NoNamed Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 ja...overskriften sier alt. hva er det beste/billigste greine jeg trenger for og kunne ta opp og se filmer programmer (rekelame ) ? er ikke noe point klarer den bare og lage 20gb mpeg filer eller noe...hvis ikke jeg har noe konvertering tool som mekker det til div eller noe da. ati all in wonder eller noe?` tenkte jeg skulle høre hvilke løsninger noe av dere andre har som tar capture av tv Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Du kan jo bare prøve å joine noen av disse stedene på IRC-ting der du får tak i sånne MTV-rips og sånt, og bare spørre folxa der...? Lenke til kommentar
Papirpose Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Har ikke prøvd selv, men burde det ikke holde med et tv-kort (så du kan se TV på pc'n) med opptaksmuligheter og et eller annet program for komprimering av film? TV-kort er ikke så dyre.. lurer på om det var 500-600 kr for sånne vanlige? Programmet er vel i de fleste tilfeller gratis.. Virtualdub skal kunne gjøre jobben. OG: Du trenger selvsagt endel harddiskplass til mellomlagring av ukomprimert film. _________________ Pentium 3 933MHz Abit BX133-RAID GeForce2 MX-400 :sad: 384mb PC133 SDRAM Aopen HQ45-tower (skal moddes ) Logitech Mouseman Dual Optical (Alle grafikk-kort mottas med takk) [ Denne Melding var redigert av: Papirpose på 2002-03-04 20:39 ] Lenke til kommentar
diskvask Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Hva enn du gjør ikke kjøp Pinnacle tvkort. Har lest litt på forumet deres og det er enormt mange misfornøyde brukere... Lenke til kommentar
talisar Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Et billig tvkort til 5-600 holder lenge, du trenger ikke noe som kan encode i hardware, men du bør ha et bra inn signal. DAZZLE-DVC var veldig populært en stund, og det er vel kommet en 2'er av den nå såvidt jeg vet. Hitman som encodet det meste av simpsons , futurama og familyguy for Anivcd i 2000 og 2001 brukte en slik så vidt jeg husker. Den er jo også ekstern så Lenke til kommentar
NoNamed Skrevet 4. mars 2002 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2002 altså et billig rimi tv kort men ikke pinnacle og så er det bare programvare :razz: riktig`? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 må si meg ening i cerveza der ja... men ellers så kan du skaffe deg et ATI all in wonder kort, Multimedia Center 7.5, divx codec, mp3 codec, og ta opp direkte til divx. Til å ta opp er Virtualdub visstnok det beste (det funker ikke helt hos meg da). Men jeg tror det lønner seg med digital parabol... Med antennen jeg har blir ikke bildet fra TV'en særlig mye å skryte av... Lenke til kommentar
jlianes Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Vanlige tv kort har bare en capture som klarer 300x200 linjer. Det stinker. Jeg har et Win TV kort med Nicam stereo til 1100 og det stinker også på capture. Du trenger et spesielt capture kort ala pinnacle dv kort etc. Lenke til kommentar
Razul Skrevet 4. mars 2002 Del Skrevet 4. mars 2002 Tro meg, et TV-kort til 5-600 kr holder _ikke_ lenge til å ta opp video. Mange av dem tar ikke opp i mer enn 320x200 og ikke med stereolyd engang. Jeg ville ikke satsa på å oppnå noe i nærheten av vanlig DivX-kvalitet med noe dårligere enn Ati All-in-Wonder Radeon eller et av Pinacle studio-korta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå