Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Hjelp til VIKTIG prøve! Plis hjelp!

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har om bare noen dager en veldig viktig presentasjon i samfunnsfag hvor oppgaven er å holde en presentasjon om 2 land (ett rikt og ett fattig) og så skal du snakke om disse landene og vise likheter og forskjeller. Det hadde betydd EKSTREMT mye for meg hvis noen kunne hjelpe meg med dette. trenger det virkelig for å komme inn på den Videregående skolen jeg vil inn på! Har valgt landene Zimbabwe (fattig) og Liechtenstein(rikt). Hadde blitt så ekstremt glad hvis noen kan hjelpe meg eller vet noe om disse landene. Her er hele oppgaven:

Sammenlign et fattig og et rikt land. Vis/forklar hvorfor et land er fattig og et rikt. Momenter som bør være med: Beliggenhet, historie, demografi, den demografiske overgangen, naturlig tilvekst, spedbarnsdødelighet, levealder, alder, urbanisering, migrasjon, bærekraftig befolkningsvekst, handel, demokrati, utdanning og grunner til fattigdom/rikdom.

Du bør også presentere løsninger til hvordan det fattige landet (og fattige land i verden generelt) kan komme seg ut av den negative spiralen.

Takk hvis noen kan hjelpe meg!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke kan vise til at du har gjort en innsats selv og sitter fast på noe spesifikt kommer du ikke til å få hjelp. Derfor spør jeg: Hva har du gjort hittil?

Har jobbet med strukturen på noen ting jeg skal ha med, og har funnet fakta om zimbabwe og liechtenstein. Men sliter med hvordan jeg skal få med alt det andre også. Kom for hjelp eller tips, eller hvis noen tilfeldigvis visste noe om disse landene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...