Gå til innhold

Valgets kval:

Fragletrollet

Anbefalte innlegg

Hallo.

Jeg har nå asus a7n8x dlx, men har fått tilbudet om å kjøpe ett abit nf7 2. Jeg har lyst å klokke masse, og får vannkjøling snart. Bare lurte på hvordan asus var til å klokke i forhold til abit? Mitt system er veldig stabilt nå, og har hørt at mange har problemer med ustabilt system med abit kortet. Er det verdt å bytte i forhold til klokkeegenskaper?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er smak og behag hva du bør velge... begge 2 er glimrende kort, som er basert på samme brikkesettet. Men når det står mellom disse 2, har jeg alltid brukt å anbefale på denne måten:

Vanlig bruk: Asus A7N8X Deluxe

Overklokking: Abit NF7-S

og siden du (trådstarter) spør om det er verdt og bytte p.g.a overklokkingsegenskaper, så spørs det egentlig hvor langt du skal klokke... Noe mye over 200Mhz FSB, så er Abit kortet et must :p

Lenke til kommentar

Har NF7-S 2.0 selv, må si at det klokker veldig bra. Men jeg tror ikke A7N8X er så veldig mye dårligere.. En kammerat av meg har A7N8X, den klarte fint 10*224(mitt klarer værtfall 242fsb :p ) prøvde ikke å klokke den mer.

Men hvis du er en "overklokker" burde du velge NF7 2.0 evt, kjøpe aktiv kjøling til NB på A7N8X kortet?

Lenke til kommentar
ok. Jeg får vannkjøling nå snart, og da vil det bli aktiv kjøling på nb. MEn dette med ustabilitets ryktet, er det sant? hvis systemet er ustabilt så hjelper det ikke mye at det kjører på en høyere frekvens... :)

Ja det er sant at endel av NF7 kortene sliter, men gjør ditt det er det bare å sende det tilbake og vente på et nytt. Asus har de mest stabile hovedkortene etter min erfaring. Men med vannkjøling og skikkelig klokking ville jeg nok valgt et NF7-S 2.0. Du klarer garantert å klokke høyere enn et A7N8X, men hvor mye høyere spørs jo fra kort til kort :cool: .

Lenke til kommentar

Min erfaring er at abit nf7-s klokker lett over 200mhz. Har montert og overklokket 4 nf7-s. De fleste nf7-s klarer mellom 220 og 230 ut av eska med riktig minne og stabil strømforsyning.

Men, jeg har også hørt veldig mye positivt om asus kortet mht stabilitet og hva som følger med kortet.

DrErling

Lenke til kommentar

Er det et nytt kort (NF7) eller er det noen måneder gammelt? De "gamle" NF7 2.0-kortene er veldig gode, men i det siste har de visst hatt heller laber kvalitet, og gjerne stoppet på 225 MHz FSB. Hvis det voltmoddes er A7N8X et godt og solid overklokkingskort, noen har oppnådd FSB på 250+ med v2 og 240 med 1.0x.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...