Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Noen som vet om skatteavtalen mellom Norge og Bahamas er?

joemu24

Anbefalte innlegg

• 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Gammel tråd, men jeg har fått til utleie av boligen til en familie og hybelen til 3 studenter, og fikk 35 000 i profitt i Mars etter utgifter, og litt under 32 000 nå i April grunnet en feil med vaskemaskin. Søskenbarnet mitt arvet en leilighet fra Morfar som jeg hjelper til med å leie ut, og der har jeg rundt 5000 i inntekt. Planlegger å selge boligen til Høsten, er ferdig på VGS om 2 måneders tid og lurer på om jeg ikke skal flytte til Midtøsten i et av gulf landene. Enten Bahrain eller De Forente Arabiske Emirater. Dubai virker veldig vennlig for investorer og entreprenører,  og jeg har gått bort fra tanken på å leve i Kari ben. 

Har noen skatteflyktninger her noe erfaring med å leve og sette opp firma i et av gulf landene? Er dog veldig dyrt å bo der, så jeg håper på å selge boligen min for 6 mill. Har møtt stor motstand fra foreldrene mine da de mener det er u-land, men jeg orker ikke å leve i Norge hvor 70 %av inntekten min går til skatteetaten og et slikt elendig klima :tease: 

Dubai har disse ''economic free zones'' som virker veldig attraktive.

Noen som har erfaring med å drive selskap i et arabisk land?

Lenke til kommentar

Dubai er et fantastisk sted, men det er selvfølgelig visse forholdsregler man må ta når man bor i et muslimsk land, samt at enkelte ting er dyrt.

Jeg har aldri bodd der, men har vært der noen ganger i perioder på et par tre uker osv.

Gjennomsnittlig husleie for en 85m2 stor leilighet i et helt middelklasse-nabolag er rundt 15000,- kroner.

Det vil koste deg en tusenlapp å gå til legen, medisiner må betales selv.
Alkohol er belagt med skatter, og dyrt, dog ikke i nærheten av hva det koster i Norge.

Andre ting, som mat og klær, kan være billig dersom man ikke handler på de dyreste stedene.

Dubai er et av de stedene i verden med størst utvalg på minst område, innen det aller meste. Helsetjenester er bra, internet er helt okey, infrastruktur er topp, slik at det er alt annet enn et u-land, men i motsetning til Norge må du betale absolutt alt selv.

Du får det du betaler for, også i Dubai, skal du ha topp bosted, vestlig mat, merkeklær, topp helsetjenester og annet, så koster det mye penger.

Selv om det ses gjennom fingrene en del i forhold til vestlige innbyggere, så er det sharia-lov som gjelder. Å rave rundt dritings i gatene, pisse på et gatehjørne eller si noe negativt om Profeten, kan i verste fall premieres med lang fengselsstraff.

Endret av 0laf
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...