Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan varsle en venn?


Anbefalte innlegg

Det har seg sånn at jeg har en buddy. Han har vært i lag med en kvinne i flere år og ettersom han er av den monogame typen, så virker det som om de kommer til å være sammen i mange år fremover. Kanskje resten av livet til stakkaren. Han kopierer sine foreldre, som mange unge folk ofte gjør, og tror at han har truffet den rette dama for han.

 

Men det har seg sånn at hans kjæreste er et dårlig menneske. Hun er ikke som hans mor i det hele tatt. Hun er involvert med en del svært dårlige mennesker og vet at det skjer dårlige ting som hun holder skjult for han. Og hun involverer han i konflikter mot mektige mennesker som han ikke ønsker.

 

Hvordan kan jeg fortelle «min venn» om denne kvinnen uten at det får konsekvenser for vårt buddy-buddy forhold?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er uenig med de to over i det henseende at du ikke kan si noe som helst - hvis dere er voksne mennesker kan du absolutt lufte din bekymring uten å høres hverken sur eller bitter ut.

Eksempel fra lufta - du kan spørre "Jeg så kona di hang med [insert bad guy] her om dagen, er det en kamerat av dere?" Da har han fått info om at hun har truffet personen, uten at du har anklaget noen for noe som helst, og du hadde ingen grunn til å tro at han ikke visste om det fra før. Hvis han mener det ikke kan stemme kan du si at du selvsagt kan ha sett feil, men da er hvertfall mistanken sådd hos ham så han kan nøste opp i det selv.

 

Det sagt, så avhenger det av alvorlighetsgraden av "dårlige mennesker/dårlige ting som skjer". Hvis du vet med sikkerhet at hun henger med langere og bruker heroin eller er med i en ransliga uten at han vet det, så er det helt innafor å ta det opp direkte. Husk at noen ganger er det verdt å midlertidig ofre et vennskap for å redde en kamerat fra noe alvorlig. Senere innser en god venn normalt at du handlet helt rett, og søker tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

min venn er et godt menneske. han forsøker noen ganger å være uhøflig og slem, men det tar veldig kort tid før det tar slutt. 

 

jeg er en ganske god menneskekjenner og føler at han er i ferd med å gjøre sitt livs tabbe. hun kan til og med potensielt være utro når en mer (rikere) attraktiv mann kommer løpende. 

 

og hun deltar i onde aksjoner uten hans viten. derfor må jeg varsle han. 

 

han har blitt manipulert både av hun, hennes venner og deres felles venner, hvorav mange er av den dårlige sorten. 



synes ikke at det er så ille.

 

kan til og med være hans wingman om han vil! 



Endret av Omnia vincit amor
Lenke til kommentar

Om jeg forstår deg rett. Så er din buddy buddy i forhold med en kvinne som du ikke har et spesielt godt øye til. Han mener selv det er kvinnen i hans liv. Men i følge deg er hun ikke lik hans mor, og driver med onde aksjoner?

 

Du mener at han har bedre av at det blir slutt mellom dem, og om han kommer tilbake så sitter du med åpne armer. I tillegg så har du informasjon om kjæresten hans, som han selv ikke vet (ikke vi heller for den saks skyld. Informasjon som vil spille i din favør om det skulle bli bekjent for han. Og nå spør du om vår hjelp til å bruke denne informasjonen for å få viljen din.

 

Hvem er manipulerende?



Anonymous poster hash: c00b4...00a
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må være mye mer spesifikk om det skal være mulig å gi deg noe råd. Nøyaktig hva er det som skjer?

 

"Hun er involvert med en del svært dårlige mennesker og vet at det skjer dårlige ting som hun holder skjult for han. Og hun involverer han i konflikter mot mektige mennesker som han ikke ønsker. "

  • Liker 2
Lenke til kommentar

lest deres svar og vil si at jeg ikke manipulerer ingen. tenker bare på min stakkars monogame venn som tar en sjanse.

 

hun kan jo alltids bevise at hun er et godt menneske hvis hun virkelig er det. det er ikke så veldig vanskelig i hennes situasjon. 

 

en ekte venn forteller ting hvordan de virkelig er, fremfor å sitte som en fjortis og sende likes på facebook. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...