[email protected] Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Tør ikke frigi ny AI-algoritme som dikter opp historier. – Kan lage troverdige, falske nyheter Lenke til kommentar
Populært innlegg oppat Skrevet 18. februar 2019 Populært innlegg Del Skrevet 18. februar 2019 Det blir ihvertfall bedre grammatikk i kommentarfeltet fremover. 10 Lenke til kommentar
Gjest MKII Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Det blir ihvertfall bedre grammatikk i kommentarfeltet fremover. DET skal ikke mye til i enkelte kommentarfelt.Men hva kan man forvente når man ser på de enorme mengdene feil selve artiklene på for eksempel Dagbladet.no og ITAvisen inneholder... 5 Lenke til kommentar
Twinflower Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Minner mest om en Donald Trump-simulator 6 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-P0LhtEd81A Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Minner mest om en Donald Trump-simulator Ja, og da kan man nå langt. 1 Lenke til kommentar
Oneeye Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Trodde den hadde vært i bruke hos VG, Dagbladet osv i lange tider? Leser en noe om Israel, Trump eller innvandring så må det ha vært brukt en fake-news generator? 1 Lenke til kommentar
ZK2SBF56 Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Minner mest om en Donald Trump-simulator Samme tenkte jeg, men så oppdaget jeg at roboten holder seg til temaet i mer enn en halv setning. 6 Lenke til kommentar
BjartmarO Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Jeg sier kjør på, slipp løs den mest avanserte algoritmen også...Eksemplene i denne artikkelen var ikke så veldig imponerende, vil jeg si. Hver setning gav forsåvidt en viss mening. Men setningene stod ikke i noen relasjon til hverandre. Det var ikke noe tegn på intelligens i tekstene, hverken kunstig eller menneskelig. Endret 18. februar 2019 av BjartmarO 3 Lenke til kommentar
missi Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Det blir ihvertfall bedre grammatikk i kommentarfeltet fremover. DET skal ikke mye til i enkelte kommentarfelt.Men hva kan man forvente når man ser på de enorme mengdene feil selve artiklene på for eksempel Dagbladet.no og ITAvisen inneholder... Det er sånn en finne fake news. Innholdet er for bra skrevet... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Det var ikke noe tegn på intelligens i tekstene, hverken kunstig eller menneskelig. Ikke noe nytt for internett sin del det Lenke til kommentar
Vice Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Hver setning gav forsåvidt en viss mening. Men setningene stod ikke i noen relasjon til hverandre. Det var ikke noe tegn på intelligens i tekstene, hverken kunstig eller menneskelig. Igjen, ting som taler for at dette faktisk er en Donald Trump-simulator Endret 18. februar 2019 av Vice 2 Lenke til kommentar
EremittPåTur Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Menneskeheten har en tendens til å ikke forstå hva intelligens er. Denne GPT greia er ikke noe annet enn en litt avansert repeater. Mange vil sikkert la seg forlede av spennende ny teknologi men GPT inneholder hverken intelligens eller visdom. Algoritmen er ikke en gang i stand til å skjelne mellom sant og usant. Den bare spyr ut noe som ligner noe annet og kaller det kunnskap. Lykke til. Lenke til kommentar
2LK70DN1 Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Jeg sier kjør på, slipp løs den mest avanserte algoritmen også... Eksemplene i denne artikkelen var ikke så veldig imponerende, vil jeg si. Hver setning gav forsåvidt en viss mening. Men setningene stod ikke i noen relasjon til hverandre. Det var ikke noe tegn på intelligens i tekstene, hverken kunstig eller menneskelig. Nei, dette var kun innholdsløst fjas. Det som er skummelt er at en stor del av befolkningen tror på argumenter uten begrunnelse hvis de blir fortalt på en overbevisende måte... Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Eksemplene var jo elendige og selv folk med lav IQ ville ikke gått på disse. Det er bare en lang liste påstander hvor noen få er relevante for temaet slik at det ser ut som algoritmen forstår konteksten. Selv for en fake news bot vil en påstand om at resirkulering fører til kreft vise mangel på forståelse av emnet som diskuteres. Dersom boten kunne kommet med en delvis troverdig forklaring på hvorfor resirkulering fører til kreft så hadde vi snakket gjennombrudd. Når jeg tenker meg om så minnet eksemplene om forslagene du får med autocomplete hos Google. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 21. februar 2019 Del Skrevet 21. februar 2019 Eksemplene var jo elendige og selv folk med lav IQ ville ikke gått på disse.Tja, nesten halvparten av velgerne i USA Stemte på Donald Trump under valget Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå