thelebrity68 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Her testes det nye flytoget i full snøstorm - innendørs Lenke til kommentar
stigmv Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Hva med sånne ting som å koble sammen to togsett når det er kuldegrader? Eller at dørene fortsatt ikke har problemer med å lukke etter at store mengder kram snø og grus har falt fra passasjerenes sko og ned på stigtrinnet? Blir slike ting testet? 1 Lenke til kommentar
Elektroavdelingen Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Jeg håper det blir bedre seter i de nye togsettene. Setene de har i dag er grusomme å sitte i. Hvem var det som fant på at nakkestøtten skulle havne mellom skulderbladene på normalt høye personer? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Hvorfor ikke bare sende det på en virkelig demotest i virkelige omgivelser? Da blir nok også resultatene litt mindre kunstige enn det virker fra bildene her. Men de burde også kjøpt inn en noen elg-skrotter og å kollisjonsteste med. 1 Lenke til kommentar
YngveSolberg Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Jeg håper det blir bedre seter i de nye togsettene. Setene de har i dag er grusomme å sitte i. Hvem var det som fant på at nakkestøtten skulle havne mellom skulderbladene på normalt høye personer? Du vet den er justerbar? Det er bare å skyve den opp til den høyden som passer for deg... 1 Lenke til kommentar
bas Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Hvorfor ikke bare sende det på en virkelig demotest i virkelige omgivelser? Da blir nok også resultatene litt mindre kunstige enn det virker fra bildene her. Blant annet fordi man på denne måten kan gjøre kontrollerte tester som man enkelt kan gjenskape. Det er også mye billigere enn å dra materiell og personell "jorda" rundt for å bedrive testing. Dette er helt vanlig måte å gjøre det på innledningsvis i enhver produktutvikling, og testene gjøres sannsynligvis også etter definerte standarder (kontrollert miljøtesting er en vitenskap i seg selv). 3 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Hvorfor ikke bare sende det på en virkelig demotest i virkelige omgivelser? Da blir nok også resultatene litt mindre kunstige enn det virker fra bildene her. Men de burde også kjøpt inn en noen elg-skrotter og å kollisjonsteste med. Koster mye mere å gjøre det. Hva med fly, biler osv Lenke til kommentar
Frodolf Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Men de burde også kjøpt inn en noen elg-skrotter og å kollisjonsteste med. Koster mye mere å gjøre det. Hva med fly, biler osv Har vel lite for seg å kollisjonsteste fly med elg vil jeg tro. Biler blir jo allerede krasj-testet. 1 Lenke til kommentar
G0RJS955 Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Hva er grunnen til at de ikke kjøper flere av den opprinnelige modellen, så en slipper ny typegodkjenning? 1 Lenke til kommentar
Yommt Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Hva er grunnen til at de ikke kjøper flere av den opprinnelige modellen, så en slipper ny typegodkjenning? Fabrikken eksisterer ikke lengre.. Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Hva er grunnen til at de ikke kjøper flere av den opprinnelige modellen, så en slipper ny typegodkjenning? Fabrikken som lagde karrosseriet, eksisterer ikke lenger. De som lagde boggiene har sluttet å lage dem. De som laget elektronikken er kjøpt opp av et annet selskap, og de som produserte skroget under karrosseriet er lagt ned. De som laget interiøret er også lagt ned. Samtidig er det lite lurt å lage nye tog med snart 30 år gammel teknologi. 1 Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 Har vel lite for seg å kollisjonsteste fly med elg vil jeg tro. Biler blir jo allerede krasj-testet. Sant, men de tester motorene i test få å tåle de levende fuglene. Om de teste med elg og tog, vet jeg ikke Lenke til kommentar
Elektroavdelingen Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Jeg håper det blir bedre seter i de nye togsettene. Setene de har i dag er grusomme å sitte i. Hvem var det som fant på at nakkestøtten skulle havne mellom skulderbladene på normalt høye personer? Du vet den er justerbar? Det er bare å skyve den opp til den høyden som passer for deg... Nei, nakkestøtten er sydd fast i underlaget. Dette har jeg spurt togverten om flere ganger, samt spurt kundeservice. 1 Lenke til kommentar
-Birger- Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Hvorfor ikke bare sende det på en virkelig demotest i virkelige omgivelser? Da blir nok også resultatene litt mindre kunstige enn det virker fra bildene her. Men de burde også kjøpt inn en noen elg-skrotter og å kollisjonsteste med. HVa får deg til å mene at dette ikke er et tidligere steg i testingen og at testing i Norge ikke skal utføres? "Først skal togsettet gjennom stillestående tester hos Flytogets serviceleverandør Mantena på Grorud. Men i månedsskiftet mars-april er det endelig klart for å testes på vinterføre - på Bergensbanen." En fordel å lese artikkelen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå