Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Næringseiendom leie og ekstra skjulte kostnader

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Skal leie et næringsbygg. Utleier virker veldig hyggelig og fin. Fikk besøk av de ved siden av som leide før og de sa de har masse trøbbel, ekstra kostnader som ble dyttet på, utleier fikk feks pålegg på elanlegg de prøvde dytte på de. Mener inventar skal bli stående igjen osv og sender feil faktura og faktura for møter med utleier.

Hvordan skal jeg forholde meg til dette? Er det like greit bare avlyse alt? Jeg har flyttet inn, men ikke enda skrevet kontrakt.

Anonymous poster hash: 8ac82...ad9

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har flyttet inn, men ikke enda skrevet kontrakt.

Anonymous poster hash: 8ac82...ad9

Når du skriver kontrakt (dvs. inngår avtale) må du få inn hvilke kostnader og utgifter du skal dekke, f.eks. strømbruk. Og hvis utleier da i ettertid sender fakturaer for noe som ikke inngår i avtalen (altså kontrakten) er det veldig viktig at du bestrider disse øyeblikkelig.

Hvis begge disse to tingene gjøres vil ikke tvangsfullbyrdelse av et pengekrav være mulig. (Best å finne en god standardkontrakt som dekker alle tenkelige forhold rundt dette, eventuelt kontakte advokat.)

Mulig krikkert eller Herr Brun kan gi flere instruksjoner da jeg ikke er jurist, bare wannabe.

EDIT: Typo.

Endret av nightowl
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...