pierce007 Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Jeg har nylig blitt ansatt som daglig leder i en idrettsklubb. Har oppdaget at flere ansatte som har 20% stilling eller mer, ikke er innberettiget. Alle faste ansatte får sin pensjon, men timelønnede og trenere/ og andre mer verv som er over 20% ikke er registrert. Dette gjelder også sikkert flere år tilbake i tid. Hvor langt bak i tid skal/bør/må jeg registrere den enkelte? Lenke til kommentar
tvv Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Jeg har nylig blitt ansatt som daglig leder i en idrettsklubb. Har oppdaget at flere ansatte som har 20% stilling eller mer, ikke er innberettiget. Alle faste ansatte får sin pensjon, men timelønnede og trenere/ og andre mer verv som er over 20% ikke er registrert. Dette gjelder også sikkert flere år tilbake i tid. Hvor langt bak i tid skal/bør/må jeg registrere den enkelte? Skal føres tilbake til når de startet i jobben som da var over 20% stilling. Lenke til kommentar
pierce007 Skrevet 15. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2019 Det er ingen foreldelsesfrist? Dvs føre tilbake til feks 2010? Lenke til kommentar
nirolo Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Så vidt jeg vet, så må man også være 20 for at man skal ha OTP - vet ikke om dere har så unge trenere at det er noe å tenke på. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 (endret) Jeg antar at det er snakk om en innskuddspensjon, og medlemskapsretten følger da av innskuddspensjonsloven § 4-3: (3) Arbeidstaker som har mindre enn en femdels stilling i foretaket, skal ikke være medlem av pensjonsordningen med mindre annet er fastsatt i regelverket. (4) Arbeidstaker som er sesongarbeider og som i løpet av et kalenderår har utført arbeid i foretaket som tilsvarer mindre enn en femdel av tilsvarende fulltidsstilling, skal ikke være medlem av pensjonsordningen med mindre annet er fastsatt i regelverket. I regelverket kan det fastsettes at en sesongarbeider bare skal opptas som medlem dersom det arbeid som er utført i løpet av de siste tre år, for hvert år minst utgjør en femdel av fulltidsstilling. Tredje ledd sikter til personer som er deltidstilsatte med fast brøk, mens fjerde ledd sikter til timelønnede med variabel arbeidsmengde. Krav på innskudd i tjenestepensjonsordning foreldes normalt etter tre år, jf. Rt. 2001 s. 905. Endret 15. februar 2019 av krikkert 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå