Gå til innhold

NY PC, SATA disker, feilm.. HJELP!

Anbefalte innlegg

Trenger hjelp. Har fått ny PC og bygd den. Alt funker.

Men når jeg skulle innstallere XP PRO., fucka dt. Får 2 forskjellige feilmld. en og maskinvare ettellerannet og en om ISSAS fil (?)

Jeg har 2 SATA disker, og jeg og han jeg bygde med kanke mye om SATA.

Der det står primary slave IDE/Master, skal det stå none der?

PLEASE hjelp meg!

mvh,

Andreas

Endret av P@yNe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trenger hjelp. Har fått ny PC og bygd den. Alt funker.

Men når jeg skulle innstallere XP PRO., fucka dt. Får 2 forskjellige feilmld. en og maskinvare ettellerannet og en om ISAC fil (?)

Jeg har 2 SATA disker, og jeg og han jeg bygde med kanke mye om SATA.

Der det står primary slave IDE/Master, skal det stå none der?

PLEASE hjelp meg!

mvh,

Andreas

Under loading av xp cd'en må du isntalere SATA hdd filene.

Dette gjørs ved og trykke F2 trur jeg i starten omtrent.. følg med åp linja omhviln filer som loades.

Isac filene er vel filene som SATA HDD bruker.. prøv dette først

Lenke til kommentar

Sett cd som first boot device og scsi som andre. Start opp med installasjons cd´n.

Trykk F6 når du får beskjed om det. Ha diskett med driverne for sata klar. Putt i disketten når installasjonsprogrammet ber om det. Husk å fjerne cd når du skal restarte igjen. Du kan vel eventuelt sette scsi som første boot og cd som andre.

Lenke til kommentar
Men jeg skjønner fortsatt ikke helt hva jeg bør gjøre.

Kan noen gi meg en ordentlig og lett forklaring? Er min første PC da vettu (les selvbygde)

Hmmm... når du booter fra windows cd... i løpet av de første sekundene etter at blåskjermen kommer frem (microsoft må ELSKE blått) så ser du på statuslinja nederst... der står det to alternativer etterhvert... du kan trykke F2 for ASR eller Automatisert System Reparasjon eller hva det nå er.. (er noe recovery drit) og du kan trykke F6 for å legge inn 3.parts scsi drivere... du må trykke F6 når du får spørsmål om dette, og gå videre sånn at du kan legge inn driverne fra disketten. Da skal du kunne komme inn til installasjonsmenyen, og der skal da s-ata diskene komme opp under listen med partisjoner hvor du kan velge hvor du skal legge windows.

Lenke til kommentar

Gjore noe lignende for en stund siden. Slik jeg kjønte det så støtter ikke windos sata. Du må derfor ta sata patchen på en disket ( du har nå sikket patchen på en cd.) For så å legge den inn når instalasjons prosedyren sier det. Det er en utrolig dårlig meny, så du må nok prøve litt forskjelige kombinasjoner, det er 4 totalt tror jeg.

Det er helt utrolig at win instalering skal være så jævlig. Min mor klarte å instalere mac os x. Det sier det meste. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...