flageborg Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Takk for mange gode svar og tips! Jeg sendte mail til verkstedet og de så på bilen på nytt, og det endte med at jeg får skiftet bremseskiver på reklamasjon :-) Så bra! Det viktigste er at du som skal betale er fornøyd og får en løsning som reduserer utgiftene dine med flere tusen kroner, men det er mer sannsynlig at verkstedet fjerner rusten på bremseskivene dine, slik flere har foreslått i tråden din, enn at du faktisk får NYE bremseskiver. Den jobben kunne du gjort selv, men du vet bare ikke hvordan.......skremmende Lenke til kommentar
Kontorpult (Øystein) Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Så bra! Det viktigste er at du som skal betale er fornøyd og får en løsning som reduserer utgiftene dine med flere tusen kroner, men det er mer sannsynlig at verkstedet fjerner rusten på bremseskivene dine, slik flere har foreslått i tråden din, enn at du faktisk får NYE bremseskiver. Den jobben kunne du gjort selv, men du vet bare ikke hvordan.......skremmende Voldsom spekulering da, bruker verkstedet en seriøs deleleverandør, for eks. MECA, så har de et eget reklamasjonsopplegg som i mange tilfeller dekker ny del og arbeid, slik at selve verkstedet står uten utgift pga reklamasjon Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Bremseskiver måles ikke ved EU-kontroll (PKK), verken med eller uten kant.Bremseklossenes belegg måles, men for skivene er det bare en visuell kontroll:https://lovdata.no/static/LTI/ltavd1/filer/grafikk/sf-20131029-1272-01-01.pdf Lenke til kommentar
kremt Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Bremseskiver måles ikke ved EU-kontroll (PKK), verken med eller uten kant. Bremseklossenes belegg måles, men for skivene er det bare en visuell kontroll: https://lovdata.no/static/LTI/ltavd1/filer/grafikk/sf-20131029-1272-01-01.pdf Hvorfor har jeg da fått feil på for tynn bremseskive på PKK? Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Hvorfor har jeg da fått feil på for tynn bremseskive på PKK? Bremseskiver har en oppgitt minimumtykkelse i spesifikasjonen for bilen.....så du er kanskje blitt målt for sikkerhets skyld av kontrolløren? Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Hvorfor har jeg da fått feil på for tynn bremseskive på PKK? Uvisst, men du kan se i rapporten hvilket underpunkt denne merknaden er knyttet til. Men i skjemaet for PKK: bremseskiver pkt 1.1.9 a) - h) finnes det ingen underpunkter relatert til tykkelse på bremseskiver. Så dette må du nesten spørre verkstedet om. 1 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 27. februar 2019 Del Skrevet 27. februar 2019 Tidligere (før 2016 mener jeg) var det i mye større grad mulig for kontrollørene å føre på egne feil, så lenge de kunne knyttet til spesifikke punkter. Jeg har for eksempel kjøpt en bil med kontrollseddel der det var merket 2-er feil på manglende lys i midtkonsollen. Det punktet eksisterer (selvsagt) ikke. Med det nye systemet kan de bare velge mellom predefinerte anmerkninger, og evt. legge til en liten kommentartekst. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 (endret) Ahh ja takk! Vil gjerne høre hva utfallet blir for din del! :-) I dag ble min bil godkjent, men det har vært en krevende prosess. Kostnadsoverslag ble av merkeverksted estimert til kr. 20 000,- +++ deler/timer Vegvesenet kontrollerte EU-kontrollen av min bil som resulterte i en rapport på 15 sider til EU-kontrollerende verksted med tilsvarsfrist slik at saken fortsatt er pågående for verkstedet sin del. Mine direkte kostnader endte med 2 blinklyspærer + 2 skiltlyspærer + EU etterkontroll. All honnør til Statens Vegvesen for faglig bistand i denne vanskelige saken Endret 11. mars 2019 av flageborg 2 Lenke til kommentar
Kajac Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 I dag ble min bil godkjent, men det har vært en krevende prosess. Kostnadsoverslag ble av merkeverksted estimert til kr. 20 000,- +++ deler/timer Vegvesenet kontrollerte EU-kontrollen av min bil som resulterte i en rapport på 15 sider til EU-kontrollerende verksted med tilsvarsfrist slik at saken fortsatt er pågående for verkstedet sin del. Mine direkte kostnader endte med 2 blinklyspærer + 2 skiltlyspærer + EU etterkontroll. All honnør til Statens Vegvesen for faglig bistand i denne vanskelige saken Flott å se at rettferdigheten vant fram. Mange useriøse verksteder der ute. Lenke til kommentar
flageborg Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 PS! EU-etterkontroll ble IKKE utført av verkstedet som opprinnelig EU-kontrollerte......bare sånn til orientering Lenke til kommentar
Illus Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Gi oss en update på svar fra merkeverksted og om det eventuelt får noe konsekvenser for bedriften. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå