Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Arbeidsgiver meldte min far ut av afp uten og si ifra

OPL

Anbefalte innlegg

For noen år siden startet faren min i ny jobb der meldte han seg inn i afp men de siste 2 åra han jobbet der så meldte arbeidsgiveren han ut av ordningen uten og si ifra. Han har jobbet de siste 4 åra i en annen bedrift hvor han også har afp. Men pågrunn av de 2 åra så fikk han avslag på afp.

Det lokale LO kontoret jobber med saken men tenkte jeg skulle høre om det er noen her som kan noe om dette. Han har 6 uker på å klage.

I følge min far så taper han 75000 i året på grunn av dette så det er ganske alvorlig for han

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette offentleg eller privat AFP-ordning?

Ellers så er nok dette finjus i forhold til kva som har vært avtalt mellom partane, og kva som har vært grunnen for utmeldinga.

Her kan det kan være grunnlag for erstatningssøksmål, men det får dere sikkert informasjon om.

Det einaste tipset eg generelt vil kome med er å følge nøye opp om det lokale LO kontoret har satt advokat på saka, og ellers korleis dei jobbar med saka.

Når det er slike summar som står på spel, så kan det også være aktuelt å sjølv velge seg ein advokat utanom LO-advokaten for å sikre seg at begge advokatane kjem til same konklusjon. Dette vil sjølvsagt koste litt, og skal i utgangspunktet være unødvendig, men eg hadde like vell vurdert det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er dette offentleg eller privat AFP-ordning?

Ellers så er nok dette finjus i forhold til kva som har vært avtalt mellom partane, og kva som har vært grunnen for utmeldinga.

Her kan det kan være grunnlag for erstatningssøksmål, men det får dere sikkert informasjon om.

Det einaste tipset eg generelt vil kome med er å følge nøye opp om det lokale LO kontoret har satt advokat på saka, og ellers korleis dei jobbar med saka.

Når det er slike summar som står på spel, så kan det også være aktuelt å sjølv velge seg ein advokat utanom LO-advokaten for å sikre seg at begge advokatane kjem til same konklusjon. Dette vil sjølvsagt koste litt, og skal i utgangspunktet være unødvendig, men eg hadde like vell vurdert det.

Det er privat. Vet ikke om erstatningssøksmål er noe poeng da jeg ikke tror det er så mye penger å hente hos den arbeidsgiveren.

Godt tips med advokat fra LO, skal be han ringe å spørre om det. Vi har fortsatt ikke hørt noe fra LO

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...