Skatteflyktning Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Kan du forklare hvordan territorial taxation fungerer? Prøvde å søke det opp men ble bare forvirret. https://nomadcapitalist.com/2016/06/13/countries-territorial-tax-system/ Lenke til kommentar
joemu24 Skrevet 19. april 2019 Forfatter Del Skrevet 19. april 2019 Gammel tråd, men jeg har fått til utleie av boligen til en familie og hybelen til 3 studenter, og fikk 35 000 i profitt i Mars etter utgifter, og litt under 32 000 nå i April grunnet en feil med vaskemaskin. Søskenbarnet mitt arvet en leilighet fra Morfar som jeg hjelper til med å leie ut, og der har jeg rundt 5000 i inntekt. Planlegger å selge boligen til Høsten, er ferdig på VGS om 2 måneders tid og lurer på om jeg ikke skal flytte til Midtøsten i et av gulf landene. Enten Bahrain eller De Forente Arabiske Emirater. Dubai virker veldig vennlig for investorer og entreprenører, og jeg har gått bort fra tanken på å leve i Kari ben. Har noen skatteflyktninger her noe erfaring med å leve og sette opp firma i et av gulf landene? Er dog veldig dyrt å bo der, så jeg håper på å selge boligen min for 6 mill. Har møtt stor motstand fra foreldrene mine da de mener det er u-land, men jeg orker ikke å leve i Norge hvor 70 %av inntekten min går til skatteetaten og et slikt elendig klima Dubai har disse ''economic free zones'' som virker veldig attraktive. Noen som har erfaring med å drive selskap i et arabisk land? Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Så lenge du ikke er en fyllikk eller narkoman går det helt greit der. De flest jeg kjenner er i Dubai, og i forhold til Dubai er Norge et uland. 1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 (endret) Dubai er et fantastisk sted, men det er selvfølgelig visse forholdsregler man må ta når man bor i et muslimsk land, samt at enkelte ting er dyrt.Jeg har aldri bodd der, men har vært der noen ganger i perioder på et par tre uker osv. Gjennomsnittlig husleie for en 85m2 stor leilighet i et helt middelklasse-nabolag er rundt 15000,- kroner. Det vil koste deg en tusenlapp å gå til legen, medisiner må betales selv.Alkohol er belagt med skatter, og dyrt, dog ikke i nærheten av hva det koster i Norge.Andre ting, som mat og klær, kan være billig dersom man ikke handler på de dyreste stedene.Dubai er et av de stedene i verden med størst utvalg på minst område, innen det aller meste. Helsetjenester er bra, internet er helt okey, infrastruktur er topp, slik at det er alt annet enn et u-land, men i motsetning til Norge må du betale absolutt alt selv. Du får det du betaler for, også i Dubai, skal du ha topp bosted, vestlig mat, merkeklær, topp helsetjenester og annet, så koster det mye penger. Selv om det ses gjennom fingrene en del i forhold til vestlige innbyggere, så er det sharia-lov som gjelder. Å rave rundt dritings i gatene, pisse på et gatehjørne eller si noe negativt om Profeten, kan i verste fall premieres med lang fengselsstraff. Endret 19. april 2019 av 0laf 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå