Yamazero Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hei! Kanskje litt teit spørsmål men jeg prøver Jeg har i dag bufferpenger på en sparekonto i Yabank, med 1,90% i rente. MEN jeg vurderer å heller bruke OBOS banken som har en vanlig brukskonto til 1,10% rente, Grunnen til dette er fordi jeg ønsker å ha mulighet til å bruke straksbetaling tjeneste. Jeg liker tanken på at hvis jeg trenger penger samme dag så kan jeg bare straksbetale til meg selv til en annen bank jeg har og har pengene med en gang. Er det verdt det selvom jeg taper i renteinntekter? Takk på forhånd. Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Kommer litt an på hvor store summer vi snakker om. Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Opptil 50 000 kroner. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Da koster det deg rundt 300,- i året (etter skatt) å flytte til en konto med 0,8% lavere rente. Om det er verdt det eller ikke får du bestemme selv. Selv liker jeg å ha 2-3 månedsbudsjett lett tilgjengelig, så kan resten plasseres der jeg får høyest rente. Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 300 kroner er vel ingen krise? Men det er klart at pengene mister sin verdi med inflasjon etc.. så sånt sett lønner det seg med høyest rente, men på en annen måte er innskuddsrente for tiden lav sånn at pengene mister uansett verdi.. Lenke til kommentar
Neonex Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Skjønner ikke helt problemstillingen. Enig i at det ikke er all verden for 300 kr, men hva tror du ryker så fort at du ikke kan få lov til å betale om 1-2 dager? Har du ikke kredittkort? Bilreparasjon kan du få på faktura (som du så betaler med pengene), mens det eneste jeg ser for meg er hvis kjøleskap/hvitevarer ol ryker - men da som sagt - kredittkort. Om du ikke har (vil ha/bør ha/kan ha) kredittkort, er det kanskje lurt å la det stå på en konto hvor du har det kjappere tilgjengelig, ja, hvis det gir deg økt trygghet. Lenke til kommentar
Yamazero Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Forstår hva du vil frem til, og ja har kredittkort. Jeg liker bare tanken på å ha pengene kjappere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå