Gå til innhold

Raptor som Primary stasjon (C)

Zeph

Anbefalte innlegg

Men kan jeg spørre om hvorfor du skal partisjonere Raptoren din?

Partisjonere må man uansett gjøre om det er 1 eller flere partisjoner man vil ha.

Men du tenker sikkert på hvorfor han vil ha 2 partisjoner i stedet for 1? Jeg vil tippe det er fordi det vil gi gjennomsnittlig lavere søketider på OS-partisjonen. Det er lett å skjønne når den maksimale avstanden lesearmen må flytte seg blir omentrent halvert i forhold til å bruke hele disken som 1 partisjon.

Samtidig kan han f.eks bruke den andre partisjonen til ting han bruker skjelden og dermed ikke stjeler noe ytelse fra OS-partisjonen. F.eks til backup av viktige dokumenter. (Ghost-image bør ligge på en annen fysisk disk for å få langt bedre ytelse når man lager eller bruker et image.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snekker'n !

Jeg vet dette for har vært igjennom det selv .

Fresh install av windows xp trenger (F6 v/install) disse selv om man ikke skal ha

raid (bare 1 disk) siden disken er SATA.

Har selv sata disk på at nForce NF7-S , samme sata chip som asus (silicon 3112)

3112 er egentlig tatt frem for raid-0 eller 1 men trenges (og virker) ved single disk også .

Man bør også kople vekk P-ide diskene ved win install for å unngå at boot filene

blir lagt på disse.

Opplevde det med mitt HK .

Selv med sata som 1'ste boot og ingen p-ide i boot

sekvensen og p-ide diskene satt til none i bios så detekterte xp installallasjonen disse og la oppstarten for sata installasjonen på p-ide.

Løsningen var og kople de fra under installasjonen .Og tilkople de

etter xp var ferdig installert.

mvh

Lenke til kommentar

Etter å ha lest mange slike tråder så må jeg si det er utrolig at ikke Windows er bedre laget enn at det krever floppydisketter. Det jo helt horribelt, og jeg håper det blir noen forbedringer når SP2 kommer. Også håper jeg den kommer rakst. Det blir jo nesten som om streroannelgget hadde nektet å starte fordi du ikke hadde LP-spiller i det... :roll:

Skjerpings Microsoft !!

Lenke til kommentar

har et abit nf7-s 2.0

bruker en 36.gb raptor som os disk, C:

bruker og en Wd caviar IDE/P-ATA som lagrings disk, D:

begge er koblet på hovedkortets sil 3112A s-ata kontroller

raptor på sata1

caivar på sata2 via en p-ata til sata konverterer

slipper dermed problemmet med at IDE kontrolleren kommer før s-ata kontrolleren når du installere windows

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...