AnonymDiskusjon Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Hei, 20 år gammel kvinne her! Jeg pleier å ha puls på 90-100, men i det siste har den økt veldig. Bare jeg reiser meg går den fra 95 og opp til 150 på under 1 min... blir også veldig fort sliten av alt, bare av å gå til toalettet blir jeg veldig anpusten. Dette skremmer meg litt, og om jeg ikke setter meg ned igjen, så fortsetter den bare å øke, derfor har jeg bare ligget i sofaen hele dagen i noen dager nå.. noen som har peiling på hva det kan være? Takker for svar ? Anonymous poster hash: 4f741...7c4 Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Gå til legen. 6 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Få noen til å kjøre deg til legevakten i kveld, eller ring og bestill Taxi selv. Anonymous poster hash: 52bea...b5d 3 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Hvor godt eller dårlig trent er du? Dårlig trente menensker har som regel høyere puls. Det er farlig å gi medisinske råd over internett av ufaglærte men støtter de over her. 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Mistet plutselig følelse og ble kraftløs i den ene armen og fikk puls på 171 når jeg satt helt i ro, typen min ringte ambulansen så er innlagt på sykehus nå med feber i tillegg, veldig rart, skjønner ingenting har følelse i armen igjen så går bedre nå men takk for svar! Anonymous poster hash: 69695...b9b Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 God bedring. Du har en veldig høy hvilepuls, min (mann, 192cm og 120kg) er 54 og jeg er dobbelt så gammel som deg. Sliter du med overvekt eller andre helseproblemer? Hvis så prøv å få hjelp til det nå som du er en ung jente, ting blir vanskeligere å snu med alderen Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 12. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2019 Nei er ikke overvektig, 161 cm og 50 kg, tok ultralyd som viste klaffe lekkasje og en blodprøve som het D dimer eller noe sånt som var veldig forhøyet, som er en indikator på blodpropp visst, huff.. Anonymous poster hash: 69695...b9b Lenke til kommentar
Janbanan123 Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Nei er ikke overvektig, 161 cm og 50 kg, tok ultralyd som viste klaffe lekkasje og en blodprøve som het D dimer eller noe sånt som var veldig forhøyet, som er en indikator på blodpropp visst, huff..Anonymous poster hash: 69695...b9b Jeg har og høy hvilepuls, 90. Men det er fordi jeg går på medisiner som har det som bivirkninger. Men jeg fikk senket den med 10 da jeg flyttet til leilighet uten heis. Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Uff, men bra de fant ut av det . Du er ung og oppdaget dette tidlig så dette går nok fint Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 17. februar 2019 Del Skrevet 17. februar 2019 Dersom trådstarter ønsker, skriv gjerne hva årsaken var! Du er innlagt i sykehus og da har de sannsynligvis full kontroll på din tilstand. Til info så er D-dimer enkelt forklart et blodprodukt som dannes når blodpropper oppløses (av kroppen selv bl.a.). D-dimer kan ikke påvise noen ting, men den er relativt god på å utelukke. Mao: Har du en D-dimer som måles til lav/null kan du utelukke akutt blodpropp som årsak i over 95% av tilfellene. Er den høy derimot, kan du egentlig ikke si så mye om årsaken. Mange infeksjonssykdommer etc. gir høyere D-dimer enn normalen. Forøvrig støttes (omtrent) alltid forslag som anbefaler å reise til legen. Det er et trygt råd i de fleste tilfellene. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå