Salvesen. Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Og da er det bra de tar grep:) 1 Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Og da er det bra de tar grep:) Skulle jo bare mangle. Eller går det definitivt til dunders. Og det kan det skje uansett. Dette koster Tesla penger og for tidlig og si om de lykkes. Bedre serviceapparat er en ting, men dersom mye går i stykker på bilene er det uansett et stort problem. Kan dessuten være vanskelig å vinne tilbake kunder som er blitt skuffet og endre på et dårlig rykte. For min del må jeg se noe over tid hvis Tesla skal vinne tilbake min tillit. 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 .. som om de noensinne hadde din "tillit". Hahaha, slutt å ljug a 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Det som er problemet med bilmerker som tesla etc er de er så vanskelig å skaffe deler til. Er lettere med eldre mazda og honda eller fiat og reparere. Er vel ikke enkelt uten om tesla verkstedene å reparere noe. De tar vel kun EU kontroll resten får tesla selv gjøre. Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 .. som om de noensinne hadde din "tillit". Hahaha, slutt å ljug a Tror det eller ei, så hadde jeg planer om å kjøpe en Model 3 for noen år siden. Har ingen problem med å kjøpe en Tesla hvis de faktisk kan levere varene. Men i dag heller jeg mot en hydrogenbil med ladbart batteri. Eller det motsatte: En elbil med hydrogen som rekkeviddeforlenger. Og da er nok Tesla lite aktuelt da de neppe kommer med dette. I så fall må Musk svelge noen store kameler. 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Tror det eller ei, så hadde jeg planer om å kjøpe en Model 3 for noen år siden. Har ingen problem med å kjøpe en Tesla hvis de faktisk kan levere varene. Men i dag heller jeg mot en hydrogenbil med ladbart batteri. Eller det motsatte: En elbil med hydrogen som rekkeviddeforlenger. Og da er nok Tesla lite aktuelt da de neppe kommer med dette. I så fall må Musk svelge noen store kameler. http://www.thedrive.com/sheetmetal/15797/meet-project-hesla-the-first-hydrogen-powered-tesla-model-s Koster skjorta, men de har i det minste bevist at det var mulig på én bil. En Tesla med 1000 km rekkevidde. Eller "Hesla". Endret 14. februar 2019 av oophus3do Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Skulle jo bare mangle. Eller går det definitivt til dunders. Og det kan det skje uansett. Dette koster Tesla penger og for tidlig og si om de lykkes. Bedre serviceapparat er en ting, men dersom mye går i stykker på bilene er det uansett et stort problem. Kan dessuten være vanskelig å vinne tilbake kunder som er blitt skuffet og endre på et dårlig rykte. For min del må jeg se noe over tid hvis Tesla skal vinne tilbake min tillit. Vinne tilbake, har du kjørt tesla? Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Vinne tilbake, har du kjørt tesla? Ja. Har kjørt Model S to ganger. Ikke videre imponert over kjøreegenskapene. Men det har også en del med størrelsen å gjøre. Veldig store biler blir sjelden morsomme å kjøre. Skal prøvekjøre Model 3. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Ja. Har kjørt Model S to ganger. Ikke videre imponert over kjøreegenskapene. Men det har også en del med størrelsen å gjøre. Veldig store biler blir sjelden morsomme å kjøre. Skal prøvekjøre Model 3. Jeg mente om du hadde eid en tesla... Men ja, den er stor og tung. Men langt bedre enn feks 5 serien jeg hadde med strikkmotor:) Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 http://www.thedrive.com/sheetmetal/15797/meet-project-hesla-the-first-hydrogen-powered-tesla-model-s Koster skjorta, men de har i det minste bevist at det var mulig på én bil. En Tesla med 1000 km rekkevidde. Eller "Hesla". Det viser den enorme rekkeviddefordelen en hydrogenbil har. Det er godt over det dobbelte på sommertid og kanskje nærmere tre ganger så mye på vinteren. Og den fylles opp på noen minutter! Hvordan i huleste kan man være motstander av noe slikt når det i tillegg kan være miljøvennlig? Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Jeg mente om du hadde eid en tesla... Men ja, den er stor og tung. Men langt bedre enn feks 5 serien jeg hadde med strikkmotor:) Nei, har ikke eid. Kjenner to personer som eier både Model S og BMW 5-serien. De er veldig klar på at BMWen er mye bedre å kjøre. Det er også min erfaring etter og ha kjørt begge. Men 5 serien går uansett mer mot komfort og gjerne best til lengre kjøreturer. Endret 14. februar 2019 av gamlefar Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Det viser den enorme rekkeviddefordelen en hydrogenbil har. Det er godt over det dobbelte på sommertid og kanskje nærmere tre ganger så mye på vinteren. Og den fylles opp på noen minutter! Hvordan i huleste kan man være motstander av noe slikt når det i tillegg kan være miljøvennlig?Bilen har ca 77 kWh tilgjengelig batteri, og 4,4 kg hydrogen, som tilsvarer ca 88 kWh på utgangen av brenselcellen. Det er nok mulig å kjøre bilen 1000 km på sommeren, men det er riktigere å si at hydrogen brenselcellen øker rekkevidden med omkring 114%. Altså i forhold der Model S P85 kommer seg 250 km, så vil denne med hydrogen rekkeviddeforlenger komme seg 535 km. Og for den økte rekkevidden trenger man bare ofre all lastekapasitet, og betale omkring 650.000 kroner for ombyggingen! Som du sa tidligere så er det veldig usannsynlig at Tesla skulle lage hydrogenbil. Så om det er det du absolutt vil ha så er det nok bare å glemme Tesla. 1 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Bilen har ca 77 kWh tilgjengelig batteri, og 4,4 kg hydrogen, som tilsvarer ca 88 kWh på utgangen av brenselcellen. Det er nok mulig å kjøre bilen 1000 km på sommeren, men det er riktigere å si at hydrogen brenselcellen øker rekkevidden med omkring 114%. Altså i forhold der Model S P85 kommer seg 250 km, så vil denne med hydrogen rekkeviddeforlenger komme seg 535 km. Og for den økte rekkevidden trenger man bare ofre all lastekapasitet, og betale omkring 650.000 kroner for ombyggingen! Som du sa tidligere så er det veldig usannsynlig at Tesla skulle lage hydrogenbil. Så om det er det du absolutt vil ha så er det nok bare å glemme Tesla. Det er nok bare et "proof of concept" dette, med salg til klin gærne folk som ikke merker at man bruker 650,000 kr. Men det beviser jo at det er mulig. Om man får til storskala produksjon av fuel celler, fremfor det vi nå ser hos Mercedes f.eks med deres F-Cell bil, der alt blir skrudd sammen for hånd, så går jo prisene betraktelig ned. Hadde vært interessant å se hvordan produksjonen av Nexo foregår. Endret 14. februar 2019 av oophus3do 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Det er nok bare et "proof of concept" dette, med salg til klin gærne folk som ikke merker at man bruker 650,000 kr. Men det beviser jo at det er mulig. Om man får til storskala produksjon av fuel celler, fremfor det vi nå ser hos Mercedes f.eks med deres F-Cell bil, der alt blir skrudd sammen for hånd, så går jo prisene betraktelig ned. Hadde vært interessant å se hvordan produksjonen av Nexo foregår. Så klart er det mulig. Man kan basere seg på batterier og/eller hydrogen til å lage biler med så lang rekkevidde man bare ønsker. Det er bare et spørsmål om folk er villig til å betale for det, og om de er villige til å akseptere de resulterende kompromissene. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Fakta er fakta, og Tesla-haterne hater også fakta. Jeg stoler ikke på noen som bibelen eller Jesus. I motsetning til haterne er jeg hardcore-ateist. Jeg stoler på fakta. Med andre ord: Det finnes ingen kilde. Takk for innrømmelsen. Du avslørte deg selv igjen. Og hva gjør du når faktakilder motsier hverandre? Jo du velger den faktakilden som passer deg selv best akkurat der og da. Og går straks igang med å diskreditere andre faktakilder. Akkurat likedan som fanatiske religiøse diskrediterer "konkurrerende" religioner. Og angående kildehenvisning: Jeg har levert akkurat like mange kilder som deg selv. Null. Enda har du ikke vett til å gå stille i døra. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Hvor er disse problemene? Og hva har det med Tesla å gjøre? Artikkelen handler om elbiler generelt, men fremhver Tesla som clickbait. Merklig omtales Tesla som en bil ingenting kan måle seg med i samme artikkel. Men FUD i vei, du! Lenke til kommentar
oophus Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Så klart er det mulig. Man kan basere seg på batterier og/eller hydrogen til å lage biler med så lang rekkevidde man bare ønsker. Det er bare et spørsmål om folk er villig til å betale for det, og om de er villige til å akseptere de resulterende kompromissene. Sånn er det jo med all ny teknologi. Kjøpte man de første bærbare mobiltelefonene, så var det stort sett for å skryte vil jeg si. Om man ikke absolutt måtte kunne ta en telefon når som helst, så fort som helst. Da var det kanskje greit å bære rundt 10 kg på batterier. ^^ 2 Lenke til kommentar
oophus Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Men FUD i vei, du! Noen ganger trur jeg du leser hva du selv ønsker å lese. Og FUD er tydeligvis noe du liker å lese, for her funner du FUD ut av ingenting. 5 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Du kommer jo ikke med noe konkret en gang? Det er jo bare ord-salat! Gi meg en bil til samme pris ny som slår Model 3 på "de fleste" målbare "kvaliteter" Min 14 år gamle Suzuki slår hvilken som helst Tesla på samtlige målbare kvaliteter relatert til ytelse. GSX-R R1000 K5. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Min 14 år gamle Suzuki slår hvilken som helst Tesla på samtlige målbare kvaliteter relatert til ytelse. GSX-R R1000 K5. Troll Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå