sim Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 Heisann, jeg holder på å installere gentoo på ny. Tenkte en fresh install ville gjør seg til jul ;p. Dette er andre gangen jeg installerer gentoo, og jeg har ikke fått brukt det så mye. Denne gangen tenkte jeg at jeg skulle prøve å bruke GRUB istede for LILO. Jeg har sett på installasjonsguiden til Gentoo, og den sier følgende Sakset fra Gentoo Linux 1.4 Installation Instructionsgrub> root (hd0,0) (Your boot partition) grub> setup (hd0) (Where the boot record is installed; here, it is the MBR) Jeg har følgende oppsett på partisjonene: /dev/hda1 <- Windows XP /dev/hda3 <- Datapartisjon /dev/hda4 <- Datapartisjon /dev/hda5 <- Linux root partisjon (Ext3) /dev/hda6 <- Linux Swap Det jeg da lurer på er, installasjonsguiden sier grub > root hd(0,0) (Your boot partition) vil det være det samme for meg også, tenker da på windows XP installasjonen på /dev/hda1. Lenke til kommentar
Cronius Skrevet 20. desember 2003 Del Skrevet 20. desember 2003 (endret) Bootpartisjon betyr hvor katalogen /boot befinner seg. Noen har denne på en egen partisjon, folk flest har vel denne på roota (dvs på / ). Hvis ikke hda3 eller hda4 er en partisjon du har valgt skal kun være til /boot, så er altså hda5 (linux root) riktig partisjon (dvs hd(0,4)). Edit: luket ut milde dysletiske tendenser Endret 20. desember 2003 av Cronius Lenke til kommentar
sim Skrevet 20. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2003 Takker, fikk det til å virke rimelig kjapt, så var kompilering av 2.6 next.. pheew. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå