fjarle Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Ta fra appene styringen.GUIDE: Ti tips for å dempe mobilsuget Lenke til kommentar
BizzyX78 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) - Etter Batteri-oversikten så skal Mobil-TLF'en min kunne holde ut i grovt regnet en uke i "Ultra-Mode".I "Normal-Mode" så holder den ut i grovt regnet 2 dager ved nokså konservativ bruk.Ved ekstrem bruk så holder den bare noen timer fra lading-til-lading.Det som virkelig frustrerer meg med Android er at en må ha en Root'et Mobil-TLF for å få full kontroll over app'enes oppførsel.Det burde ha vært unødvendig å måtte omgå systemets sikkerhet og reguleringer for å kunne få en Mobil-TLF som ikke bare lever sitt eget liv og gjør som den vil.For sant å si så savner jeg veldig Symbian OS'et på min gamle "Nokia N97".Man kunne selvsagt ha root'et den også i sin tid, men det var ikke noen særlig vits å gjøre det.Siden det var bare Core-funksjonene som var mer eller mindre låst på den i så måte.Så godt som alt av 3rd-person apps hadde man full kontroll over.(NB!...: Med untak av at som i Windows så deler programer seg slik at brorparten av programmet havner på stasjonen du valgte å installere det, mens noe havner uansett på C:.)På lik linje som med programmer i Windows.Bruker man Programmer/Apps der så bruker de strøm der og da.Men om man ikke trenger å bruke Programmet/App'en så lukker man det ganske enkelt.Og da bruker det ikke andre resurser enn lagringsplassen det tok opp når man installerte det i utgangspunktet, pluss kanskje litt temp-info, logger og/eller saved files og savegames.Slik er det ikke med en "ikke Root'et" Android, og det er veldig synd.Har prøvd ut et utall alternative "System-Manager"-apps som tilsynelatende ikke skulle trenge Root-tilgang i Android.Men bortimot samtlige førte til høyere resursbruk enn man liksom skulle spare ved å bruke dem.Noe jeg synes var nokså ironisk, og veldig trist.Core-funksjonalitet er noe som svært få vanlige brukere har interesse for eller glede av.Men å kunne styre alt av 3rd-person Apps hadde virkelig vært på sin plass.Noe jeg virkelig savner i Android-OS'et.Ikke at jeg kan uttale meg så sterk om akkurat dette, men slik jeg har forstått det så sliter iOS med det samme.Det fant jeg ut da jeg skulle sjekke noe på Internet og måtte låne min søsters iPhone.På den tiden så brukte jeg Symbian, så jeg ante ikke at det ikke var nok å bare lukke Web-browseren i iOS som det var i Symbian.Noe som førte til at batteriet ble tappet for strøm i vesken etter at jeg hadde takket for lånet.Godt mulig dem har fikset litt på akkurat dette problemet i senere tid.Hadde man faktisk kunne lukke en app og at den forble fullstendig lukket til man valgte å bruke den igjen hadde virkelig vært en fordel.Noe som burde la seg gjøre i Android uten Root-tilgang.Jeg tenker da utelukkende på 3rd-person apps, da det ikke gir særlig mening å lukke Phone-funksjonen helt siden det er en Mobil-TLF. Endret 17. februar 2019 av BizzyX78 Lenke til kommentar
Klykken- Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Slå av varsling på absolutt alle apper, inkludert meldinger. Ingen forventer svar med en gang på meldinger, så det er ufarlig, slapp av. Kun lyd på ringing og alarmer. Apper som også har en nettside med identisk funksjon (facbook feks) trenger du ikke, de sletter du naturligvis. Vips! Telefonen er nå noe du bestemmer når du skal bruke og ikke omvendt, og du slipper å stresse med å ha noe som konstant maser på deg. 3 Lenke til kommentar
EuLars Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Mange som "mista" livet pga en telefon, få dere et liv, drit i den telefonen 2 Lenke til kommentar
rosetta stoned Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Hvorfor trekke "klassiske" flipperspill ned i søla? De har ikke gjort noe galt. Lenke til kommentar
scandalnavia Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 (endret) Anbefaler alle som har Android å bytte ut Facebook med et bokmerke til nettsiden eller laste ned Frost! https://forum.xda-developers.com/android/apps-games/app-frost-facebook-t3685896 Også kan man vel idag både på iOS og Android velge å slå av notifikasjonene helt på hver og en app. Det er irriterende hvordan man i mange tilfeller er avhengig av å i det hele tatt ha en Facebook profil grunnet invitasjoner, eventer og annen info som like gjerne kunne vært sendt ut på mail eller sms. Når det gjelder pushvaslinger har jeg ikke hatt dette på apper på flere år. Eneste jeg får er meldinger, alarmer, samtaler og mailer hver 4 time. Alt annet er bare fjas, og det er helt skada å se hvordan barn og ungdommer idag sitter på mobilen. Jeg var på en resturant her om dagen der det var en bursdag, tipper jentene var 12 -13 år og 20 stykker til sammen. Satt på bord ved siden av dem og det var helt på tryne å se hvordan alle satt på mobilen, det var så stille rundt bordet at det så ut som et bilde. Ingen sa noe, alle satt på mobilen, og når maten kom begynte alle å ta bilder av maten å legge den ut diverse steder Skikkelig bra fremtid Norge har..... Endret 17. februar 2019 av lylu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg