Gå til innhold

Rens av coren og bunnen av kjøleribba

Chrily

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-03-04 18:47, DrErling skrev:

Quote:

On 2002-03-04 18:38, Athlon Power skrev:

Nei!!!!!!!!!!!!!!Det er ikke det samme

BobboZ

Kondensfjerner består av 60-100% isopropanol og kan i så henseende sies å være så godt som ren isopropanol. Mao "det samme!"

Rødsprit består av 90-95% etanol. Hvorfor drikker du det ikke da? Det er jo det "samme"... ;o)

Baq

[ Denne Melding var redigert av: baquero på 2002-03-05 00:56 ]

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 12:13, Chrily skrev:

Vel Baq..... Etanol er tresprit da, ikke noe kjekt for synet!!

Finnes flere typer alkohol, etanol, metanol m.m. (ikke gull alt som glimrer!!)

Må nok rette på deg der. Etanol er den alkoholen man drikker, mens metanol er tresprit. Så hvis du har foretrukket metanol foran etanol... Vel, rart at du kan lese forumet da :razz:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-03-05 03:37, CS_eR GøY skrev:

godt poeng der ja

på benzinstazjionen der jeg bor hadde de ikke hørt om iZopropanol engang

18 åringer som er desperate etter penger!!!!!!!!

LoL..

De har i hver fall ikke fulgt med på skolen!

Metanol er farlig

Etanol er drikkbar i små mengder

Jeg ville ikke ha brukt bremserens fra Biltema, den inneholder sikkert mye dritt som prosessoren ikke liker.

Lenke til kommentar

Noen onde sjeler vil påstå at aceton gjør nytten, men slikt no skit i nærheten av finelektronikk ville i alle tilfelle ikke jeg våget!

Det viktigste er at du bruker et 100% flyktig løsemiddel som tar det du skal ha vekk, og ikke resten. Isopropanol (2-propanol, isopropyl) er tingen å bruke! Bare husk for all del å gjøre rensingen UTE! Samt hold pusten og bruk hansker. Det gjorde ikke jeg, og nå vil jeg bli vokalist i danseband! Nuhvel. Det svei ihvertfall no skrekkelig på fingertuppene.

Lenke til kommentar

Nå må du rulle inn her :grin:

Det er ikke noe galt med iso-en, men aceton er da fullverdig som rensemiddel og vel så det.

Og du er nok litt overforsiktig når du trekker ut for og vaske litt datautstyr!

Det er selvfølgelig ikke noe galt og tenke på helsen din. Men så lenge du sørger for at du ikke dynker fingrene i stoffet du bruker, så kan du slappe helt av.

Det er huden som er mest disponert for sånne små mengder, og ikke luftveiene som mange tror.

Den gassen både isopropanol og aceton avgir, er ikke nok på langt nær til og få deg som vokalist i noe danseband. Og det er heller ikke nok til og få deg til å kjøpe musikken...

Du for sansynlig mye mer farlige stoffer i deg hvis du går ut i en by en kald vinterdag!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...