inaa Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Kun noen få kommer gjennom nåløyet: Otechos fikk sjansen til å selge seg inn hos Equinor [Ekstra] Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Å selge seg inn hos Equinor høres spennende ut. Som det skrives i artikkelen er det mange måter å hjelpe frem nye tanker på, og en måte er å bruke kommentarfeltet til TU. Nye ideer er noe som engasjerer mange, og derfor burde vi kanskje lage oss møteplasser i media i større utstrekning enn vi gjør. Mange tenker bedre enn en, blir det sagt, men min opplevelse når jeg presenterer ideen på bildet er at svært få engasjerer seg, hvorfor? Fornybar energi blir trekt frem som satsingsområde, både av Equinor i denne artikkelen og av politikere når de blir intervjuet på TV. Slik sett skulle "Multi-use" av havet være midt i blinken, og det å kombinere energiopptak fra vind og bølger med fiskeoppdrett burde være interessant. Det enkleste for meg som oppfinner er å sette meg ned ved PCen, slik jeg gjør nå, og formidle ideen på den måten, og hvorfor ikke fagmiljøene vil debattere en konkret ide offentlig forstår jeg egentlig ikke. Skal det bli industri av nye ideer er patentkontoret kanskje det beste stedet å starte, og på den måten finne ut om det en jobber med faktisk er nytt eller ikke. I dagens samfunn er patentarbeid egentlig en lek, med tegneprogrammer som Inventor, Excel og Word, og det koster bare kr 850,- dersom en gjør jobben selv. Ved å legge alle relevante data om fiskeoppdrett og energiopptak fra vind og bølger inn i regneark finner jeg at anlegget på bildet gir en avkastning på pengene rundt 30%. Jeg er pensjonist, har lite forbruk og har nok penger, så drivkraften er mer et samfunnsengasjement, og jeg har den siste tiden fått opp øynene for hvor mye Hans Nielsen Hauge har betydd for det norske samfunnet. Målet med oppfinnervirksomheten er å starte et selskap etter Hans Nielsen Hauge sitt motto: "Ånd og hånd". Det meste jeg er villig til å investere i hvert selskap er kr 10 000,-, og noe særlig bidrag til vekst utover det å sikre rettighetene er heller ikke aktuelt. HSeafood Lenke til kommentar
trikola Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 ... min opplevelse når jeg presenterer ideen på bildet er at svært få engasjerer seg, hvorfor? Lurer du virkelig på det? De fleste av dine innlegg som jeg har lest (starten av) omfatter et ganske fast tekstoppsett med varierende grad av politisk propaganda, gjentagelse av påstander/konspirasjonsteorier som har vært tilbakevist før, historiske betraktninger og litt til - religiøs innhold (forkynnelse) har jeg sett til og med. Når man har lest dine innlegg en stund så vet man hva som kommer - nærmest ordrett; man ha lest det samme før om og om igjen fra din tastatur. Derfor engasjerer dine innlegg ikke. Sorry. 3 Lenke til kommentar
aanundo Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 ... min opplevelse når jeg presenterer ideen på bildet er at svært få engasjerer seg, hvorfor? Lurer du virkelig på det? De fleste av dine innlegg som jeg har lest (starten av) omfatter et ganske fast tekstoppsett med varierende grad av politisk propaganda, gjentagelse av påstander/konspirasjonsteorier som har vært tilbakevist før, historiske betraktninger og litt til - religiøs innhold (forkynnelse) har jeg sett til og med. Når man har lest dine innlegg en stund så vet man hva som kommer - nærmest ordrett; man ha lest det samme før om og om igjen fra din tastatur. Derfor engasjerer dine innlegg ikke. Sorry. Samtidig er det slik at det er umulig å få til en konstruktiv debatt rundt denne type innlegg som du skriver her. Jeg for min del håper de som har meninger om det ene eller det andre kommer med meningene sine, og at det er minst mulig personangrep. Jeg tror denne type kommentarfelt har størst verdi dersom vi får til debatt om sakene og mindre om personene, og jeg må nødvendigvis skrive om det som opptar meg. Jeg har forstått at noen blir irritert, men slik er det bare, og jeg tror neppe jeg slutter å skrive innlegg på kommentarfeltet fordi det skaper irritasjon hos enkelte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå