Gå til innhold

jeg skal filme et dikt

Anbefalte innlegg

Jeg har skrevet noe som er veldig personlig og som jeg vil at verdens skal lese, høre, se whatever.

jeg fant plutselig ut hvordan og hvorfor og alt det og jeg skal filme meg selv som leser det. jeg skal klippe endel. tenkte å kanskje ha 50 klipp i det. crosscuts mellom meg og meg. diktet er på 24 linjer og er veldig segmentert.

jeg tenkte litt at jeg skulle filme meg selv som leser det kanskje 4-5 ganger. forskjellige tempo, forskjellig stil, forskjllig alt, utenom plassering og sånt no. og så klippe det sammen med jeg mellom takes. litt som Torn-videoen til hun fine australske... uansett... det skal ikke ligne noe på det, men der har de endel klipp der hun tusler frem og tilbake mellom takes. tenkte noe sånt hadde vært litt cool.

hvis noen har noen tips til hvordan jeg skal pulle dette off på en cool måte. så setter jeg voldsomt pris på det. evt noen som kunne hjelpe meg å gjøre det. jeg bor i oslo... jeg har ennå ikke kjøpt meg eget kamera. tenkte på en canon mvx3i. virker som en bra mellomting uten å ruinere meg selv.

evt har noen tips til gjennomføring. da mener jeg overganger, digitale/optiske effekter, klippinga. hvordan vil jeg få det så rått og ærlig som jeg vil ha det?

jeg vil ikke ha et digitalt skjær over bildet. noe jeg er vant med pga dig cam og ikke god nok belysning.

hvordan får jeg bra belysning i et normalt rom uten professionelle lyskastere osv.

anyone..

mailadressa mi er : [email protected] og msn er: [email protected]

sverre

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm, jeg ble nyskjerrig nå :)

Når du sier at du skal filme deg selv, 4-5 ganger med forskjellig hastighet osv. Da bør du tenke på at du bør ta forskjellige vinkler også, ellers vil du nok få litt problemer med klippingen, da det vil komme en del hak i bildet. Tenk på flere kameravinkler samt gå fra nærbilde ut til halvnært, total osv.

Når det gjelder lys: Er taket ditt hvitt? Dersom det er det, sett opp lys som peker på skått opp mot taket, slik at rommet blir mer opplyst. Dersom taket er hvitt, så vil dette reflektere ned igjen på deg og det som er i rommet. Dess mer lys dess lettere er det, men du må huske på at for mye lys kan skape problemer. Hadde du bodd i Bergen, kunne jeg nok hjulpet deg, men det blir for langt å reise til Oslo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...