NorsknRev Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Telia har oppdatert dekningskaertet sitt: https://www.telia.no/dekning/ Bortsett fra noen tettsteder er 3G stengt ned mellom Halden og Røros. Er det noen som har merket det? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 (endret) Beg bor i Fredrikstad og beveger meg rundt i kommunen via jobb. Jeg er tilkoblet på privat telefonen via 4G hele tiden og rykker ned til edge om jeg befinner meg nedi en betong bunker. Med jobbtelefonen opplever jeg at den hopper til edge istedet for 3G når samtaler skal føres. Den støtter ikke volte. Jeg merket en endring så tidlig som november 18 PS: onecall har lansert wifi tale til noen samsung modeller nå. De utvider støtte for wifi tale til flere modeller så fort de klarer ifølge den tilbakestående chatboten deres. Endret 13. februar 2019 av Kynxx Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 13. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2019 Med jobbtelefonen opplever jeg at den hopper til edge istedet for 3G når samtaler skal føres. Den støtter ikke volte. Jeg merket en endring så tidlig som november 18 Høres ut som en oppskriftsmessig reaksjon på at verken 3G eller VOLTE er tilgjengelig. Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Syns det er slitsomt. Det tar jo opp til 30 sekunder før samtalene blir satt opp. Det har jeg ganske enkelt ikke tid til å vente på Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Syns det er slitsomt. Det tar jo opp til 30 sekunder før samtalene blir satt opp. Det har jeg ganske enkelt ikke tid til å vente på Humrer. Når jeg er på jobb kan jeg godt vente 5 minutter på oppkobling uten at jeg tar skade Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Humrer. Når jeg er på jobb kan jeg godt vente 5 minutter på oppkobling uten at jeg tar skade Wow. Det er utilgivelig i min jobb. Jeg jobber i helsevesenet, i desember i kom jeg i en situasjon der jeg måtte ringe AMK.Da måtte jeg ringe 113 med min private telefon fordi jeg ikke hadde tid til å vente. Når situasjonen er akutt, teller hvert sekund for pasientene. Hadde jeg måttet vente i fem minutter før oppkobling ville mitt tilfelle vært død. Lenke til kommentar
Øystein H Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 PS: onecall har lansert wifi tale til noen samsung modeller nå. De utvider støtte for wifi tale til flere modeller så fort de klarer ifølge den tilbakestående chatboten deres. Spørsmål: Støtter ikke Wifi-tale hos Onecall de samme telefonene som Telia ? Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Per nå har Onecall støtte for wifi tale med samsung A7, S8, S8+, og S9. Ifølge chatbot. Jeg har iphone 7 plus som jeg vet har wifi tale hos telia, men mangler dette hos onecall. Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Per nå har Onecall støtte for wifi tale med samsung A7, S8, S8+, og S9. Ifølge chatbot. Jeg har iphone 7 plus som jeg vet har wifi tale hos telia, men mangler dette hos onecall. Hadde VoWiFi hos OneCall med Note 9 Lenke til kommentar
Kynxx Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Litt merkelig at onecall ikke bare kjører på med alle modeller telia støtter. Det kan da ikke være så enorme forskjeller fra moder-operatør til heleid datterselskap som driver i moderselskapets nett? 1 Lenke til kommentar
MariusJS Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Litt merkelig at onecall ikke bare kjører på med alle modeller telia støtter. Det kan da ikke være så enorme forskjeller fra moder-operatør til heleid datterselskap som driver i moderselskapets nett? OneCall er ikke vanlig MVNO, de har ett eget system for det meste, deriblant grunnen til at de hadde eSIM før alle andre i norge. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 14. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 14. februar 2019 Jeg tror at OneCall og MyCall har separat IMS (IP Multimedia Subsystem) fra Telia. Derav forskjellene. Lenke til kommentar
mandela Skrevet 16. februar 2019 Del Skrevet 16. februar 2019 (endret) Jeg tror at OneCall og MyCall har separat IMS (IP Multimedia Subsystem) fra Telia. Derav forskjellene. De har mest sannsynlig ikke det, men siden de bruker egen MNC (og IMS APN navn) må telefonene faktisk oppdateres for å kunne støtte OneCall volte og vowifi (dette gjelder i alle fall Samsung, men trolig også flere produsenter). Endret 16. februar 2019 av mandela 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå