RamGuy Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Jeg og frua skal til Florida i sommer og har allerede booket fly, hotell i Miami og hotell i Universal Studios uten problemer. Når vi skal bestille hotell i Disney Orlando så møter vi dog på et problem. https://disneyworld.disney.go.com lar deg ikke velge ikke-EU land under betaling. De henviser til at bestillinger fra land utenfor EU må gå via en tredjepart. Min brukerkonto på Disneyworld.com er satt til Norge og jeg vurderer å rett og slett bare velge Sverige og bestille. Noen som erfaringer med dette? Jeg sjekket via Expedia, Hotels.com osv og problemet ved å bestille via disse er at du ikke blir tilbudt fordeler som blant annet muligheten for Disney Deluxe Dining Plan med mer. Foretrekker stortsett alltid å ta bestillinger direkte da det ofte er like billig som de billigste tredjepartene og du har et bestillingsforhold direkte med hotellet som ofte viser seg å være en fordel om noe skulle oppstå. Når det kommer til disse resort/parkhotellene så får du jo ytterligere fordeler da de gjerne tilbyr flere fordeler du kan legge ved i bestillingen som tredjeparter ikke tilbyr. Synes dette er en ekstremt snodig begrensing å ha som jeg aldri har opplevd før. Det ser ikke ut som det vil være noe problem med betaling selv om jeg velger Sverige men blir jo brått litt usikker på hvilke komplikasjoner dette kan medføre når jeg kommer å skal sjekke inn og det står Sweden på bestillingen og jeg kommer med mitt norske pass... Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Har du prøvd å kontakte dem? Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 15. februar 2019 Jepp, men foreløpig så er det helt tyst så tenkte å forhøre meg litt rundt da jeg umulig kan være den første som har stusset på dette. Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 20. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2019 (endret) Klarte å få en avklaring her. Problemet er at alle land i EU blir automatisk videresendt til https://www.disneyholidays.co.uk/ for bestilling. Denne siden tar kun imot betaling fra EU-land, ingen utenfor, ei heller EØS-land. Du må manuelt velge at du skal på nettsiden for Amerikanere, der kan du velge ikke-EU-land når du bestiller. Temmelig forvirrende opplegg, spesielt når nettsidene tar deg direkte til https://www.disneyholidays.co.uk/ når du går inn med norsk IP-adresse. Endret 20. februar 2019 av RamGuy Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. februar 2019 Del Skrevet 20. februar 2019 Etter GDPR har mange firmaer gjort mye rart i USA. Noen sperrer Europa helt ute og andre har laget en felles løsning for EU og ignorerer resten av Europa. Selv må jeg av og til bruke VPN til USA for å få ting til å fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå