granny Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Hei, jeg har et eldre nettverkskamera (Panasonic BL-C131) som jeg nå forsøker å få installert. Har fått det til å virke så lenge det er koblet til ruteren, men når jeg forsøker å få det til å fungere på internett, så får jeg feilmelding. Jeg har forsøkt å følge instruksjonen, men mulig det er en innstilling i forhold til ruteren jeg ikke har fått med meg? Håper noen kjenner til denne type kamera og kan hjelp meg? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Du har lagt inn innstillinger for proxy server, noe som ser ut til å være feil. Jeg gjetter på at du ikke bruker proxy server. Da må du fjerne innstillingene for proxy server og sannsynligvis starte kameraet på nytt eller evt. nullstille kameraet og begynne på nytt. Lenke til kommentar
granny Skrevet 20. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2019 (endret) Tusen takk, da skal jeg se hvilke andre valg jeg får opp Du har lagt inn innstillinger for proxy server, noe som ser ut til å være feil. Jeg gjetter på at du ikke bruker proxy server. Da må du fjerne innstillingene for proxy server og sannsynligvis starte kameraet på nytt eller evt. nullstille kameraet og begynne på nytt. Hei Jeg har nå restartet kameraet på nytt, og ikke lagt inn noe - port kom automatisk når jeg lagret. Får fortsatt feilmelding når jeg forsøker å registrere. Kan det ha noe med feil port å gjøre? Får denne meldingen, men forstår ikke hva jeg skal gjøre. Endret 23. februar 2019 av Omnia vincit amor Flettet innlegg. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 (endret) Hei Jeg har nå restartet kameraet på nytt, og ikke lagt inn noe - port kom automatisk når jeg lagret. Får fortsatt feilmelding når jeg forsøker å registrere. Kan det ha noe med feil port å gjøre? Får denne meldingen, men forstår ikke hva jeg skal gjøre. Det er meningen at du midlertidig skal huske den meldingen og trykke Ok. Du kan evt. velge disable auto port forwarding og do not register with viewnetcam.com. Endret 20. februar 2019 av mobile999 Lenke til kommentar
granny Skrevet 21. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2019 Det er meningen at du midlertidig skal huske den meldingen og trykke Ok. Du kan evt. velge disable auto port forwarding og do not register with viewnetcam.co Sikkert dumt spørsmål - igjen - men hvordan får jeg tilgang til kameraet hvis jeg ikke bruker viewnetcam? Det kommer ikke opp noen adresse. Lenke til kommentar
ComfortCat Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Bruk tilhørende søkeprogram og endre til DHCP for å få tildelt en ledig lokal IP: https://bizpartner.panasonic.net/public/file/easy-ip-setup-tool For å få ekstern tilgang, åpne porter i ruter-innstillingene. Vanligvis er det bare en port som behøves for tilgang til kameraportal fra PC-nettleser, mens videostrøm til mobilapp sendes på separat portnummer. Når det er klart kan ekstern IP sjekkes, f.eks. her: https://www.whatismyip.com Så gjenstår det å teste tilgang fra internett ved å taste inn adressen som kommer opp, sammen med kameraets portnr., format eksempel: 87.238.60.135:portnr. Om det er internett-abonnement med fast IP så vil det ikke nødvendigvis være behov for å registrere på DynDNS-tjenester som viewnetcam. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 Sikkert dumt spørsmål - igjen - men hvordan får jeg tilgang til kameraet hvis jeg ikke bruker viewnetcam? Det kommer ikke opp noen adresse. Det kan løses på andre måter dersom kameraet og viewnetcam ikke vil virke. Hvor langt har du kommet? Virker kameraet på hjemmenettverket? Lenke til kommentar
granny Skrevet 22. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2019 Det kan løses på andre måter dersom kameraet og viewnetcam ikke vil virke. Hvor langt har du kommet? Virker kameraet på hjemmenettverket? Kameraet virker på hjemmenettverket. Jeg trenger det for å kunne overvåke et valpekull jeg venter når jeg er borte, så hadde håpet å kunne bruke det kameraet jeg har, selv om det begynner å bli gammelt.Jeg vet ikke om det har noen betydning, men jeg har et mobilt bredbånd fra Telenor. Hadde besøk av sønnen i går, og han fikk ordnet portene slik at jeg ikke lenger får feilmelding når jeg sender over til viewnetcam, men får likevel ikke tilgang på den adressen som kommer opp. Han lurer på om kanskje viewnetcam ikke lenger er "oppe å går", så lastet ned No-IP, men så rakk han ikke å gjøre mer med det. Tror du at det kan være en mulighet å bruke? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 22. februar 2019 Del Skrevet 22. februar 2019 (endret) No-ip kan brukes, men jeg klarer foreløpig ikke se at viewnetcam ikke skal virke. Får du logget inn på følgende nettside dersom du har brukernavn og passord? https://www.viewnetcam.com/ip_ddns/index.php Mobilt bredbånd kan være et problem, men skal kunne løses. Hvilket utstyr fra telenor bruker du? Se evt. på følgende nettside (trykk på "se flere" ved behov). https://www.telenor.no/privat/kundeservice/mobiltbredband/ Endret 23. februar 2019 av mobile999 Lenke til kommentar
granny Skrevet 23. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2019 Jeg får logget inn på den siden, og det ser riktig ut med adresse, og har forsøkt å logge inn med portnr.etter oppgitt adresse slik det står, uten hell. Har D-link956 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Har D-link956 Har du logget inn på denne og lagt inn portnummer for kameraet? Lenke til kommentar
granny Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 Ja, det hjalp sønnen meg med, og alt så da ut til å stemme, men kommer likevel ikke inn på det fra internett Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Mulig du må endre "apn" på routeren til (jeg trodde det ikke lenger var nødvendig): internet.public Sørg for å notere deg hva apn allerede er satt til før du endrer. Evt. post den her i tråden. Dersom portforwarding på routeren er satt opp riktig med den riktige ipadressen til kameraet, så bør det nå begynne å virke. Lenke til kommentar
granny Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 Dette er det som står på ruteren Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 Se under "Profile Configuration". Lenke til kommentar
granny Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 Se under "Profile Configuration". Lenke til kommentar
granny Skrevet 24. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2019 Hvor skal jeg eventuelt endre det? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 24. februar 2019 Del Skrevet 24. februar 2019 (endret) telenor.mbb skal endres til internet.public Trykk deretter Apply knappen. Start gjerne modemet på nytt. Endret 24. februar 2019 av mobile999 Lenke til kommentar
granny Skrevet 4. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2019 telenor.mbb skal endres til internet.public Trykk deretter Apply knappen. Start gjerne modemet på nytt. Tusen takk for at du forsøkte å hjelpe meg, men jeg fikk det ikke til, så i dag endte jeg opp på Clas Ohlson og kjøpte en D-link Mini HD Wi-Fi Camera som enkelt og greit "nesten" satte opp seg selv. MEN jeg har ikke helt gitt opp, så neste gang sønnen kommer på besøk skal vi forsøke igjen og se om han klarer å få det til, så mulig jeg spør om mer hjelp når jeg har en som forstår seg litt mer på rutere enn jeg gjør :-) Takk igjen :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå