DenUvitende Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Hei, nå har jeg holdt på å surra med å prøve å få fikset bilen, og jeg begynner å gå dritt lei, jeg har en a4 b6 2002 modell, 1.8t. Feilen er at bilen går ujevnt på tomgang, og ved noen tilfeller så vil bilen bare skru seg av midt under kjøring når jeg trår inn clutchen for å gire, den er også rimelig hakkete enkelte ganger ved pådrag som at den gir gass men samtidig ikke vil og det bare lugger fremover. jeg har så langt byttet, LMM, ladetrykksensor, luftfilter, tomgangsreguleringsventil, luftinnslippingsventil og ladetrykksregulator uten hell. noen her inne som kan tenke seg andre løsninger? Endret 14. februar 2019 av DenUvitende Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Sjekka kompresjon? Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Første som slo meg var tennplugg/coli/ledning eller falskluft. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Lyser eller blinker motorlampen fast eller av og til? Vedlig vanlig med morkne slanger som gir falskluft på disse, kan være vanskelig å finne ut av. Feil på coil er også vanlig, og da vil den gi feilkoder med random misfire. Lenke til kommentar
DenUvitende Skrevet 17. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2019 Lyser eller blinker motorlampen fast eller av og til? Vedlig vanlig med morkne slanger som gir falskluft på disse, kan være vanskelig å finne ut av. Feil på coil er også vanlig, og da vil den gi feilkoder med random misfire. Har ikke fått noen feilkoder på noen ting annet en den N75 ventil og n80 ventilen, etter jeg byttet dette ble det noe bedre men ikke som skal. og har ikke fått flere feilkoder selv ved nøkking og feil ved pådrag. motorlampe har aldri lyst når det blir problemer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 Da ville jeg gått over slanger og koblinger, sjekket for lekkasje/falsk luft. Ved feil på coil får du feilkode og motorlampe. Lenke til kommentar
DenUvitende Skrevet 18. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2019 Da ville jeg gått over slanger og koblinger, sjekket for lekkasje/falsk luft. Ved feil på coil får du feilkode og motorlampe. fikk ny feilkode nå på, innsugningsluft temperatur sensoren, skal denne ha så mye å si for dette? Vet ikke om ved feil på denne så blir det kanskje for fet eller tynn blanding? Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. februar 2019 Del Skrevet 18. februar 2019 (endret) Har du diagnosevektøy som klarer å lese av hvilken temperatur som rapporteres av systemet på "innsugningsluft temperatur sensoren"? Et "triks" for feilsøking kan være å trekke ut ledningen til sensoren. Dersom motoren da går bedre, så er sensoren sannsynligvis defekt, men man kan ikke vite det dersom det ikke er noen endring. Evt. rengjør temperatursensoren og test om det blir bedre. Endret 18. februar 2019 av mobile999 Lenke til kommentar
DenUvitende Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2019 Har du diagnosevektøy som klarer å lese av hvilken temperatur som rapporteres av systemet på "innsugningsluft temperatur sensoren"?Et "triks" for feilsøking kan være å trekke ut ledningen til sensoren. Dersom motoren da går bedre, så er sensoren sannsynligvis defekt, men man kan ikke vite det dersom det ikke er noen endring.Evt. rengjør temperatursensoren og test om det blir bedre. har bare noe billig diagnose verktøy som jeg kan lese av koder, og fikk bare opp en kode som var 16497. Skal prøve å trekke ut kabelen Til sensoren og se om det hjelper. Lenke til kommentar
DenUvitende Skrevet 9. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2019 Har du diagnosevektøy som klarer å lese av hvilken temperatur som rapporteres av systemet på "innsugningsluft temperatur sensoren"?Et "triks" for feilsøking kan være å trekke ut ledningen til sensoren. Dersom motoren da går bedre, så er sensoren sannsynligvis defekt, men man kan ikke vite det dersom det ikke er noen endring.Evt. rengjør temperatursensoren og test om det blir bedre. daa har jeg bytta innsugningslufttemp sensor også, og bilen går fortsatt like dårlig på tomgang men nå fungerer turboen nesten optimal ved kjøring. Fortsatt ingen feilkoder, men har merket av bilen bruker ekstremt mye bensin. Lenke til kommentar
Styrmann Smisk Skrevet 10. mars 2019 Del Skrevet 10. mars 2019 (endret) Hørtes veldig ut som lik feil jeg hadde i sommer. Da tok motoren inn falskluft i en kobling som var dårlig. Kjøp ei flaske startgass og spray på koblinger rundt innsug og koblinger. Om du hører motorgangen endre seg så har du muligens falskluft. La bilen gå seg varm før du starter. Og unngå helst å sprut inn i luftfilteret. Endret 10. mars 2019 av Jokerjævel Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 11. mars 2019 Del Skrevet 11. mars 2019 Om du fremdeles ikke har kommet lenger ville jeg vurdert å skifte G62, sammensatt temperatursensor for instrumentpanel og motorstyreenhet. Om den ikke har vært skiftet bør du skifte den uansett, disse tempsensorene har skapt en hel del trøbbel. Lenke til kommentar
DenUvitende Skrevet 9. april 2019 Forfatter Del Skrevet 9. april 2019 Nå har de fleste problemene løst seg, men selvfølgelig med løste problemer kommer det nye problemer. nå hender det at bilen skrur seg av midt under kjøring? som oftest ved akselerasjon, og når jeg trår inn clutchen for å gire detter bare turtallet og motoren dør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå