Woldskji Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Hei Jobber i industrien, er stadig på utsjekk/test av anlegg, og er avhengig av telefontale og frie hender. Trenger derfor ett god typ headsett eller propper til å kunne bruke under hørselvern som er påmontert hjelm eller direkte på hjelm (da nesten alle kundene mine krever hjelm). Arbeidsgiver er selvfølgelig ikke interessert i å utstyre meg med noe, så jeg ser etter noe som er brukende i en OK prisklasse (maks typ 1500nok) Har fått låne disse av en kunde tidligere og de har fungert utmerket, men er i dyreste laget av hva jeg vil koste selv: https://www.3mnorge.no/3M/no_NO/safety-ndc/peltor-ws-alert-xp-ear-defenders/ Super støykansellering, god talekvalitet og god batteritid Starter på 3000nok og litt mer for modell til hjelm, får hva man betaler for... Selger på Elkjøp foreslo Jaybird Freedom 2 som ett rimelig alternativ. Forstår at støykanselleringen er litt odde, men forventer ikke all verden til under tusenlappen. Batteritiden virker OK til en arbeidsdag, men skulle gjerne hatt litt mer... Noen som har prøvd ut lignende setting/utstyr? Flere prisklasser, originale og Kina-kopier er akseptabelt... Håper på forslag Mvh Woldskji Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 En ørliten avsporing her fra egen erfaring. Har dere velferdskasse? Vi var et par mann i vårt firma som gjerne ville ha hørselsvern med Bluetooth tilkobling. Hørselsverna kostet oppimot 2 lapper så sjefen var lite interessert i å spandere disse, men han syntes det var greit om vi tok en avstemning i avdelingen om hvorvidt vi skulle bruke av velferdskassen og utstyre alle med en slik hver. Desverre ble vi nedstemt av gæmlissene som hater all komfort , men det er kanskje verdt et forsøk. Disse hadde Bluetooth så man kunne høre musikk og ta samtaler fra telefonen samt jeg mener å huske at de hadde radio også så alle på samme bygg kunne snakke sammen selv om man arbeidet i forskjellige deler av bygningen. Veldig kjekk sak både for oss og effektivitet i mine øyne. Lenke til kommentar
Hansien Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Er ikke arbeidsgiver interessert i å utstyre deg med nødvendig utstyr skal du heller ikke betale for slikt selv. Beste du kan gjøre er å henvise til den ekstra utgiften det faktisk er for arbeidsgiver at du er nødt til å stoppe opp arbeidet pga behov for å snakke i telefon da arbeidet krever hendene dine frie. Da er faktisk ikke et slikt sett med peltor en stor kostnad for arbeidsgiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå