Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

SKAL bytte vgs, hvor skal jeg starte?

Anbefalte innlegg

Sååå ok jeg trives ikke der Jeg går nå, og har derfor bestemt meg for å bytte skole etter vg1.

Problemet er at jeg er en veldig ubesluttsom person som i tillegg ikke vet hvordan miljøet på alle skolene er (bortsett fra stereotyper)

Fristen er til 1 mars, så må ta en beslutning snart. Noen forslag? Hvor går dere og anbefaler dere skolen dere går på? Takk for svar på forhånd:))

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager å skuffe deg; men det vil du ikke finne her. Kan heller ikke hjelpe deg så mye når vi ikke får vite i hvilket fylke du bor i, hvilken linje du går osv..  Miljøet på skoler oppleves jo forskjellig for person til person, og på forskjellige linjer og klasser. Så, du har tenkt til å bytte skole, men skal du bytte linje og? Da må du jo eventuelt sjekke om hvilke linjer du kan bytte til for å fortsette på vg2, eller om du må gå vg1 en gang til? Det beste tipset er å prate med rådgiver, og sjekke https://utdanning.no/ og https://www.vilbli.no/nb/nb/no

Lenke til kommentar

Jeg tenkte slik når jeg valgte videregående - jeg var (er) veldig opptatt av skole og valgte derfor en skole med høyt snitt. For da fant jeg jo mange likesinnede, som var opptatt av å lese. Kanskje tenke litt sånn? Og så er det jo vanskelig å forutsi miljøet. Noen oppfatter kanskje miljøet på skolen som bra, andre dårlig. 

Ellers er jeg enig i det som er nevnt over med å snakke med skolerådgiver, forklare situasjonen :) 

Lenke til kommentar

Her er det nok ingen som kan svare deg, miljøet på ein skule er avhengig av dei folka som er der, og sidan det er nye klasser kvart år så endrar miljøet sitt heile tida. Ein elev som gjekk der i fjor kan ikkje gi deg sikre svar på korleis miljøet blir til hausten.

Eg vil derfor anbefale at du tek ei meir objektiv tilnærming.

Kvar vil du bu og kor lang er du villig til å pendle?

Korleis ser skulebygget ut?

Kva er karaktersnittet og strykprosenten på dei forskjellige skulane?

Sjå heller på slike ting, velg den ein skule, og gå aktivt inn for å gjere det beste utav det. Flotte folk og idiotar finner du på alle skular, du må berre være oppmerksom på kven du vil bruke tid på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...