OHJohansen Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Se listen over de verste og beste.Xiaomi og OnePlus målt over strålegrense Lenke til kommentar
XIFXEGLO Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Betyr ikke dette at telefonene med mye lavere SAR verdier vil ha dårligere dekning? 2 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hvordan kommer ulefone power 5 her? Eller xiomi m5\mix? Lenke til kommentar
Edefjes Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Betyr ikke dette at telefonene med mye lavere SAR verdier vil ha dårligere dekning? Skulle jo tro det var en sammenheng ja med TX verdi som de har målt her, og RX verdi. Men nå det er sagt har Moto G5 Plus veldig gode RF egenskaper (altså god dekning) og samtidig kommer godt ut i denne testen. Kan ikke si det samme om du diverse Samsung og Sony Xperia modeller jeg har testet. Samt ZTE og TP-link 4G modem. Moto og tidligere Sony Ericsson er de som jeg mener jevnt over "har hatt best dekning" når det gjelder smart telefoner. Lenke til kommentar
steinrik Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hvorfor ikke bekymre seg for noe som muligens kan være farlig, i motsetning til mobilstråling... Lenke til kommentar
audibils4 Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 De skulle testet hvor god dekning de har og da, til sammenligning. 5 Lenke til kommentar
halse Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Betyr ikke dette at telefonene med mye lavere SAR verdier vil ha dårligere dekning? Jeg har samsung S9 og den har dårlig dekning. Har også OnePlus 5t og OnePlus 6 som har god dekning der jeg bor. Men best på dekning er Nokia 8 Sirocco. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Synes overskriften er litt clickbait-aktig. Strålingsgrensen som de aktuelle telefonene er over, er jo ikke aktuell for vårt marked og våre reguleringer. At en telefon eller to ikke godkjennes i det amerikanske markedet, er vel ikke så viktig for oss, er det? At FCC og ICNIRP er uenige i hva som bør være grensa, er jo egentlig saken her. Dere kunne kanskje lagd en interessant artikkel om det, hvor dere gikk litt i dybden på hvorfor dette er tilfelle? 4 Lenke til kommentar
Skribenten_ Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Er dette målinger gitt når man surfer på 4g, Wi-Fi, ringer eller bare generell stråling når det ikke er i bruk? Kunne til fordel vært litt mer spesifikk når man først skal publisere forskning. 3 Lenke til kommentar
EgTykjerDetErFlott Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Betyr ikke dette at telefonene med mye lavere SAR verdier vil ha dårligere dekning?Jeg har samsung S9 og den har dårlig dekning. Har også OnePlus 5t og OnePlus 6 som har god dekning der jeg bor. Men best på dekning er Nokia 8 Sirocco. Jeg også har S9 og den har meget god dekning Lenke til kommentar
Karma86 Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Jeg har selv Note 8 og føler ofte jeg har dårligere dekning enn mine venner og kollegaer. Lenke til kommentar
NorsknRev Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Betyr ikke dette at telefonene med mye lavere SAR verdier vil ha dårligere dekning? Dette er vel egentlig sakens kjerne: telefonen må stråle ut for at basestasjonen skal fange opp signaler. (Minner litt om bilannonser, utslipp av CO2 er det som nevnes i markedsførirngen, ikke drivstofforbruket.) Lenke til kommentar
Pop Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hadde det ikke vært interessert å måle feltstyrken på ulike deler av mobilen? Altså stråler den mer ut fra skjerm/forsiden (som normalt vil være inn mot hodet) enn fra baksiden? Mer på topp enn på bunn? 2 Lenke til kommentar
Toast Is Pimp! Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hvis de mobilene har en god antenne og sender med høy effekt, betyr ikke det også at de har bedre dekning? 2 Lenke til kommentar
poffer Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Betyr ikke dette at telefonene med mye lavere SAR verdier vil ha dårligere dekning? Ikke utenkelig. Har en OnePlus 6, og har til nå ikke hatt en smarttelefon med bedre dekning enn denne. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. februar 2019 Del Skrevet 12. februar 2019 Det er bra man har grenseverdier. Men hadde moderat stråling fra mobiler vært et problem, så ville man ha sett det på statistikkene. Personlig bruker jeg heller innsats på kosthold og mosjon, enn hypotetiske teorier. Leste på Facebook en post om 5g og vaksiner. Dette var visst en ond utspekulert kombinasjon Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 (endret) Hvis de mobilene har en god antenne og sender med høy effekt, betyr ikke det også at de har bedre dekning?Eller at de kaster bort effekt, som igjen har sin innvirkning på batterikapasitet. Endret 13. februar 2019 av Spetsnaz 1 Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Eller at de kaster bort effekt, som igjen har sin innvirkning på batterikapasitet. de Rart at telefoner som f.eks Oneplus 5T har så vanvittig god batteritid med sin hardware til tross for sitt lille batteri da. Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 (endret) Litt avhengig av hvordan det måles, er det mulig å sende mye med høy effekt på kort tid. Hvis du måler mot Qualcomm-maskinvare så er det for eksempel en gunstig sammenligning. Skjerm bruker absolutt mest batteri uansett, og det er ikke mye annet å gjøre der enn å bruke mørke farger på OLED, samt å ha siste typen panel. Endret 13. februar 2019 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg