NTB - digi Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Røkke-tårnet kan bli flyttet til Bergen Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 I første øyekast så det ut som en mengde høyblokker i bakgrunnen så gjorde at tårnet så puslete ut 2 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Det blir litt stort inne i byen, men på Laksevågsneset passer det fint. Det blir omtrent som den gamle dokken satt på ende. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 (endret) Neida. Det kan det selvsagt ikke. Det vet Bergens Tidende meget godt også, men alt for å trigge leserne. Her i Bergen ville de helst ha revet rådhuset som er så formastelig å være 50 meter høyt. Ingen har fått bygge noe slikt siden 80-tallet. (Bortsett fra "Skattehuset" på nonneseter, men det ligger jo i skyggen av bystasjonen.) Et 200 meters tårn vil aldri bli bygget noe sted her. Så er det da heller ikke det byens politikere vil ha. Det de derimot vil ha tak i er Verdenshavets hovedkontor, og Røkke på laget. Så antar de gode herrer og damer at de kan forhandle vekk mesteparten av hotellet senere, og dermed de fleste etasjene. Belegget på byens eksisterende hoteller er alt nede i 55%, snart står annethvert rom tomt. 500 nye hotellrom er det siste byen trenger. Og hvor skulle man legge det hen? Man sloss alt om sammenslåingen av dagens maritime institusjoner fordi det flytter noen av dem langt inn i Puddefjorden. Om man byttet ut dagens havforskningsbygg ytterst på Nordnes med Røkketårnet, så kunne man snakket om signal. Men det kan jeg aldri tenke meg. Men det hadde vært gøy med et tårn, synes jeg. Men så er jeg jo innflytter og ikke bergenser... Geir Endret 13. februar 2019 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Det blir litt stort inne i byen, men på Laksevågsneset passer det fint. Det blir omtrent som den gamle dokken satt på ende. Havbygget.png Spørsmålet er hva de 500 hotellgjestene eventuelt skulle ta seg til ute på Laksevåg... Geir Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Neida. Det kan det selvsagt ikke. Det vet Bergens Tidende meget godt også, men alt for å trigge leserne. Her i Bergen ville de helst ha revet rådhuset som er så formastelig å være 50 meter høyt. Ingen har fått bygge noe slikt siden 80-tallet. (Bortsett fra "Skattehuset" på nonneseter, men det ligger jo i skyggen av bystasjonen.) Et 200 meters tårn vil aldri bli bygget noe sted her. Så er det da heller ikke det byens politikere vil ha. Det de derimot vil ha tak i er Verdenshavets hovedkontor, og Røkke på laget. Så antar de gode herrer og damer at de kan forhandle vekk mesteparten av hotellet senere, og dermed de fleste etasjene. Belegget på byens eksisterende hoteller er alt nede i 55%, snart står annethvert rom tomt. 500 nye hotellrom er det siste byen trenger. Og hvor skulle man legge det hen? Man sloss alt om sammenslåingen av dagens maritime institusjoner fordi det flytter noen av dem langt inn i Puddefjorden. Om man byttet ut dagens havforskningsbygg ytterst på Nordnes med Røkketårnet, så kunne man snakket om signal. Men det kan jeg aldri tenke meg. Men det hadde vært gøy med et tårn, synes jeg. Men så er jeg jo innflytter og ikke bergenser... Geir Er et ganske nytt høyt hotell ved andre siden av bygarasjen og. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Det blir litt stort inne i byen, men på Laksevågsneset passer det fint. Det blir omtrent som den gamle dokken satt på ende. Havbygget.png Men hele poenget er jo å samlokalisere UiB, statens kystgreier og tårnet på Dokken? Lenke til kommentar
joffeloff Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Neida. Det kan det selvsagt ikke. Det vet Bergens Tidende meget godt også, men alt for å trigge leserne. Her i Bergen ville de helst ha revet rådhuset som er så formastelig å være 50 meter høyt. Ingen har fått bygge noe slikt siden 80-tallet. (Bortsett fra "Skattehuset" på nonneseter, men det ligger jo i skyggen av bystasjonen.) Et 200 meters tårn vil aldri bli bygget noe sted her. Så er det da heller ikke det byens politikere vil ha. Det de derimot vil ha tak i er Verdenshavets hovedkontor, og Røkke på laget. Så antar de gode herrer og damer at de kan forhandle vekk mesteparten av hotellet senere, og dermed de fleste etasjene. Belegget på byens eksisterende hoteller er alt nede i 55%, snart står annethvert rom tomt. 500 nye hotellrom er det siste byen trenger. Og hvor skulle man legge det hen? Man sloss alt om sammenslåingen av dagens maritime institusjoner fordi det flytter noen av dem langt inn i Puddefjorden. Om man byttet ut dagens havforskningsbygg ytterst på Nordnes med Røkketårnet, så kunne man snakket om signal. Men det kan jeg aldri tenke meg. Men det hadde vært gøy med et tårn, synes jeg. Men så er jeg jo innflytter og ikke bergenser... Geir Er det virkelig slik? Bergen er jo en av Norges mest formidable byer med historie og natur, og hver gang jeg er der synes jeg jeg snubler i turister og utlendinger av alle slag.. Har ikke fått inntrykk av at det er *så* mange hoteller der i byen, men så er det vel det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Men hele poenget er jo å samlokalisere UiB, statens kystgreier og tårnet på Dokken? Om jeg skal vedde på noe: Minus tårndelen av tårnet. Er et ganske nytt høyt hotell ved andre siden av bygarasjen og. Scandic Ørnen ja. Glemte den. 13 etasjer. Men der inne i "dumpa" stikker det seg jo ikke så mye ut, med alle trafikkmaskinene og betongen. Geir Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Er det virkelig slik? Bergen er jo en av Norges mest formidable byer med historie og natur, og hver gang jeg er der synes jeg jeg snubler i turister og utlendinger av alle slag.. Har ikke fått inntrykk av at det er *så* mange hoteller der i byen, men så er det vel det. Det har vært en stor vekst i antall værelser de siste årene. Både i sentrum med Ørnen og nye Hotel Norge og rundt om. Det er tre hoteller ved siden av Flesland nå, og tre til langs Flyplassveien Det er gjerne sånn, først kommer turistene, og man tror at det skal blir det store etter oljen. Så bygger man masse hoteller, og så vokser ikke turismen inn i himmelen allikevel. Geir 1 Lenke til kommentar
J-Å Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Men hele poenget er jo å samlokalisere UiB, statens kystgreier og tårnet på Dokken?Men jeg tror det blir for stort på¨Dokken, det vil kaste skygge innover hele byen om ettermiddagen. Fra Høyteknologisenteret til verftsområdet på Laksevåg er estimert sykkeltid 10 minutter. Fra Høyteknologisenteret til Dokken 8 minutter. Til Sentrum kan Beffen gå. 1 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Et skikkelig høyt hotell vil være bra. På kalde stille dager er det mye røyk i Bergen. Da hadde det vert fint å komme over. Øren er fint. Men ikke høyt nok 1 Lenke til kommentar
missi Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Kan vi få det til Stavanger? Passer perfekt på Forus. Lenke til kommentar
Proton1 Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Det er klart at Havets Hus hører hjemme i Bergen, og slett ikke på Fornebu. Det er en naturlig del av de akademiske miljøene som allerede er etablert i Bergen. Å spre dem svekker alle. Et hotell har ingen plass i Huset, og det trenger slett ikke være på 60 etasjer. Fjern siloen på Hegreneset og plasser Havets Hus der - en av landets flotteste beliggenheter verdig et signalbygg. Fartøyet REV passer godt sammen med Havforskningsinstituttets fartøy til beste for alle parter. Vi ser også konturene av en ny industri rettet mot mineralhenting på havbunnen, en virksomhet som vil få store økonomiske og økologiske konsekvenser. Det er en fremtidig industri som passer godt i Røkke sin portefølje, og hvor Havforskningsinstituttet vil være en verdifull og nødvendig medspiller. Heia Bergen, her har vår Statsminister en oppgave!! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Et hotell har ingen plass i Huset, og det trenger slett ikke være på 60 etasjer. Det kan du si. Men da er det litt dumt at Røkke åpenbart har tenkt at hotellet skal betale for moroa. Hvem ser du for deg at skal betale for dette? Geir Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 håper det blir bygget. Røkke fortjener honnør for å tenke slikt. det er også miljøvennlig å bygge i høyden slik at mer mark kan gå til skog, dyrket mark og slikt. Røkke har også, som en av fåtallige norske milliardærer, lovet å gi bort 85 prosent av sin formue. sammen med Thon er dette veldig eksepsjonelt. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå