NoisyPepper Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 F.eks. er det "Jeg selger et Audio-Technica ATH-AD2000X..." eller "Jeg selger en Audio-Technica ATH-AD2000X..."? Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Det kommer helt an på hva det er; hvilket ord du ikke anser nødvendig å nevne, fordi det framgår av sammenhengen eller mottakeren vet det svært så godt. En Rega Planar 1 (platespiller), ei AEG L6FSU741K (vaskemaskin), et Bosch KSV36BW3P (kjøleskap). 1 Lenke til kommentar
NoisyPepper Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Det kommer helt an på hva det er; hvilket ord du ikke anser nødvendig å nevne, fordi det framgår av sammenhengen eller mottakeren vet det svært så godt. En Rega Planar 1 (platespiller), ei AEG L6FSU741K (vaskemaskin), et Bosch KSV36BW3P (kjøleskap). Produktet jeg nevnte er en hodetelefonen, så det blir -en? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Produktet jeg nevnte er en hodetelefonen, så det blir -en?Et par hodetelefoner Hodetelefonene Hodetelefonparet Lenke til kommentar
NoisyPepper Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Et par hodetelefoner Hodetelefonene Hodetelefonparet Hva sier at det er "et par hodetelefoner" i stedet for en "hodetelefon"? Lenke til kommentar
TMB Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Fordi det er to klokker på den... Lenke til kommentar
NoisyPepper Skrevet 13. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2019 Fordi det er to klokker på den... Det er også to ben på ei bukse, men det er fortsatt ikke "et par bukser". Uansett hvor mange transudesere det er i en hodetelefon, den er fortsatt én enhet. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Det er også to ben på ei bukse, men det er fortsatt ikke "et par bukser". Det er fortsatt mange som sier nettopp det Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Det er fortsatt mange som sier nettopp det Jeg var innom en herreekvipering for mange år siden og sa jeg skulle ha et par bukser. Utrolig nok misforsto ekspeditøren det og trodde jeg skulle ha to bukser. Uttrykket tilhører allmennspråket og står i ordbøkene, så at en "fagmann" skulle være ukjent med det, var overraskende. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå