Gå til innhold

Frivillig/ulønnet arbeid som arbeidserfaring eller annen erfaring?

Anbefalte innlegg

Jeg fyller ut en CV på webcruiter og har to konkrete spørsmål rundt utfyllingen av frivillige stillinger/verv.

1) La oss for eksempel ta arbeid som journalist i en studentorganisasjon (f.eks. Studvest.no). Skal det føres som "Arbeidserfaring" eller "Annen erfaring"? Hvor vil dere si grensen går mellom "Annen erfaring" og "Arbeidserfaring?

2) Bør jeg markere på et vis i feltet for stillingstittel eller i beskrivelsen at det var frivillig/ulønnet arbeid/verv? 

Da tenker jeg at jeg ville skrevet stillingstittelen som "Journalist (frivillig)" eller holder det at man evt. skriver det inn i beskrivelsen?

Jeg tenker jo at det er arbeidserfaring, men er feltene for arbeidserfaring forbeholdt lønnede stillinger og at man heller bør bruke "Annen erfaring" til denne typen ting likevel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk! Det samme med årlige arrangementer/festivaler hvor man gjerne jobber frivillig en uke i strekk? Skal man da f.eks. føre det opp fra april 2013 til april 2017 om man var med alle de årene? 

Lurer også litt på hvordan jeg skal føre utdanning. Jeg har nemlig en ikke-fullført bachelorgrad. Fullførte vel 130/180 studiepoeng eller noe slikt. Bør jeg da droppe å føre den bachelorgraden i det hele tatt eller forklare dette?

Lenke til kommentar

Takk! Det samme med årlige arrangementer/festivaler hvor man gjerne jobber frivillig en uke i strekk? Skal man da f.eks. føre det opp fra april 2013 til april 2017 om man var med alle de årene? 

Lurer også litt på hvordan jeg skal føre utdanning. Jeg har nemlig en ikke-fullført bachelorgrad. Fullførte vel 130/180 studiepoeng eller noe slikt. Bør jeg da droppe å føre den bachelorgraden i det hele tatt eller forklare dette?

Føre det opp og det bør komme tydelig fram av CVen at du ikke har fullført utdanningen.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en ikke fullført utdanning fra videregående.

Den har jeg aldri inkludert i mine søknader da jeg føler dette vil telle imot meg. Men det kommer nok an på hvorfor du ikke har fullført.

Det bør iallefall være en god grunn hvis du vil inkludere det.

For min egen del inkluderer jeg bare erfaringer dersom det er relevant for stillingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...