Gå til innhold

Her er Mercedes' nye elbil i Norge

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det samme skjer hver eneste gang en ny elbil blir lansert på markedet.

Tesla-fanboys kommer inn med full styrke og uffer seg over hvor forferdelig det er, med ICE gener og det som verre er på de bilene. Hvordan kan noen kjøpe slike biler egentlig, tenke seg til, kanskje den til og med har dekk fra en ICE bil? Huttetu.

Tesla Model S har girspake, rattspaker og vindusbryter fra MB. Den deler altså samme deler som en ICE bil. Det må jo bety at det er en forferdelig bil med din logikk, sant?

Du klarer ikke se forskjellen på det du nevner og det jeg og andre har skrevet om i denne tråden? Du tror virkelig at det finnes folk som mener at valg av brytere gjør en bil ubrukelig?

Økt vekt reduserer rekkevidde, gjøre nødvendigvis kjøreegenskapene dårligere enn de ville vært uten den ekstra vekten. Der er det en logisk sammenheng.  

Om det er begrepet logikk som gjør deg forvirret så anbefaler jeg deg å lese deg opp på emnet, feks en relativt lettlest bok av Paul Tomassi ved navn Logic.

Om du likevel fortsatt sliter så er du velkommen til å spørre om hjelp. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser heller ikke det store problemet, all den tid Mercedes faktisk jobber med en dedikert elbil-plattform. Det er bedre å komme med en "ganske ålreit" elbil nå, enn å måtte vente kanskje to år for en som er bygget 100% som elbil fra bunnen av.

Audi gjorde akkurat det samme. Deres e-tron er også bare en "mellombil", bygget på et modifisert Q7-understell, ikke på den kommende elbil-plattformen Audi utvikler sammen med Porsche og Bentley.

Endret av Skavold
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Isolert sett så har du jo helt rett. At jeg ble skuffet har nok vel så mye med hva mercedes selv har sagt om bilen siden de første skissene ble lekket. Det var vel intet mindre enn reinventing the electric car de brukte. Sånt skaper forventninger. Da blir ikke forventningene de selv skapte møtt, når de lanserer en bil i arva dress. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...