Gå til innhold

Ansatt belastet bruddgebyr hos tidligere arbeidsgiver


Anbefalte innlegg

Hei, vi har fått en nyansatt for et par måneder tilbake. Han hadde sitt privatemobilnummer hos tidligere arbeidsgiver. Tidl. arbeidsgiver ville ikke fortsette å betale for hans abb. og den ansatte fikk dermed et porteringsskjema. Nå har jeg som mobil administrator blitt ringt opp av den ansatte som har fått beskjed fra tidligere arbeidsgiver om at bruddgebyret på 3800,- (!!!) vil bli trukket fra hans feriepenger. Den ansatte har aldri fått beskjed om at de var i en binding, ei heller at han måtte betale et eventuelt bruddgebyr. Er det noen her som har vært borti lignende tilfeller?

 

Bedriften som den ansatte har nå blitt ansatt i, ville dekket dette for den ansatte, men siden bedriften er såpass stor, ville det aldri kommet bruddgebyr på 1 abb. Fordi det er binding på avtalen og ikke den enkelte abonnement. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bedriften den ansatte tidligere var ansatt hos, stod som eier frem til portering. Samtidig var det tidligere arbeidsgiver som sa at nummeret måtte porteres ut. 

 

Det er et bruddgebyr på 3800,- kroner, advokat kommer fort opp i samme summen for et par brev frem og tilbake. 

Lenke til kommentar

Om faktura er stilet til arbeidsgiveren så ville jeg nektet å betale. Ville også sjekket eventuelt porteringsskjema/avtale som ble inngått når arbeidsgiveren overtok nummeret, det kan være at slike tilfeller ble regulert i denne.

 

Jeg har hatt mobilnummeret mitt hos ulike arbeidsgivere opp igjennom årene og aldri blitt fakturert privat for utportering. Så dette virker useriøst. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Bedriften den ansatte tidligere var ansatt hos, stod som eier frem til portering. Samtidig var det tidligere arbeidsgiver som sa at nummeret måtte porteres ut. 

 

Det er et bruddgebyr på 3800,- kroner, advokat kommer fort opp i samme summen for et par brev frem og tilbake.

Det er forøvrig mange som tilbyr gratis advokathjelp, men det krever jo som regel at man er med i noen form for forening eller lignende.

 

Som regel så hjelper jo fort bare trusselen med å gå til advokat når folk vet at de gjør noe som ikke er i henhold til reglene.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hvordan gikk det med denne saken?

Har tidligere arbeidsgiver dobbelt bruddgebyr i sin avtale?

Det finnes en måte å unngå det ordinære bruddgebyret på(opptil Kr.3000), men da må man følgelig gå inn i en ny avtale.

Send gjerne en privat melding.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...