dmf Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Hei! PC-en jeg har nå er fra ca. 2014 og har følgende spesifikasjoner (hentet fra Windows' systeminformasjon): Processor Intel® Core i7-4790K CPU @ 4.00GHz, 4001 Mhz, 4 Core(s), 8 Logical Processor(s) Installed Physical Memory (RAM) 16,0 GB Skjermkort: 4 GB PC-en begynner å halte nå. Slår seg av, viftene uler. Jeg føler at den begynner å slite både her og der, så jeg er på jakt etter noe nytt. Jeg har tatt en titt på Komplett-PC-ene hos nettopp Komplett, men ser at de som ligger der til rundt 20 000 kroner ser ut til å ikke være så mye kraftigere enn den jeg har nå. Kan det stemme? Sist jeg var virkelig opptatt av data var det snakk om dramatiske forbedringer fra måned til måned. Nå er det fire år siden sist jeg kjøpte PC, og det ser jo ut til at utviklingen har stoppet litt opp. Eller er det jeg som er helt på jordet? Uansett - jeg er på jakt etter en ferdig-PC (gjerne fra Komplett) som yter bedre enn den jeg har nå, og da gjerne i prisklassen 20 000 kroner. Den må kunne kjøre Adobes video- og bildeprogrammer på en god måte, og den må gjerne også kunne håndtere spill greit. Hva vil dere i så fall anbefale? Harddisker kan jeg overføre fra den eksisterende PC-en. Takker for alle innspill til en som ikke helt henger med. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Rens maskinen for støv og bytt kjølepasta på CPU og GPU. Ofte er dette alt som skal til for at den blir som ny igjen. Ellers kan du sjekke for malware og annen uønsket software som kjører. I siste instans kan man reinstallere OS for å få maskinen helt fersk igjen. Endret 15. februar 2019 av vidor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå