Gå til innhold

Savner du 3G fra Telia?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Beg bor i Fredrikstad og beveger meg rundt i kommunen via jobb. Jeg er tilkoblet på privat telefonen via 4G hele tiden og rykker ned til edge om jeg befinner meg nedi en betong bunker. Med jobbtelefonen opplever jeg at den hopper til edge istedet for 3G når samtaler skal føres. Den støtter ikke volte. Jeg merket en endring så tidlig som november 18

PS: onecall har lansert wifi tale til noen samsung modeller nå. De utvider støtte for wifi tale til flere modeller så fort de klarer ifølge den tilbakestående chatboten deres.

Endret av Kynxx
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Syns det er slitsomt. Det tar jo opp til 30 sekunder før samtalene blir satt opp. Det har jeg ganske enkelt ikke tid til å vente på

Humrer. Når jeg er på jobb kan jeg godt vente 5 minutter på oppkobling uten at jeg tar skade ;)

Lenke til kommentar

Humrer. Når jeg er på jobb kan jeg godt vente 5 minutter på oppkobling uten at jeg tar skade ;)

Wow. Det er utilgivelig i min jobb. Jeg jobber i helsevesenet, i desember i kom jeg i en situasjon der jeg måtte ringe AMK.Da måtte jeg ringe 113 med min private telefon fordi jeg ikke hadde tid til å vente. Når situasjonen er akutt, teller hvert sekund for pasientene.

Hadde jeg måttet vente i fem minutter før oppkobling ville mitt tilfelle vært død.

Lenke til kommentar

Litt merkelig at onecall ikke bare kjører på med alle modeller telia støtter. Det kan da ikke være så enorme forskjeller fra moder-operatør til heleid datterselskap som driver i moderselskapets nett?

OneCall er ikke vanlig MVNO, de har ett eget system for det meste, deriblant grunnen til at de hadde eSIM før alle andre i norge.

Lenke til kommentar

Jeg tror at OneCall og MyCall har separat IMS (IP Multimedia Subsystem) fra Telia. Derav forskjellene.

De har mest sannsynlig ikke det, men siden de bruker egen MNC (og IMS APN navn) må telefonene faktisk oppdateres for å kunne støtte OneCall volte og vowifi (dette gjelder i alle fall Samsung, men trolig også flere produsenter).

Endret av mandela
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...