Torolf Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hei! Driver og kikker endel på økonomi studier som jeg ønsker og studere i fremtiden. Legger merke til at mange sier NTNU er mer rettet mot Empirisk finans enn andre høyskoler. Jeg lurer da på hva det vil si/bety, altså empirisk finans. Kommer ikke store greiene frem når jeg googler det! På forhånd, takk for svar! Lenke til kommentar
Marcus Halberstram Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 (endret) Mer fokus på kvantitative aspekter fremfor økonomisk teori. Mer fokus på hvordan virkeligheten er, fremfor hvordan den burde være i henhold til økonomiske teorier/modeller. Uansett, sånn umiddelbart uten å kjenne til alle fagene som tilbys på økonomisk fakultet ved NTNU, så kan jeg si at av erfaring er det liten forskjell mellom pensum på forskjellige skoler. I praksis har det lite å si om du lærer litt mer om et tema ved en skole, kontra en annen skole. Laaaaangt viktigere å få gode karakterer. Endret 11. februar 2019 av Marcus Halberstram Lenke til kommentar
Megnus99 Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Ah, okaida! Ja, viktig med gode karakterer, og det er så absolutt ett mål! Tusen takk for svar! Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Altså at du skal føye deg mer til andre enn å tenke selv. 1 Lenke til kommentar
Papegøye Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Altså at du skal føye deg mer til andre enn å tenke selv.Dette er jo bare tull. Utdyp gjerne sammenhengen mellom empiri å «tenke selv». 7 Lenke til kommentar
Taurean Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Dette er jo bare tull. Utdyp gjerne sammenhengen mellom empiri å «tenke selv». Jøye meg. Skjønte du virkelig ikke hva jeg mente??? Empiri = Å følge hva andre har tenkt ut før deg. Å tenke selv = Å tenke selv! Lenke til kommentar
afterall Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Altså at du skal føye deg mer til andre enn å tenke selv. Har du noe faglig grunnlag for å kunne svare på dette egentlig? 2 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Jøye meg. Skjønte du virkelig ikke hva jeg mente??? Empiri = Å følge hva andre har tenkt ut før deg. Å tenke selv = Å tenke selv! Det er selvfølgelig feil, som så ekstremt mye annet som kommer fra deg. Evnen til å studere empirisk hvordan ting faktisk er er å tenke selv. Å nekte å innse fakta/bevis/empiri er IKKE å tenke selv, det er å fornekte virkeligheten og gjette på en egen virkelighetsoppfatning. 5 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå