akelbo Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Rykte: Microsofts kansellerte Scalebound gjenoppstår på Nintendo Switch Lenke til kommentar
IllI Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 må de ikke ned gradere grafikken en del for dette? Lenke til kommentar
XtaZ Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Microsoft eier vel både Scalebound IPen og alle assets til spillet, så har de slått til en eller annen merkelig deal med Nintendo for at de skal få lage spillet eller har MS solgt rettighetene? Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Feil konsoll... Er åpenbart mer riktig konsoll enn Xbox One hvor spillet aldri kom. Vil heller ha Scalebound enn å ikke ha det. På samme måte som Bayonetta 2 (og snart 3). Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Må ærlig talt si rett ut at jeg ikke skjønner tankegangen her. Noen sier Nintendo bringer tilbake et dødt spill, og ingen forventer det. Så hvorfor hopper alle til konklusjonen at det er et spill som aldri hadde noe med Nintendo å gjøre? Det er bare å ta en rask titt på wikipedia, så ser man en hel drøss spill Nintendo har kansellert opp gjennom årene. Er bare å velge og vrake. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cancelled_games_for_Nintendo_consoles#Nintendo_Switch Hva med f.eks Young Justice? De hadde planer om et spill basert på tv-serien til Wii og Wii U, men begge ble kansellert. Godt mulig fordi tv-serien også var kansellert. Men tv-serien fikk en tredje sesong som startet i januar i år, så da vil det vel være naturlig å gi ut et spill basert på det likevel? Dette er helt klart et dødt spill ingen regnet med ville komme tilbake. Young Justice dreier seg om unge superhelter fra DC, og superhelter har blitt mye mer populære de siste årene. Så hvorfor hopper alle til konklusjonen at det er Scalebound? Det var jo aldri på en Nintendokonsoll engang? Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Må ærlig talt si rett ut at jeg ikke skjønner tankegangen her. Noen sier Nintendo bringer tilbake et dødt spill, og ingen forventer det. Så hvorfor hopper alle til konklusjonen at det er et spill som aldri hadde noe med Nintendo å gjøre? Det er bare å ta en rask titt på wikipedia, så ser man en hel drøss spill Nintendo har kansellert opp gjennom årene. Er bare å velge og vrake. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_cancelled_games_for_Nintendo_consoles#Nintendo_Switch Hva med f.eks Young Justice? De hadde planer om et spill basert på tv-serien til Wii og Wii U, men begge ble kansellert. Godt mulig fordi tv-serien også var kansellert. Men tv-serien fikk en tredje sesong som startet i januar i år, så da vil det vel være naturlig å gi ut et spill basert på det likevel? Dette er helt klart et dødt spill ingen regnet med ville komme tilbake. Young Justice dreier seg om unge superhelter fra DC, og superhelter har blitt mye mer populære de siste årene. Så hvorfor hopper alle til konklusjonen at det er Scalebound? Det var jo aldri på en Nintendokonsoll engang? Fordi flere "kilder" sier så? Uavhengige av hverandre. Og Nintendo og Platinum har et meget bra forhold. Altså, vi kan jo takke Nintendo for Bayonetta 2 og 3 nå. Og oppe på alt det så er MS åpenbart ikke villig til å betale for utviklingen, men kan sikkert tjene litt siden de har rettigheter. Og oppe på det igjen begynte faktisk Scalebound som et Wii spill.... Altså! Jeg sier IKKE at jeg tror på dette, men det hadde faktisk ikke overrasket meg om det gjorde det. Vi må nok vente å se som alltid med rykter. Men OM det skjer, da mange takk. Jeg var en av dem som valgte Xbox One før PS4 fordi dette spillet. Nå har jeg alle tre siste konsollene, men det er da en annen historie. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) Det er mange kilder som sier Nintendo bringer et spill tilbake, det er jeg enig i. Men hvor står det at PlatinumGames er involvert? EDIT: For den saks skyld har PlatinumGames en god del prosjekter på gang allerede. Ifølge wikipedia jobber de med Bayonetta 3, Babylon's Fall, Astral Chain og Granblue Fantasies: Relink til de store konsollene, og Lost Order og World of Demons til Android og iOS. Når skal de få tid til å utvikle Scalebound? Endret 19. februar 2019 av Schreiber Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Det er mange kilder som sier Nintendo bringer et spill tilbake, det er jeg enig i. Men hvor står det at PlatinumGames er involvert? EDIT: For den saks skyld har PlatinumGames en god del prosjekter på gang allerede. Ifølge wikipedia jobber de med Bayonetta 3, Babylon's Fall, Astral Chain og Granblue Fantasies: Relink til de store konsollene, og Lost Order og World of Demons til Android og iOS. Når skal de få tid til å utvikle Scalebound? Tror ikke det var noen som pratet om at SB skulle komme i år, eller? Var snakk om at de skulle gjennlive det. Også så er PG faktisk ca 206 medlemmer store, så de kan ta på seg en del prosjekter. Nintendo betaler for Astrail Chains, Bayo 3 så da hvorfor ikke SB. Igjen, så sier jeg ikke at jeg blindt tror på dette, men hadde ikke blitt overrasket om det skjedde. Altså med alt jeg nevnte i forrige posten in så KAN det skje, men vi for nå se. Holder meg i saltgruvene inntil videre. Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) For ordens skyld har jeg ikke noe problem med at Nintendo drar fram et dødt spill igjen. Det jeg ikke skjønner er hvorfor "alle" er helt overbevist om at det er Scalebound? Kanskje jeg er blind, men jeg klarer ikke å se PlatinumGames nevnt engang noe sted. Så hvorfor er det ingen som i det hele tatt vurderer om det kan være et Nintendospill? Er det noe jeg har oversett? For den saks skyld, hvor er P.T. i denne sammenhengen? Det var dødt, og ingen forventer at det skal komme tilbake. Men interessen var så absolutt til stede, og så vidt jeg vet er det Kojima som har lisensen. Hva om han og Del Toro vekket det opp igjen, med støtte fra Nintendo? Endret 19. februar 2019 av Schreiber Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 For ordens skyld har jeg ikke noe problem med at Nintendo drar fram et dødt spill igjen. Det jeg ikke skjønner er hvorfor "alle" er helt overbevist om at det er Scalebound? Kanskje jeg er blind, men jeg klarer ikke å se PlatinumGames nevnt engang noe sted. Så hvorfor er det ingen som i det hele tatt vurderer om det kan være et Nintendospill? Er det noe jeg har oversett? For den saks skyld, hvor er P.T. i denne sammenhengen? Det var dødt, og ingen forventer at det skal komme tilbake. Men interessen var så absolutt til stede, og så vidt jeg vet er det Kojima som har lisensen. Hva om han og Del Toro vekket det opp igjen, med støtte fra Nintendo? https://www.pressfire.no/nyheter/Switch/13910/Flere-nettsider-hevder-utviklingen-av-Scalebound-har-startet-igjen Håper ingen her henger meg for å dele en kilde fra pressfire, men er ihvertfall en del info om hvor ryktene kom i fra. Altså det var flere uavhengige kilder som pratet om Scalebound til Switch, ikke bare en kilde. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Microsoft eier vel både Scalebound IPen og alle assets til spillet, så har de slått til en eller annen merkelig deal med Nintendo for at de skal få lage spillet eller har MS solgt rettighetene? Microsoft må uttale seg om det siden den står oppført som forlatt på flere registere. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 (endret) Er åpenbart mer riktig konsoll enn Xbox One hvor spillet aldri kom. Vil heller ha Scalebound enn å ikke ha det. På samme måte som Bayonetta 2 (og snart 3). Jepp. Microsoft er totalt talentløse når det gjelder spill og spillutvikling. Dette er ikke noe som kan argumenteres imot. Sony derimot har vært en del flinkere til å utvikle mye forskjellig, og tilsynelatende ikke vært så sinnsykt livredde for å lage noe som kan være en liten gamble, noe Micro$oft tydligvis ikke tar sjansen på. Men faktumet er at Switch er en dårlig konsoll, hardwaremessig. Jeg spiller kun det jeg må på den, ellers går jeg for andre alternativer. Endret 20. februar 2019 av Stormwolf Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Er åpenbart mer riktig konsoll enn Xbox One hvor spillet aldri kom. Vil heller ha Scalebound enn å ikke ha det. På samme måte som Bayonetta 2 (og snart 3). Jepp. Microsoft er totalt talentløse når det gjelder spill og spillutvikling. Dette er ikke noe som kan argumenteres imot. Sony derimot har vært en del flinkere til å utvikle mye forskjellig, og tilsynelatende ikke vært så sinnsykt livredde for å lage noe som kan være en liten gamble, noe Micro$oft tydligvis ikke tar sjansen på. Men faktumet er at Switch er en dårlig konsoll, hardwaremessig. Jeg spiller kun det jeg må på den, ellers går jeg for andre alternativer. Joa. Altså noen spill kunne jeg aldri tenkt meg på den, som RDR2 eller Anthem etc. Men gode utviklere kan gjøre mye bra med lavere specs. Og Platinum er sykt gode utviklere. Altså Bayonetta 2 er ennå en av de aller fineste spillene jeg noen gang har spillt og den kom først på Wii U. Noe bedre på Switch, da. Ihvertfall FPS'en. Så har veldig troen på Bayo 3 og Astral Chain. Nintendo sponser dem sikkert igjen og, så det burde gå bra. Og Nintendo er og meget så gode utviklere og prøver seg noe rundt. Derfor vi må ha Sony og Ninty rundt. Men når det kommer til ScaleBound ryktegalskapet, så tror jeg nok PG må starte mye av produksjonen på nytt. Altså, det er jo åpenbart en kraftforskjell mellom originale Xbox One og Switch, og jeg tror Platinum, med kanskje noe hjelp av Nintendo angående Switch, kunne gjøre en nedportering av ScaleBound, men tror uansett mye hadde måttet gjøre fra grunnen opp uansett. Jaja. Rykter er rykter så vi for nå se hva som blir av dette. Lenke til kommentar
Stormwolf Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Joa. Altså noen spill kunne jeg aldri tenkt meg på den, som RDR2 eller Anthem etc. Men gode utviklere kan gjøre mye bra med lavere specs. Og Platinum er sykt gode utviklere. Altså Bayonetta 2 er ennå en av de aller fineste spillene jeg noen gang har spillt og den kom først på Wii U. Noe bedre på Switch, da. Ihvertfall FPS'en. Så har veldig troen på Bayo 3 og Astral Chain. Nintendo sponser dem sikkert igjen og, så det burde gå bra. Og Nintendo er og meget så gode utviklere og prøver seg noe rundt. Derfor vi må ha Sony og Ninty rundt. Men når det kommer til ScaleBound ryktegalskapet, så tror jeg nok PG må starte mye av produksjonen på nytt. Altså, det er jo åpenbart en kraftforskjell mellom originale Xbox One og Switch, og jeg tror Platinum, med kanskje noe hjelp av Nintendo angående Switch, kunne gjøre en nedportering av ScaleBound, men tror uansett mye hadde måttet gjøre fra grunnen opp uansett. Jaja. Rykter er rykter så vi for nå se hva som blir av dette. Men Bayonetta er jo et ganske linært spill. Mye enklere å ha penere grafikk og ha bra ytelse i slike tilfeller. Scalebound var open world om jeg forstår det rett. Xenoblade 2 er jo også open world, men der er grafikken så som så. Grafikk er naturligvis ikke alt. Langt der ifra. Men i et open world spill så er det en stor fordel at det ser pent ut, uten teksturer med veldig lav oppløsning. Lenke til kommentar
Chaos_Niddhogg Skrevet 23. februar 2019 Del Skrevet 23. februar 2019 Joa. Altså noen spill kunne jeg aldri tenkt meg på den, som RDR2 eller Anthem etc. Men gode utviklere kan gjøre mye bra med lavere specs. Og Platinum er sykt gode utviklere. Altså Bayonetta 2 er ennå en av de aller fineste spillene jeg noen gang har spillt og den kom først på Wii U. Noe bedre på Switch, da. Ihvertfall FPS'en. Så har veldig troen på Bayo 3 og Astral Chain. Nintendo sponser dem sikkert igjen og, så det burde gå bra. Og Nintendo er og meget så gode utviklere og prøver seg noe rundt. Derfor vi må ha Sony og Ninty rundt. Men når det kommer til ScaleBound ryktegalskapet, så tror jeg nok PG må starte mye av produksjonen på nytt. Altså, det er jo åpenbart en kraftforskjell mellom originale Xbox One og Switch, og jeg tror Platinum, med kanskje noe hjelp av Nintendo angående Switch, kunne gjøre en nedportering av ScaleBound, men tror uansett mye hadde måttet gjøre fra grunnen opp uansett. Jaja. Rykter er rykter så vi for nå se hva som blir av dette. Men Bayonetta er jo et ganske linært spill. Mye enklere å ha penere grafikk og ha bra ytelse i slike tilfeller. Scalebound var open world om jeg forstår det rett. Xenoblade 2 er jo også open world, men der er grafikken så som så. Grafikk er naturligvis ikke alt. Langt der ifra. Men i et open world spill så er det en stor fordel at det ser pent ut, uten teksturer med veldig lav oppløsning. Joa! Men da kan jeg trekke frem Zelda BOTW som jeg synes er en av de fineste spillene noen gang. En kunstner vet hva han/hun skal gjøre med de få verktøyene de har. Og derfor, OM dette er sant, tror jeg de gjør mye fra bunnen enn å ta det kaoset av en utvikling fra XO tl Switch. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå