Gå til innhold

Han vil lage et selskap som skal lede an i industri 4.0 – i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var interessant!

Jeg jobbet en tid med analyse av data fra produksjon og mente dette måtte væe svært interessant for bedrifter av alle slag som driver med produksjon. Ledelsen var skeptisk og det endte med at de leide inn et såkalt konsulentselskap som skulle gi svar på spørsmålet.

Konklusjoenne ble akkurat som jeg hadde forventet: Nei, det var ikke marked for slikt!

Svaret var gitt av ledelsen på forhånd, og jobben til disse såkalte konsuletnene var å "dokumetnere" svaret.

Til TU: Hvorfor er det ikke mulig å styre lydnivået i avspilleren dere bruker? Dette er irriterende!

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette var interessant!

Jeg jobbet en tid med analyse av data fra produksjon og mente dette måtte væe svært interessant for bedrifter av alle slag som driver med produksjon. Ledelsen var skeptisk og det endte med at de leide inn et såkalt konsulentselskap som skulle gi svar på spørsmålet.

McKinsey, ett av de aller mest kjente internasjonale konsulentselskapene, kom for flere år siden med en åpen rapport, der betydning av nær tilknytning til produksjon ble fremhevet. Dette stod i sterk kontrast til den rådende tanken om å flytte all produksjon  til Kinas og all programmering til India.

Rapporten fikk bred omtale i utlandet, men jeg kan ikke huske at den ble kommentert av norsk presse i det hele tatt. Selv TU, som burde ha hatt interesse av dette, kan jeg ikke se rapporten omtalt her. Og det er synd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...