Redaksjonen. Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Volkswagens elbil skal bli den første klimanøytrale bilen Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Burde vi ikke snart begynne å høre rykter om produksjonen? 3 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) https://www.volkswagenag.com/en/news/2019/02/volkswagen-id-will-be-a-pioneer-of-sustainable-mobility.html Er vell ikke annet å gjøre enn å applaudere for dette. Men viktig å poengtere at alt ikke står og henger på dem: "Because electric cars are only as clean as the power that is used to produce and charge them, Volkswagen expressly supports Germany’s planned transition to sustainable energy supplies. Even beyond the energy transformation, the breakthrough of electric mobility can be achieved only in an alliance with political leaders. From residential property law to the expansion of public charging infrastructure, the goal should be to quickly remove the barriers standing in the way of electric cars." Endret 18. februar 2019 av oophus3do 5 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Mangler bare at de dedikerer seg til resten av produksjonslinjene og dropper fossilt helt 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Burde vi ikke snart begynne å høre rykter om produksjonen? Volkswagen wants to make the electric car attractive and affordable for as many people as possible. The compact ID.1 will roll off the assembly line in Zwickau starting in late 2019. The SUV ID. CROZZ1, the ID. BUZZ1 and the sedan ID. VIZZION1 will follow soon thereafter. The Volkswagen brand alone plans to invest about €9 billion in e-mobility by 2023. 5 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Interessant. Takk for info Lenke til kommentar
oophus Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Mangler bare at de dedikerer seg til resten av produksjonslinjene og dropper fossilt helt Vil ikke skje så lenge det er penger å hente på fossilt. Da får du heller kjefte på de som produserer etterspørselen - når det er snakk om et børsnotert selskap som helst ser for seg at investorer blir der de er. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Jeg påpeker bare det åpenbare, jeg også veit at det ikke vil skje med det første 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Jeg påpeker bare det åpenbare, jeg også veit at det ikke vil skje med det første Greit nok - men det virker som om du peker mot VW og mener de er problemet, og ikke etterspørselen. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Er det ikke rimelig høy etterspørsel? 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Er det ikke rimelig høy etterspørsel? ? 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 .. etter elbiler? Du antyder at etterspørsel ikke er høy nok, noe som ikke bare trenger å være produsentene sin skyld. Andre ting som øker etterspørsel er: - Subsidier til elbiler/skatteletter - Økte skatter/avgifter for fossilt drivstoff og kjøretøyFolk driter jo (i alle fall er det en delt oppfatning - dessverre) i global oppvarming og da er det kostnaden av bilen og eierskapet som er gulroten. Og for å få til slike ting så må man ha politisk vilje, om ikke så står vi jo bare å spinner. Og hvordan skal man stemme inn folk som ønsker å til slikt, når folk driter i global oppvarming? Selskaper som VW er store og har stor innflytelse, egentlig bare pga hvor massive de er som konsern, men også som en pådriver i markedet også, både politisk og til kundegruppen din. Så jeg, med deg, applauderer at de nå går ut slik de gjør, men jeg håper de etterhvert ser at de må fjerne hele fossil-linjen sin. Egentlig, de *må* fjerne den til slutt like vel, så de viser ryggrad om de hopper i det med en gang, og det vil de vinne på, på sikt - tror jegDet er lov å drømme 3 Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Haha, de skal kjøpe klimakvoter og påstår at bilen da blir klimanøytral. Sist jeg sjekket var CO2-avgiften på bensin i Norge ca 13 ganger høyere enn hva det ville kostet å kjøpe klimakvoter for den samme bensinen. Skal man følge logikken til Volkswagen så er bensinbiler i Norge langt bedre for miljøet enn elbiler.... eller sykler for den saks skyld. 1 Lenke til kommentar
mkotsbak Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Haha, de skal kjøpe klimakvoter og påstår at bilen da blir klimanøytral. Sist jeg sjekket var CO2-avgiften på bensin i Norge ca 13 ganger høyere enn hva det ville kostet å kjøpe klimakvoter for den samme bensinen. Skal man følge logikken til Volkswagen så er bensinbiler i Norge langt bedre for miljøet enn elbiler.... eller sykler for den saks skyld. Usikker på om det er rett, men da må det jo også kjøpes klimakvoter for avgiftene. De skal jo også gå til veiutbygging, kostnader med trafikkulykker og skader som skyldes lokal luftforurensning. 1 Lenke til kommentar
Fri diskusjon og kunnskap Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) "Å flytte produksjonen til Europa vil ha stor praktisk betydning." Javel, vi betaler i Norge CO2-kvotepris på fornybar vannkraft. Dette dreier seg ikke om miljø-regnskap, men om et penge/system-regnskap. ( Eventuelt galskap ) Endret 18. februar 2019 av Fri diskusjon og kunnskap 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Volkswagen wants to make the electric car attractive and affordable for as many people as possible. The compact ID.[/size]1 will roll off the assembly line in Zwickau starting in late 2019. The SUV ID. CROZZ[/size]1, the ID. BUZZ[/size]1 and the sedan ID. VIZZION[/size]1 will follow soon thereafter. The Volkswagen brand alone plans to invest about €9 billion in e-mobility by 2023.[/size] Flotte løfter. Håper det er mer hold i disse løftene enn de fra f.eks. 2010 eller 2013. Endret 18. februar 2019 av hekomo 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Dette dreier seg ikke om miljø-regnskap, men om et penge/system-regnskap. ( Eventuelt galskap ) Jeg er enig, dette er et problem, det blir som å betale på forhånd for å få lov til og kjøre for fort. Så vi er nødt til å redusere utslippene av CO2 i stedet for å betale for utslippet, er du ikke enig? Endret 18. februar 2019 av bshagen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Jeg påpeker bare det åpenbare, jeg også veit at det ikke vil skje med det første Hva er det åpenbare ? Edit: så i en annen tråd hva du mener det åpenbare er. Endret 18. februar 2019 av Nautica Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 https://www.volkswagenag.com/en/news/2019/02/volkswagen-id-will-be-a-pioneer-of-sustainable-mobility.html Er vell ikke annet å gjøre enn å applaudere for dette. Men viktig å poengtere at alt ikke står og henger på dem: "Because electric cars are only as clean as the power that is used to produce and charge them, Volkswagen expressly supports Germany’s planned transition to sustainable energy supplies. Even beyond the energy transformation, the breakthrough of electric mobility can be achieved only in an alliance with political leaders. From residential property law to the expansion of public charging infrastructure, the goal should be to quickly remove the barriers standing in the way of electric cars." Man kan også ta med at det er relativt kortreist i forholdt til biler laget i USA og Japan. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå