Andyax Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Hei! Jeg liker å lage film og redigere dem på Pinnacle studio 8, men det er en ting jeg ikke får til: Jeg prøver å få til at lyden på en scene fortsetter på neste, så jeg kan ha 2 forskjellige klipp med samme lyd hvis du skjønner hva jeg mener. Det er ikke lydeffektene eller musikken som skal være like på klippene, men lyden på den første scenen som ble tatt opp på videokameraet. Kan noen hjelpe meg til å få til dette? takk Lenke til kommentar
Gunnar Grønlund Skrevet 28. desember 2003 Del Skrevet 28. desember 2003 Hvis du vil dra lyden på ett klipp over et annet gjør du det ved å klikke tl venstre side for videoen. det kommer opp en hengelås. Da kan du jobbe med lyden separat. hvis du vil ha begge lydene må du bruke et spor til med lyden fra videoklippet. Når det er sagt er ikke studio god på lydredigering fordi programmet ikke opererer med egne interne filer for lyden. Du får ikke panorert f. eks. Har du tatt opp lyden med to separate mikrofoner vil de to alltid havne i høyre og venstre kanal som om det var en stereomik. Ka du tru? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå