rioi Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Hei! Noen som vil anbefale billig 3G/4g ruter? Trenger ikke wifi. Kun en LAN port. Så billig som mulig. Takk Lenke til kommentar
Gjest Slettet-6CexrT Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 På sikt ville jeg ha investert i en litt dyrere prisklasse. Du får som regel det du betaler for. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Når jeg flyttet og ikke hadde innlagt nett brukte jeg en gammel Android-telefon og koblet meg trådløst opp mot den via hotspot-funksjonaliteten i telefonen sammen med mobil data. Du kan også bare plugge det inn i en PC via USB og bruke tethering. Vil du ha en 3G Router kan du sjekke denne. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=130788346 Lenke til kommentar
rioi Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2019 Skal bruke flere i jobben. Koble opp regulatorer mot Internett der det ikke er tilgang til fast nettlinje. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 TP-Link har som regel gode produkter. https://www.computersalg.no/i/659954/tp-link-tl-mr3420-3g-4g-300mbps Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Du må gå for 4G, da 3G fases ut av både Telenor og Telia. Den routeren vidor linker til krever at du kobler til et 4G USB-modem for å få 4G. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2019 Trenger en der det er bare å putte SIM-kort rett inn. Lenke til kommentar
rioi Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2019 Er tp-link mr6400 beste alternativ? Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) Du må gå for 4G, da 3G fases ut av både Telenor og Telia. Den routeren vidor linker til krever at du kobler til et 4G USB-modem for å få 4G. Ja, at 3G blir faset ut er uunngåelig da de trenger å frigi frekvensene til nyere utstyr, så enig at man ikke bør låse seg til 3G. En god del bedrifter og foretak oppgraderer telefonene og har gjerne noen liggende som kan brukes via USB i routeren. En skal rimelig langt tilbake i tid for å finne bare 3G-støtte i telefonene. Alternativet er jo å kjøpe en router med innebygget modem. Edit: Mange telefoner har timeout på USB tethering, så innebygget funksjonalitet i routeren er nok bedre. Endret 20. februar 2019 av vidor Lenke til kommentar
vidor Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) Er tp-link mr6400 beste alternativ? Den ser nå grei ut i forhold til at du trenger LAN. Du får med WiFi på 2,4 GHz også. Du får jo også mobile miniroutere men de jeg har sett mangler LAN selv om de kan brukes med strømforsyning. Endret 19. februar 2019 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå