BippeStankelbein Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Fakta handler ikke om meninger, men om nettopp fakta. Hva du har sett eller ikke sett er ikke relevant for fakta. De fanatiske religionsutøverene her er de faktahatende Teslahaterne. Når _din oppfatning_ av hva som er fakta, er annerledes enn din motdebattants oppfatning (slik den alltid er i debatt), så har ikke du noen vetorett på å definere at din versjon er rett. Det å tro at din oppfatning, og din kilde, er mer korrekt enn andres kilder. Det er også likt fanatisk religøses tolkning av skriften. Så lenge du stoler på Tesla som bibelen, og Musk som Jesus, da er du fanatiker i mine øyne. Merk: i mine øyne. Jeg er ydmyk for at min mening ikke er universalsannhet for alle. Det er forskjellen på meg som rasjonelt menneske, og deg som fanatiker. 5 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Kilde? Så mange påstander du selv har servert i denne debatten, så ville jeg vært forsiktig med å be om kilde på elementære ting, hvis jeg hadde vært deg. Det kan bli arbeidssomt for deg hvis noen bruker din egen taktikk mot deg. Nemlig å spørre om kilde på elementære ting, bare for å være vriompeis. 2 Lenke til kommentar
G Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Burde ikke du overlate driften av Tesla til sjefen i selskapet?De har allerede sagt at de ikke har hastverk med å nå 10000 nå. Fokus er på overskudd på driften, og stabilisering og optimalisering av produksjonen.Hvorfor driver du hele tiden og skråler om telt? Har han fått tid til andre ting enn å få bukt med påstander om rigging av aksjekursen på Tesla? I og med at han har hatt noen sleivete uttalelser i media.. 3 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Kan du dokumentere at el biler gir lavere belastning på strømnettet? Det er det du skriver. Hvis vi ser på energibruk (kWh/km) så er det to svar på det. 1. Hvis hydrogenet er produsert fra dampreformering av metan eller lignende prosesser, OG denne prosessen og foranliggende leddene ikke bruker noe særlig strøm, så kan hydrogenbiler trekke mindre energi fra kraftnettet enn elbiler. 2. Hvis hydrogenet er produsert ved elektrolyse av vann eller på andre måter med mye strømforbruk, så kan det bruke mer energi fra kraftnettet enn elbiler. Per i dag er rundt 90% av verdens hydrogen produsert ved dampreformering av metan og da kan svaret bli opp til 90% 1, og minimum 10% 2. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Forskjellen er at det koster ikke noe som helst ekstra for verken miljøet eller økonomien, å ha 20 liter større bensintank. Det koster vesentlig mye mere, å ha 1 tonn ekstra Tesla, å drasse på. Nå tar du godt i:) Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Nå tar du godt i:) Gjør jeg? Hvor mange kilo veier 20 liter ekstra kapasitet i drivstofftanken? 5kg? Hvor mange kilo veier ett tonn ekstra med Tesla? 1000 kg? 2 Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Hvis vi ser på energibruk (kWh/km) så er det to svar på det. 1. Hvis hydrogenet er produsert fra dampreformering av metan eller lignende prosesser, OG denne prosessen og foranliggende leddene ikke bruker noe særlig strøm, så kan hydrogenbiler trekke mindre energi fra kraftnettet enn elbiler. 2. Hvis hydrogenet er produsert ved elektrolyse av vann eller på andre måter med mye strømforbruk, så kan det bruke mer energi fra kraftnettet enn elbiler. Per i dag er rundt 90% av verdens hydrogen produsert ved dampreformering av metan og da kan svaret bli opp til 90% 1, og minimum 10% 2. Hekomo påstod at innføring av elektriske biler ville medføre lavere belastning i elkraft nettet og dermed mindre behov for å tilføre dette mere energi. Hydrogen biler er litt ulik som du beskriver. Ingen uenighet om det. 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Gjør jeg? Hvor mange kilo veier 20 liter ekstra kapasitet i drivstofftanken? 5kg? Hvor mange kilo veier ett tonn ekstra med Tesla? 1000 kg? Det er jo tonnasjen som er å ta godt i. Men nå er diskusjonen så langt ute å sykler at det er meningsløst. Som vanlig.. Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Men nå er diskusjonen så langt ute å sykler at det er meningsløst. Som vanlig.. Men sykkel er mer miljøvennlig da Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 (endret) Det eksisterer ingen rasjonell grunn for å ha lyst på en elbil. Men irrasjonelle gruner er en ærlig sak det. Folk betaler dobbelt for Harley også, selv om konkurrentene er dobbelt så bra på målbare kvaliteter. Du ser ikke at dette er noe som kan være subjektivt også? Hvilke andre fossilbiler gir samme ytelse som Model 3 Performance - ny? Som tidligere eier av en E92 M3, så må jeg innrømme at Model 3P imponerte meg STORT under testkjøring Endret 13. februar 2019 av bshagen Lenke til kommentar
0laf Skrevet 13. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 13. februar 2019 Som tidligere eier av en E92 M3, så må jeg innrømme at Model 3P imponerte meg STORT under testkjøring Det er ikke sammenlignbart med den slitne BMW'en, ikke bare er Tesla'en raskere og bedre å kjøre, den er også så mye mye vakrere, både på innsiden og utsiden, det er nesten som kunst, vår tids vakreste kreasjon, det eneste den mangler er måkevingedører ! 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Det er ikke sammenlignbart med den slitne BMW'en, ikke bare er Tesla'en raskere og bedre å kjøre, den er også så mye mye vakrere, både på innsiden og utsiden, det er nesten som kunst, vår tids vakreste kreasjon, det eneste den mangler er måkevingedører ! Poenget er? Hvor er det du vil hen med denne trollingen din? 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Poenget er? Hvor er det du vil hen med denne trollingen din? Poenget er vel at E92 M3 er en drittbil i utgangspunktet "i hanes øyne" og du kunne like greit ha sammenlignet med en Toyota Yaris. Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Du ser ikke at dette er noe som kan være subjektivt også? Hvilke andre fossilbiler gir samme ytelse som Model 3 Performance - ny? Som tidligere eier av en E92 M3, så må jeg innrømme at Model 3P imponerte meg STORT under testkjøringSå godt som alle nyere bensinbiler med litt sportslig tilsnitt, yter bedre enn samtlige modeller fra Tesla, på de fleste målbare kvaliteter. Ikke alle kvaliteter, men de fleste. Subjektive/irrasjonelle begrunnelser er helt greit i sammenheng kjøretøy. Som sagt, noen velger halv ytelse for dobbel pris når de kjøper Harley også. Det er greit det også. På samme måte som at noen velger kvart rekkevidde for dobbel driftskostnad når de velger elbil. Det er også helt greit. Endret 14. februar 2019 av BippeStankelbein 2 Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Kan du dokumentere at el biler gir lavere belastning på strømnettet? Det er det du skriver. Hvor miljøvennlige el biler er er diskuterbart. Tesla modell S bruker 40% mere energi enn eGolf og BMW I3 det er fakta. Modell 3 er for lite av til statistisk gode data. Jeg snakker ikke om belastning på strømnettet til enhver tid. Jeg snakker om totalt energiforbruk. Det er ikke diskuterbart hvor miljøvennlige elbiler er. Det vil si, nøyaktig hvor miljøvennlige de er avhenger av mange faktorer, men at de er mye mer miljøvennlige enn fossilbiler og dette bare blir bedre etter hvert som energiproduksjon blir grønnere er et faktum. At en Model S bruker mer energi enn mindre biler er ikke relevant for det faktum at den fortsatt er mer miljøvennlige enn fossilbiler. Det vel er flere Model 3 enn Model S og X nå... Men det er ikke antallet der ute som er viktig, men hvor effektiv bilen er designet for å være. Endret 14. februar 2019 av hekomo Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Har han fått tid til andre ting enn å få bukt med påstander om rigging av aksjekursen på Tesla? I og med at han har hatt noen sleivete uttalelser i media.. Hva har "sleivete uttalelser" med saken å gjøre? Han driver flere meget suksessrike firmaer. Haterne sitter bare her og lirer av seg møkk. Han får ting gjort. Haterne bare sitter fast i egen møkk. Når _din oppfatning_ av hva som er fakta, er annerledes enn din motdebattants oppfatning (slik den alltid er i debatt), så har ikke du noen vetorett på å definere at din versjon er rett. Det å tro at din oppfatning, og din kilde, er mer korrekt enn andres kilder. Det er også likt fanatisk religøses tolkning av skriften. Så lenge du stoler på Tesla som bibelen, og Musk som Jesus, da er du fanatiker i mine øyne. Merk: i mine øyne. Jeg er ydmyk for at min mening ikke er universalsannhet for alle. Det er forskjellen på meg som rasjonelt menneske, og deg som fanatiker. Fakta er fakta, og Tesla-haterne hater også fakta. Jeg stoler ikke på noen som bibelen eller Jesus. I motsetning til haterne er jeg hardcore-ateist. Jeg stoler på fakta. Så mange påstander du selv har servert i denne debatten, så ville jeg vært forsiktig med å be om kilde på elementære ting, hvis jeg hadde vært deg. Det kan bli arbeidssomt for deg hvis noen bruker din egen taktikk mot deg. Nemlig å spørre om kilde på elementære ting, bare for å være vriompeis. Med andre ord: Det finnes ingen kilde. Takk for innrømmelsen. Du avslørte deg selv igjen. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Hekomo påstod at innføring av elektriske biler ville medføre lavere belastning i elkraft nettet og dermed mindre behov for å tilføre dette mere energi. Hydrogen biler er litt ulik som du beskriver. Ingen uenighet om det. Hva er poenget med å lyve så åpenbart om hva jeg skriver? Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Så godt som alle nyere bensinbiler med litt sportslig tilsnitt, yter bedre enn samtlige modeller fra Tesla, på de fleste målbare kvaliteter. Ikke alle kvaliteter, men de fleste. Subjektive/irrasjonelle begrunnelser er helt greit i sammenheng kjøretøy. Som sagt, noen velger halv ytelse for dobbel pris når de kjøper Harley også. Det er greit det også. På samme måte som at noen velger kvart rekkevidde for dobbel driftskostnad når de velger elbil. Det er også helt greit. Du kommer jo ikke med noe konkret en gang? Det er jo bare ord-salat! Gi meg en bil til samme pris ny som slår Model 3 på "de fleste" målbare "kvaliteter" Lenke til kommentar
gamlefar Skrevet 14. februar 2019 Rapporter Del Skrevet 14. februar 2019 Tydeligvis store problemer for Tesla med drittsikkerhet og service. Ingenting av det vi har hatt kan måle seg med kjørbarheten til den Tesla S85D vi kjørte 80.000 kilometer. Mangel på tillit til Teslas organisasjon i Norge og på softwareutvikling gjorde at vi ikke fortsatte med dem, skriver Lænn i en epost til DN.I Bilia-sjef Hebnes' elbil-utsagn i DN har skapt stort engasjement. I en uhøytidelig meningsmåling på Facebook-siden til Teslanytt onsdag hadde 550 personer svart etter omkring syv timer. Nesten 20 prosent, rundt 100 personer, sier at de selv har, eller kjenner noen som har byttet fra Tesla til fossilbil eller hybridbil. Administrator for siden er overrasket over det høye tallet. https://www.dn.no/motor/bilbransjen/tesla/bilsalg/byttet-fra-tesla-til-mer-fossil-bil/2-1-542999 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå