Gå til innhold

Waterchill med Cola! LOL!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Prnkstr" det som er med nøytralisering er at en syre er et stoff som kan gi fra seg hydrogenioner, H+. Dette er da ikke protoner, da protoner er de positive ladningene i atomet og er samlet i kjerna i atomet og elektroner er negative ladde og beveger seg i "elektronskall" som er rundt selve kjerna i atomet. Så H+ er et hydrogenion eller man kan vell kalle det for et H+ -atom også. Har så langt ikkje vært borti at atomer eller ioner deler protoner seg i mellom, men eletroner. Ettersom jeg ikkje er helt inne i kjemien så tror jeg du må også lese litt eller vite litt før du gir et slikt utslag. Folk rett meg hvis jeg forklart noe litt uforståelig eller noe galt!! Så slipper folk å lære noe i den gale veien

vel et proton = H+-atom (postivt hydrogen atom)... samme greia, bare at navne reglene kan få det til å høres forskjellige ut. Kalles nok et h+-atom for å gjøre likningen lettere å løse når det gjelder syre-base reaksjoner...

k_drey: når hydrogen (atomnr. 1 => 1 proton i kjernen) atomet mister e- og står igjen med h+ eller et enslig proton...

kall det hva du vil :D

Lenke til kommentar

Snakk om sløsing med dyre dråper.. Vodkaen skal drikkes!

Pc + Vodka = "&¤£% da! Pc'n skrudd sæ av å villj itj på igjæn!!"

(Sorry for at jeg ikke kan å skrive trønder-dialekt like godt som jeg snakker det.. Måtte bare dele en liten opplevelse)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...