Fastrawr Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Hvorfor er narvesen så dyrt sammenlignet med andre buttikkjeder. Det er ikke sån at det er få av dem, siden av tebanstasjon, busstasjoner og noen ganger siden av butikk kjeder. Har sett brusser, mat varer, godteri vare mer en 6-10 kr en sammeligne med Kiwi og Rema 1000. Kjønte en gang da (peanutt topris) koste mer med 6 kr en da jeg kjøpte i en buttikk. Det er 33% økning da jeg kakulere for varen. Hvorfor er det høye priser i Narvesen? Lenke til kommentar
Populært innlegg Kontorstol Skrevet 17. februar 2019 Populært innlegg Del Skrevet 17. februar 2019 Fordi det er en kiosk med lite lager og vareflyt, samt ofte ukurant åpningstid. Lite lager og vareflyt betyr mindre kvantumsrabatt når de kjøper inn varer, og åpningstiden betyr gjerne at de ansatte får mer i tillegg. 12 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Hvorfor er narvesen så dyrt sammenlignet med andre buttikkjeder. Det er ikke sån at det er få av dem, siden av tebanstasjon, busstasjoner og noen ganger siden av butikk kjeder. Har sett brusser, mat varer, godteri vare mer en 6-10 kr en sammeligne med Kiwi og Rema 1000. Kjønte en gang da (peanutt topris) koste mer med 6 kr en da jeg kjøpte i en buttikk. Det er 33% økning da jeg kakulere for varen. Hvorfor er det høye priser i Narvesen? Den typen kjeder har som regel høyere priser ja. Det har vel noe om hva de mener de kan ta pr. vare sammenlignet med en større butikk med større utvalg av varer. Kan godt være der det ligger. Lenke til kommentar
Fastrawr Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2019 Fordi det er en kiosk med lite lager og vareflyt, samt ofte ukurant åpningstid. Lite lager og vareflyt betyr mindre kvantumsrabatt når de kjøper inn varer, og åpningstiden betyr gjerne at de ansatte får mer i tillegg. Takk for de som svarer. Jeg bare lurer og tror. Vil ikke høyne prisen en andre butikkjeder skade dem økonomisk? For kunder vil ha altid ha noe billigere for samme produkt. Jeg tenker lav pris + høy lager er mye mer nyttig enn høy pris + lite lager. Mer garanter de blir kjøpt, i tilleg andre negative delen med høye priser er at det kan gå ut på dato for varen også fordi ikke stor kjede som andre. Lurer på dette skader økonomisk (som jeg tror gjør)? Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Bensinstasjoner og kiosker har •alltid• vært dyrere enn matbutikker. Når du går tom for brus på søndag er det selgers marked. 5 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Takk for de som svarer. Jeg bare lurer og tror. Vil ikke høyne prisen en andre butikkjeder skade dem økonomisk? For kunder vil ha altid ha noe billigere for samme produkt. Jeg tenker lav pris + høy lager er mye mer nyttig enn høy pris + lite lager. Mer garanter de blir kjøpt, i tilleg andre negative delen med høye priser er at det kan gå ut på dato for varen også fordi ikke stor kjede som andre. Lurer på dette skader økonomisk (som jeg tror gjør)? Kiosker han sin egen businessmodell. Du betaler for bekvemmeligheten, og dette innebærer andre kostnader slik som nevnt tidligere i tråden. Narvesen konkurrerer ikke med Rema 1000, fordi du kjøper ikke middagen din på Narvesen, og du kjøper ikke brus på Rema 1000 en Søndags kveld. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Narvesen og liknande kioskar tener på god beliggenheit, opningstid og rask ekspedering. Kioskar ligg typisk på plassar der det ikkje er plass til ein vanleg butinn, som f.eks på jernbanestasjonen, har lang opningstid, gjerne utover natta og på søndagar, og har raske køer sidan kvar kunde berre skal ha nokre få ting og ikkje ei heil handlevogn. I tette bysentrum er foretningsmodellen litt annleis sidan det også er små butikkar som har søndagsopent. Der er fokuset meir på å selge ferdigmat som pølser, bakevarer og kaffe i tillegg til det som du får kjøpt på kiwi. 2 Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Fordi det er en kiosk med lite lager og vareflyt, samt ofte ukurant åpningstid. Lite lager og vareflyt betyr mindre kvantumsrabatt når de kjøper inn varer, og åpningstiden betyr gjerne at de ansatte får mer i tillegg. Du sier det bortimot, men lav vareflyt per arbeidstime gjør jo også at de må ta mer betalt per vare for å dekke lønnskostnader. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Det var ganske implisitt, og jeg tror de fleste forstod det. ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå