buffy88 Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Har en god samling med filmer, og skulle gjerne hatt en oversikt over alle disse. Finnes det en gratis app eller program som jeg kan bruke?? har sett på noen, men noen må du betale for, og noen får du bare lagt inn 50 filmer gratis. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 I denne kan du opprette dine egne databaser og tabeller akkurat sånn du vil da det om du er på Android. Det er bildestøtte også. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.portofarina.portodb Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Hva med å bruke icheckmovies? Lenke til kommentar
buffy88 Skrevet 10. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2019 (endret) I denne kan du opprette dine egne databaser og tabeller akkurat sånn du vil da det om du er på Android. Det er bildestøtte også. https://play.google.com/store/apps/details?id=com.portofarina.portodb Takk for svar, mem dette var over mitt intelligens nivå ? skjønte ingenting jeg hehe Hva med å bruke icheckmovies? Kan sjekke det ut.. takker ? Endret 13. februar 2019 av Omnia vincit amor Lenke til kommentar
PgUp Skrevet 10. februar 2019 Del Skrevet 10. februar 2019 Kan sjekke det ut.. takker https://play.google.com/store/apps/details?id=com.letterboxd.letterboxd&hl=en_US evt Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hvis du bare skal ha oversikt, uten å legge inn så mye selv, kan du bruke https://trakt.tv/ Denne synker mot media som du har, og du kan også legge til samlingen manuelt ved å søke opp filmene. Lenke til kommentar
buffy88 Skrevet 11. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2019 Hvis du bare skal ha oversikt, uten å legge inn så mye selv, kan du bruke https://trakt.tv/ Denne synker mot media som du har, og du kan også legge til samlingen manuelt ved å søke opp filmene. Ja funker nok den til å bare ha en oversikt, så takker for det. Men jeg ville vel helst hatt noe der jeg kan sortere etter sjanger, eller søke opp en skuespiller osv. Jeg krever nok for mye av en gratis app, men det må da være lov prøve seg hihi ? Lenke til kommentar
Raspeball Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Hvis du bruker Windows, og ikke er avhengig av telefonen (noe som jo tross alt er litt dårlig i dagens teknologiske verden, men det er nå bare et forslag) kan du sjekke ut "Videobrary" i MS Store. Funket bra mens jeg holdt på (gikk over til Letterboxd). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Har en god samling med filmer, og skulle gjerne hatt en oversikt over alle disse. Finnes det en gratis app eller program som jeg kan bruke?? har sett på noen, men noen må du betale for, og noen får du bare lagt inn 50 filmer gratis. Tenker du å rippe dem og ligge den på en HDD for å kunne ha en digital samling? Da er Plex best ja. Lenke til kommentar
buffy88 Skrevet 13. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2019 (endret) Hvis du bruker Windows, og ikke er avhengig av telefonen (noe som jo tross alt er litt dårlig i dagens teknologiske verden, men det er nå bare et forslag) kan du sjekke ut "Videobrary" i MS Store. Funket bra mens jeg holdt på (gikk over til Letterboxd). Jeg vil helst kunne bruke det på mobilen og, men ska ha den i tankene hvis jeg ikke finner noen andre jeg liker. Takker Plex.... Ska sjekke det ut. Takker! Tenker du å rippe dem og ligge den på en HDD for å kunne ha en digital samling? Da er Plex best ja. Nei ska ikke rippe di. Det jeg vil ha er, helst en app, eller noe som jeg kan bruke med mobilen. som jeg kan scanne alle dvdene mine, og sortere etter sjanger, alfabetisk, osv. Sånn at når jeg er ute å kjøper filmer, så kan jeg søke opp om jeg har den filmen eller ikke, før jeg kjøper den. Filmsamlingen er blitt så stor nå at, ja det har skjedd før at jeg har kommet hjem med en film jeg allerede har. Og greit hvis noen ska låne en film, så kan di se gjennom appen og ikke dra ut alle filmene fra hyllen får å lese ka di handler om. Det er og greit at jeg da kan søke opp filmen di vil låne og finne ut hva sjanger den er, så vet jeg at den ligger i action hyllen, eller thriller hyllen.. Endret 13. februar 2019 av Omnia vincit amor Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 (endret) Nei ska ikke rippe di. Det jeg vil ha er, helst en app, eller noe som jeg kan bruke med mobilen. som jeg kan scanne alle dvdene mine, og sortere etter sjanger, alfabetisk, osv. Sånn at når jeg er ute å kjøper filmer, så kan jeg søke opp om jeg har den filmen eller ikke, før jeg kjøper den. Filmsamlingen er blitt så stor nå at, ja det har skjedd før at jeg har kommet hjem med en film jeg allerede har. Og greit hvis noen ska låne en film, så kan di se gjennom appen og ikke dra ut alle filmene fra hyllen får å lese ka di handler om. Det er og greit at jeg da kan søke opp filmen di vil låne og finne ut hva sjanger den er, så vet jeg at den ligger i action hyllen, eller thriller hyllen.. Da er det nok ikke Plex du trenger. Plex bruker du når du ønsker å rippe og så legge de på f.eks en harddisk. Så kan du se filmene ved apps osv. Bruker dette selv når jeg laster ned filmer og annet, funker veldig fint for det formålet. Blir som din egen streamingtjeneste. Hakke peiling på hvilken tjeneste som passer, har i grunnen ikke tenkt på akkurat det du tenker på. Men det finnes nå en eller annen tjeneste som du kan finne.. Får håpe noen her gir deg en bedre pekepinn enn det jeg kan. Obs.. Jeg tok å flettet innleggene dine da du postet trippelt.. Fint om du ikke gjør det, men heller redigerer innleggene dine. Kommenter det IKKE i denne tråden, men heller i en PM om du lurer på noe, da dette er OT, men jeg ønsket ikke å lage en separat post om det. Endret 13. februar 2019 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 13. februar 2019 Del Skrevet 13. februar 2019 Jeg har brukt MyMovies og synes det er ganske greit. en kan få hele samlingen tilgjemgelig via nettleser på datamaskin / whatever mens appen på telefon / nettbrett kan scanne strekkoden for å legge til filmer i samlingen. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Slenger meg på denne tråden og MyMovies så interessant ut så jeg lastet ned programmet og skal se nærmere på det i morgen Lenke til kommentar
buffy88 Skrevet 19. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2019 Slenger meg på denne tråden og MyMovies så interessant ut så jeg lastet ned programmet og skal se nærmere på det i morgen hadde nesten glemt denne tråden, vert litt travelt.. gi meg en lyd om ka du synes om mymovies da Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) Er ikke akkurat begeistret for MyMovies Jeg bruker webkamera til å skanne strekkoden og så langt har den ikke funnet 1/3 av filmene (lagt til 60, 30 feilet), og programmet har kræsjet 4 ganger Forumet er dødt og guidene er så som så Har prøvd flere og desverre så er den eneste jeg har funnet som fungerer smertefritt ett program som koster mer enn jeg er villig til å betale "Movie Collector" https://www.collectorz.com/movie (500 NOK deretter 255 NOK årlig) Den la til alle filmene som "MyMovies" ikke fant, og det på rekordtid Endret 19. februar 2019 av Dubious Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Jeg har brukt det til å scanne nærmere 400 filmer og det har kun vært de aller særeste filmene som ikke har gått igjennom. Og webkamera? Prøv å gjør det mitt mer tungvint da. ? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 (endret) Jeg har brukt det til å scanne nærmere 400 filmer og det har kun vært de aller særeste filmene som ikke har gått igjennom. Og webkamera? Prøv å gjør det mitt mer tungvint da. Hva bruker du da? Og det er mye mer tungvindt å skrive inn tallene manuelt "Movie Collector" fungerer smertefritt med samme metode Ett lite utvalg filmer som ikke ble funnet av MyMovies John Wick 2 Iron Man Bourne Supremacy Bourne Ultimatium Kan ikke kalle de sære Endret 19. februar 2019 av Dubious Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Jeg har appen installert på telefonen og bruker kameraet til å scanne alle strekkodene. Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 19. februar 2019 Del Skrevet 19. februar 2019 Jeg har montert webkamera ala sånn som de har på butikken, bare at den peker nedover Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå