Gå til innhold

Elon Musk i Norge for å følge opp servicesituasjonen til Tesla


NTB - digi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hokomo har like store kunnskaper om energi og kraftproduksjon som han har om klima.

 

Å elektrifisere Tysklands bilpark vil kreve ca 140 terrawattimer . At dette ikke vil redusere behovet for kraftproduksjon tror jeg selv en sjetteklassing forstår.

 

Men tror du han selv forstår det, når han ikke klarer å finne en kilde som bekrefter påstanden hans?

Og tror du han er mann nok til å innrømme feilen? Forsvinner han med halen mellom beina? Eller fortsetter han aksjon ro ro til fiskeskjær?

Personlig tipper jeg på aksjon ro-ro til fiskeskjær, hekomos FUD får vi der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men tror du han selv forstår det, når han ikke klarer å finne en kilde som bekrefter påstanden hans?

Og tror du han er mann nok til å innrømme feilen? Forsvinner han med halen mellom beina? Eller fortsetter han aksjon ro ro til fiskeskjær?

Personlig tipper jeg på aksjon ro-ro til fiskeskjær, hekomos FUD får vi der.

Så god å ro er det ingen som er.

 

Litt artig at når han fyrer opp den verbale møkkasprederen så ser han ikke at tuten vender rett opp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hekomo: Jeg har også hørt og tidligere trodd på argumentet om el-konsum i raffinerier, men jeg tror ikke på det lengre. Det er dessverre veldig sprikende fakta å hente på dette, om man finner noe i det hele tatt. Men enkel logikk tilsier at el-forbruket i de fleste land vil øke som følge av elbiler. Også i Norge (ca 6-7 TWh ved 100% el-bilpark). Men Norge vil også oppleve større nedgang i egen kraftforbruk fra andre deler av kraftmarkedet (industri, bygninger etc) så vi vil sitte igjen med større kraftoverskudd som Statskraft og banden har klare planer for. Norge er et energimessig annerledesland. I nesten hele resten av verden vil den totale el-kraftbruken øke ganske kraftig som følge av flere elbiler.

 

Til poenget: Det er bare positivt, for det er bedre for klimaet at oljen blir til elkraft før den mates inn i bilene. Det gir høyere total virkningsgrad av mange grunner, lavere CO2-utslipp og frigir bilparken fra å være avhengig av olje som eneste energiform.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Når det gjelder "sluttsolgt" vs "infinity demand"-diskusjonen så tror jeg ingen av sidene her har rett. Salget for alle modeller, uansett produsent, vil normalt variere gjennom levetida. Å se på salget i USA isolert gir ikke noe poeng. De har bevisst utsatt leveranser til andre verdensdeler lenge på grunn av utløp av subsidier ved nyttår. Derfor eksporterer de veldig mye nå og struper igjen leveransene i USA. Prisreduksjonen er først og fremst symbolsk og politisk, uten særlig økonomisk effekt på grunn av lave salgstall. Tesla stabiliserer sine salgstall over tid ved å introdusere billigversjonen, marked for marked. Den strategien har vært kjent lenge og kan bidra til mer stabile leveranser og mer stabil fortjeneste enn mange andre merkers strategi: Store prisreduksjoner og gratis ekstrautstyr når salgstallene synker.

 

Se for eksempel sluttsolgt-påstanden i kontekst av model S og X. De har klart å fornye interessen jevnlig med endringer og holde oppe produksjonen i mange år.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Ja, kraftbruken blir noe lavere

Som nettopp er poenget. Med elbiler brukes det mindre strøm enn å ekstrahere, produsere og transportere fossilt drivstoff. Det er det hele diskusjonen handler om.

 

 

 

Kilde?

Kilde på hva?

 

 

 

At prisene er blitt senket to ganger er vel tegn på salget ikke går så bra med Model 3 i USA. Helt essensielt at Tesla klarer å lansere den rimelige versjonen snart.

De fleste bestillinger av de dyreste Model 3-variantene i USA i Q4 var fra folk som ikke allerede hadde reservasjon. Det tyder ikke akkurat på manglende etterspørsel.

 

 

 

 

Hokomo har like store kunnskaper om energi og kraftproduksjon som han har om klima.

 

Å elektrifisere Tysklands bilpark vil kreve ca 140 terrawattimer . At dette ikke vil redusere behovet for kraftproduksjon tror jeg selv en sjetteklassing forstår.

Der var du jo. Jeg trodde du hadde stukket av igjen etter at jeg enda en gang gjorde rede for hvordan du lyver og manipulerer.

 

En elbil bruker mindre energi enn en fossilbil, både fordi produksjonen av fossilt drivstoff krever mye energi, og fordi det har dårligere virkningsgrad. Dermed vil det å erstatte fossilbiler med elbiler kutte kraftforbruk.

 

Dette sa du deg til og med enig i selv! Men løgnene slutter aldri å strømme på fra FUD-gjengen.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva? Han har heller levert bedre enn lovet på selve ytelsen på bilene. For eksempel ble akselerasjonen forbedret med en programvareoppdatering for en tid tilbake, mener jeg å huske.

Så musken treffer på en av tusen lovnader? Den der kyst til kyst turen på AP, hvordan går det med den? Hvor er alle power wall’ene? Solcelletakene? $35 000 Model 3? Musken er en liten lystløgner og det vet til og med du.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Se for eksempel sluttsolgt-påstanden i kontekst av model S og X. De har klart å fornye interessen jevnlig med endringer og holde oppe produksjonen i mange år.

Vi får se på årets salg av S. Tror ikke det blir det helt store, bilen begynner å virke for gammel og minsteprisen er satt opp mange ganger.

X vil fortsatt selge noe pga plass og hengerfeste.

Registreringstall hittil i år tyder på svært magert salg av disse 2 modellene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vi får se på årets salg av S. Tror ikke det blir det helt store, bilen begynner å virke for gammel og minsteprisen er satt opp mange ganger.

X vil fortsatt selge noe pga plass og hengerfeste.

Registreringstall hittil i år tyder på svært magert salg av disse 2 modellene.

 

De fleste går jo å "venter" på en oppgradert S, den er alt for kjip ift hva en får i en model 3 til halv pris. Gjør de noe som skiller prisen til ett akseptabelt nivå så kommer nok folk på banen igjen, tror jeg. 

Lenke til kommentar

Som nettopp er poenget. Med elbiler brukes det mindre strøm enn å ekstrahere, produsere og transportere fossilt drivstoff. Det er det hele diskusjonen handler om. Kilde på hva?  De fleste bestillinger av de dyreste Model 3-variantene i USA i Q4 var fra folk som ikke allerede hadde reservasjon. Det tyder ikke akkurat på manglende etterspørsel.Der var du jo. Jeg trodde du hadde stukket av igjen etter at jeg enda en gang gjorde rede for hvordan du lyver og manipulerer.En elbil bruker mindre energi enn en fossilbil, både fordi produksjonen av fossilt drivstoff krever mye energi, og fordi det har dårligere virkningsgrad. Dermed vil det å erstatte fossilbiler med elbiler kutte kraftforbruk.Dette sa du deg til og med enig i selv! Men løgnene slutter aldri å strømme på fra FUD-gjengen.

Du bør ta deg et begrep bruks kurs. Hva mener du med kraftforbruk? Høres ut som noe man bruker i en hydraulisk jekk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her kommer du altså med en fem måneder artikkel om en eller annen fyr som uttaler seg om at aksjen ikke er "investerbar", på et tidspunkt da aksjekursen ligger på under 280. Når innlegget ditt skrives ligger aksjekursen på over 300.Hvor desperat er du egentlig? Hahaha.

Har ikke noe med desperasjon å gjøre.

 

Konstaterer bare fakta om Musk. Kan ta tid å baske med lovens lange arm har jeg hørt. Nå har jeg ikke fulgt hva utfallet av det ble med børsen i så måte. Aksjekursen er ikke noen fullverdig målestokk, og det viser seg gang på gang at selskapenes aksjekurs får seg reale knekk når rusk i administrasjonen flyter til overflaten som et uforventet lik.

 

Så jeg lurte egentlig på hvordan han fikk tid. Var ikke så mye verre enn det egentlig. Det er du som ser ut å forsvare Tesla av en eller annen grunn. Ganske åpenbart.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg dokumentere noe jeg ikke har skrevet om? Trestein sier seg jo enig i at det totale kraftforbruket vil gå ned. Men så begynner han å fantasere om belastning på strømnettet, som er noe annet enn det jeg snakket om.

Du skal dokumentere av samme grunn som at du ber andre dokumentere. Ditt ord er ikke hevet over andres.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Da burde du ta deg et hydraulikk-kurs i så fall :p

Poenget er at kraft måles i newton. Kraft ganger strekning er nm som er joule som er energi. Kraft ganger hastighet er effekt.

 

Dessuten hevder jeg at energi forbruk kan gå ned ved bruk av el biler. Det er ikke det samme som at eletrisk forbruk i strømnettet synker. Det vil øke. Om noen har noe undersøkelser som viser noe annet må dere dokumentere det.

 

Derfor vil elektrifisering av bilparken gi et større uttak av effekt fra strømnettet. Dette må produseres av noen. De som kan øke produksjonen på kort sikt er desverre produsenter av fossil kraft som starter opp når behovet for el kraft øker. Stiger strømprisen pga dette vil gamle innefetive og skitne kraftverk måtte startes opp.

 

Det er derfor viktig å fokusere på fossilfri kraftproduksjon før man tenker på hvordan man skal bruke den. Når folk først har fått el bil vil de gjerne bruke den på dager uten sol og vind også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget er at kraft måles i newton. Kraft ganger strekning er nm som er joule som er energi. Kraft ganger hastighet er effekt.

 

Har jobbet med hydraulikk i hele mitt voksne liv. Har aldri hørt noen si "kraftforbruk" når det kommer til hydrauliske jekker eller hydraulikk generelt. At ting kan måles i Nm er ikke det samme som at det er en normal terminologi å si kraftforbruk 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har jobbet med hydraulikk i hele mitt voksne liv. Har aldri hørt noen si "kraftforbruk" når det kommer til hydrauliske jekker eller hydraulikk generelt. At ting kan måles i Nm er ikke det samme som at det er en normal terminologi å si kraftforbruk

Poenget var at kraftforbruk er et dårlig ord.

 

Hadde hekomo sagt eletrisk kraftforbruk hadde det vert litt bedre. Eletrisk energi forbruk er mue bedre da dette kan kvantifiseres i joule, kilo joule eller kwh osv. Effekt forbruk er noe annet.

 

Energi forbruk kan være mange ulike ting. Man kan bruke mye energi uten å bruke strøm.

 

Et damplokomotiv bruker mye energi men strømforbruk i kjøreledninger synker ikke om flere tog går på strøm. Men energiforbruk til togene som går på strekningen synker om alle tog går åå strøm. Slik er det med biler også.

 

Dessuten må dere forstå at rafeneriene ikke bare lager brennstoff til biler. En stor del av produksjonen går til andre oljeprodukt. Derfor blir det feil å ta forbruk på et rafeneri og dele på bensin/diesel produksjonen

  • Liker 2
Lenke til kommentar

:wallbash: ... Hydraulikk er uansett ikke passende å sammenligne når det kommer til fremdrift av kjøretøy, du har ingen overført betydning som gir mening der, du aner jo ikke hva du snakker om en gang. Også er du attpåtil frekk nok til at du ber andre gå på kurs. For en diskusjonsteknikk  :huh:

Lenke til kommentar

:wallbash: ... Hydraulikk er uansett ikke passende å sammenligne når det kommer til fremdrift av kjøretøy, du har ingen overført betydning som gir mening der, du aner jo ikke hva du snakker om en gang. Også er du attpåtil frekk nok til at du ber andre gå på kurs. For en diskusjonsteknikk :huh:

Vel i min tid fantes det hydrauliske motorer.

 

Endel tunge hjullastere osv var utstyrt med slikt. Det finnes også hydrauliske vinsjer på skipet jeg seiler med nå.

 

Så hydraulikk kan brukes til annet enn garasjejekker om det er det du har jobbet med.

 

Beregning av effektforbruk er forøvrig som nevnt over. Raskere bevegelse krever mere effekt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Nei du vet.. Om han har fått tid til å riste av seg anklagene om børsmanipulasjon.

 

"Former big bull on Tesla says the stock is 'no longer investable' due to Elon Musk's behavior"

 

Kilde: https://www.google.com/amp/s/www.cnbc.com/amp/2018/09/11/former-big-bull-on-tesla-says-the-stock-is-no-longer-investable-due-to-elon-musks-behavior.html

 

Sjekk her:

https://e24.no/pluss/bil/tesla-motors/hva-et-rettsmoete-kan-bety-for-elon-musk/24580004

 

Hva et rettsmøte kan bety for Elon Musk

Elon Musk må møte i retten på grunn av en Twitter-melding. Vi ser nærmere på hva han skrev. Hva vi kan vente fra rettsmøtet. Og hva straffen kan bli.

(obs, noe skjult bak betalingsmur. Men det er sikkert andre media som skriver om det samme)

 

 

 

 

 

 

 

Hva har "sleivete uttalelser" med saken å gjøre? Han driver flere meget suksessrike firmaer. Haterne sitter bare her og lirer av seg møkk. Han får ting gjort. Haterne bare sitter fast i egen møkk.

Her kommer du altså med en fem måneder artikkel om en eller annen fyr som uttaler seg om at aksjen ikke er "investerbar", på et tidspunkt da aksjekursen ligger på under 280. Når innlegget ditt skrives ligger aksjekursen på over 300.

 

Hvor desperat er du egentlig? Hahaha.

 

 

 

Og der startet diskusjonen på "null" igjen.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...