Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Reklamasjon bil ifm oljeforbruk

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei, har en kamerat som har kjøpt seg en nyere bil, 2012 modell cirka, som bruker rundt en liter olje per 1000km. Altså ekstremt mye, og vært sånn siden start. Han tenkte å gi det litt tid da han leste en service kan hjelpe, forgjeves. Han ønsker nå heve kjøpet. Han kjøpte bilen i desember. Hvordan bør han gå frem?

Han sendte sent desember noen dager etter kjøp en skriftlig SMS til forhandler for å dokumentere tidspunkt der han skrev bilen bruker mye olje, fint hvis dere kan ta en titt, sender denne datert xx nå for å dokumentere tidspunkt jeg sa ifra ved eventuell tvist osv.

Han fikk aldri svar.

Anonymous poster hash: ed947...fae

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken bil? Hvor langt har den gått? Har han hørt med merkeforhandler om hva han burde forvente av oljeforbruk? På enkelte biler kan man nemlig forvente ganske høyt oljeforbruk.

En A6 2.0TDI. Mange merker oppgir opp mot 1000km er akseptabelt, men det er bare for å skjerme seg selv. Det er jo et usedvanlig høyt forbruk langt over det som burde være akseptabelt. Min egen bil lekker fra bunnpannen og bruker ikke mer enn 200ml på 1000km feks.

Lenke til kommentar

Nå skal vel en A6 på longlifeservice kunne gå opp til 30'000km mellom servicer, og det er helt klart ikke normalt å bruke TRE VASKEBØTTER MOTOROLJE mellom servicer. Heving av kjøp derimot er det ingen automatikk i, selger har utbedrelsesrett. 

Lenke til kommentar

Nå skal vel en A6 på longlifeservice kunne gå opp til 30'000km mellom servicer, og det er helt klart ikke normalt å bruke TRE VASKEBØTTER MOTOROLJE mellom servicer. Heving av kjøp derimot er det ingen automatikk i, selger har utbedrelsesrett.

Joda, men hva skal en skrive når selger ikke svarer i første omgang? Longlife eller ei så bør en motor ikke bruke mer enn en flaske olje mellom skift synes nå jeg...

Lenke til kommentar

En A6 2.0TDI. 

Jeg har to Audi 2.0TDI, ingen av dem bruker olje nok til å trenge påfyll mellom servicer(20-30kkm).

Joda, men hva skal en skrive når selger ikke svarer i første omgang? 

En skal ringe eller stikke innom, selvsagt. Deretter kan man begynne med å skriftlig dokumentere om de setter seg på bakbena. At de ikke svarte på én sms i desember er ikke en indikator på noe annet enn at de kan ha glemt det bort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...