Viggo Stenbekk Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Da legger de altså ned produksjonen i 2030. Lenke til kommentar
4U0V1MKL Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 the luxury feel of burning fossil fuel on a dying planet Lenke til kommentar
tow Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Et stort problem med kombinasjonen elbil og sportsbil er at batteriet veier altfor mye. Nå er vel ikke Lamborghini noen sportsbil, da. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 the luxury feel of burning fossil fuel on a dying planet Sa han som kjørte elbil men god samvittighet, og spiser biff for alle pengene elbilen sparer han. Landbruk står for ca 50% av klimagassutslipp, biler står for ca 10%. Så jeg er mye mer miljøvennlig når jeg kjører bensinbil/mc, og spiser bønner for protein... 1 Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 the luxury feel of burning fossil fuel on a dying planetSa han som kjørte elbil men god samvittighet, og spiser biff for alle pengene elbilen sparer han.Landbruk står for ca 50% av klimagassutslipp, biler står for ca 10%. Så jeg er mye mer miljøvennlig når jeg kjører bensinbil/mc, og spiser bønner for protein... Oi så misunnelig 2 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Kanskje mer sannsynlig at Lamborghini vil etterhvert komme med en hydrogenbil. Mye lavere vekt enn en elbil med store og tunge batterier. Lengre rekkevidde er heller ikke å forakte. 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Oi så misunnelig Hæ? Hva har jeg å være misunnelig på? Elbil? Jeg har elbil.... Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Kanskje mer sannsynlig at Lamborghini vil etterhvert komme med en hydrogenbil. Mye lavere vekt enn en elbil med store og tunge batterier. Lengre rekkevidde er heller ikke å forakte. Hyundai-N-Vision-GT-2025-2.jpg Ulempen er at man med mindre batteripakke mister endel kraft satt opp mot F-Cell i kombinasjon. Men jeg har ingen tru på at vi vil se WRC med hel-elektriske biler med det første. Dette må de løse før 2022, så der ser jeg kun hybrid som den eneste mulige løsningen. i WRC må man kunne kjøre 100% i 100+km, så en mulig lang transport-etappe, før man kjører ei ny runde med 100% pådrag. Så kan man lade. Det finnes ingen elbiler idag som hadde klart det. Lenke til kommentar
5V115MSQ Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 the luxury feel of burning fossil fuel on a dying planetSa han som kjørte elbil men god samvittighet, og spiser biff for alle pengene elbilen sparer han.Landbruk står for ca 50% av klimagassutslipp, biler står for ca 10%. Så jeg er mye mer miljøvennlig når jeg kjører bensinbil/mc, og spiser bønner for protein... Tror du overdriver litt her. Kommer frem til at globalt står jordbruk for ca 20% og transport for ca 14%, så du er inne på noe: https://www.universityofcalifornia.edu/longform/where-do-greenhouse-gas-emissions-come Men i industrialiserte land som Norge står transport for en langt større andel, og større enn jordbruk: https://www.miljostatus.no/tema/klima/norske-klimagassutslipp/ Men helt enig i at det mest miljøvennlige er å BÅDE kjøre elbil OG spise bønner! 1 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Ulempen er at man med mindre batteripakke mister endel kraft satt opp mot F-Cell i kombinasjon. Akkurat dette skal bli interessant å se hvordan man angriper det. Men det er en utfordring ja. https://www.autoguide.com/auto-news/2019/01/hyundai-n-has-a-high-performance-hydrogen-surprise-coming-next-week.html Lenke til kommentar
oophus Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Akkurat dette skal bli interessant å se hvordan man angriper det. Men det er en utfordring ja. https://www.autoguide.com/auto-news/2019/01/hyundai-n-has-a-high-performance-hydrogen-surprise-coming-next-week.html Ja, har sett den. Det er ingen tvil om at F-Cell kommer til å bli bedre og bedre ettersom mer blir brukt inn i teknologien. Jeg tipper at WRC f.eks kommer til å bli løst med en hybrid. Hvis ikke må de forandre regler som har vært der i snart 100 år. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 «Noen av konkurrentene har valgt andre retninger. Konsernsøster Porsche har en helt elektrisk sportsbil rundt hjørnet, elbilen Taycan. Denne er Volkswagen-konsernets elektriske spydspiss, med 800 volts ladeteknologi som muliggjør hurtiglading opp mot 350 kilowatt.» Når ble Taycan en sportsbil? Tipper Lamborghini kommer med en elbil innen 2027. De kan jo hente mye av teknologien fra moderkonsernet. Lenke til kommentar
Leif D Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Et stort problem med kombinasjonen elbil og sportsbil er at batteriet veier altfor mye.Hvem trenger/har lyst på en sportsbil, og/eller vil ha en bil som absolutt må under 10 sekunder for å nå 100 km/h. ?Bil-journalistene? Jeg må ha en. Raske biler er morro. Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Når ble Taycan en sportsbil? Hvis det ikke er en sportsbil, hva er det isåfall da? Familiebil? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Hvis det ikke er en sportsbil, hva er det isåfall da? Familiebil? Coupé med fire dører. 911 og 718 Boxter/Cayman er sportsbiler. Lenke til kommentar
Kahuna Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 «Noen av konkurrentene har valgt andre retninger. Konsernsøster Porsche har en helt elektrisk sportsbil rundt hjørnet, elbilen Taycan. Denne er Volkswagen-konsernets elektriske spydspiss, med 800 volts ladeteknologi som muliggjør hurtiglading opp mot 350 kilowatt.» Når ble Taycan en sportsbil? ... Tenker du at Porsche skal gjenta 2010-suksessen 'vi skal bli ledende på elbiler i 2018' ved at når de endelig viser frem produksjonsmodellen av Taycan så viser det seg å være en 5-dørs sub-compact med fremhjulsdrift og hengerfeste godkjent for 750kg? På den litt mer seriøse siden, de omtaler den i det minste som electric sportscar selv. https://newsroom.porsche.com/en/products/porsche-taycan-mission-e-name-of-series-production-electric-sports-car-electromobility-concept-study-70-years-sportscar-15602.html Lenke til kommentar
oophus Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Coupé med fire dører. 911 og 718 Boxter/Cayman er sportsbiler. Ok, kan du sammenligne den med lignende Coupé'er du mener den faller i gruppe sammen med? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Tenker du at Porsche skal gjenta 2010-suksessen 'vi skal bli ledende på elbiler i 2018' ved at når de endelig viser frem produksjonsmodellen av Taycan så viser det seg å være en 5-dørs sub-compact med fremhjulsdrift og hengerfeste godkjent for 750kg? På den litt mer seriøse siden, de omtaler den i det minste som electric sportscar selv. https://newsroom.porsche.com/en/products/porsche-taycan-mission-e-name-of-series-production-electric-sports-car-electromobility-concept-study-70-years-sportscar-15602.html Porsche ble først en del av VW-konsernet i 2012. Ja, hva gjør vel ikke bilprodusenter i markedsføringsøyemed? BMW er jo så frekke at de kaller 5-serie GT for en gran turismo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå