bshagen Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 *En hel haug av møl ang. en gammel Suzuki R-sykkel Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Nei, men du kan jo kanskje *prøve den* før du bestemmer om den er bra eller ikke .. in other news, det er ingen som er imponert over den snart 15-år gamle sykkelen din. Så ro ned litt Og jeg kjenner argumentene du har for om Model 3 er bra eller ikke er total irrelevante å diskutere. Det er som å klage på en motorsykkel for den ikke har soverom som bobilen har. Det blir for dumt, du diskuterer jo ikke apples vs apples i det heletatt Vel... folk hauser opp Tesla med ytelse, som om ytelse var det eneste som betyr noe. Da kjenner jeg et behov for å minne om at her fins det en klasse "glemte" kjøretøy som helt bokstavelig talt tar ytelse fra reinspikka racing, og selger det på hvite skilt. Derav designasjonen R.R. Racing Replica. Poenget mitt er: skal du pushe Tesla, finn noe annet å snakke om enn ytelse. Ytelse har den ikke, for dem av oss som faktisk vektlegger ytelseskriteriet seriøst. Så det blir litt sånn "se så rask Teslaen min er. Raskere en alle, untatt dem du ikke liker å sammenligne med". Sykkelen er litt mer hardcore. Den er raskere enn hva som helst du noen gang kommer til å kjøre. Og det du måtte finne av exotica som skrytepaver påstår er raskere, kommer du aldri til å kjøre uansett 3 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 *En hel haug av møl ang. en gammel Suzuki R-sykkel Fint du bidrar positivt for debattens kontruktivitet 4 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Sammenlign med en annen BIL! Erre mulig å forstå dette? BIL BIL BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIL! Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Sånt som bagasjevolum bak og foran, antall seter, mulighet for takstativ, komfortabelt to-soners klimaanlegg, støynivå i kupeen og allergivennlig hepa-filtrert luft? Det er vel kvaliteter mer relatert til Scania, enn til ytelse? Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Sammenlign med en annen BIL! Erre mulig å forstå dette? BIL BIL BIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIL! Ikke bil???? Erre mulig å forstå dette? Ingen sa "kun bil!" Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Ikke bil???? Erre mulig å forstå dette? Ingen sa "kun bil!" Så hvorfor ikke BÅT da? Kanskje Fly? Eller tog? Motorsykkelen din er ræva fordi den ikke kan frakte flere hundre mennesker fra Oslo S til OSL på 20min. Og enda mer ræva fordi den ikke kan ta 200 mennesker til Bergen fra OSL på 1 time For en diskusjon, dette er totalt sjukehus. Rett i ignored-lista med seg. Hadet 1 Lenke til kommentar
BippeStankelbein Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Så hvorfor ikke BÅT da? Kanskje Fly? Eller tog? Motorsykkelen din er ræva fordi den ikke kan frakte flere hundre mennesker fra Oslo S til OSL på 20min. Og enda mer ræva fordi den ikke kan ta 200 mennesker til Bergen fra OSL på 1 time For en diskusjon, dette er totalt sjukehus. Rett i ignored-lista med seg. Hadet Gjerne både båt og fly for min del. Synd jeg ikke har råd til det.Synd du ikke tåler andre synspunkt enn ditt eget. Jeg tror det er først når man imøtekommer andres synspunkt, at man har noe utbytte av debatten. Jeg har imøtekommet Teslaskrytet med å prøvekjøre 4 ganger. Og dermed har jeg direkte og førstehånds sammenligningsgrunnlag mellom begge kjøretøy. Det tror jeg mange av påståelige fanboys mangler. Endret 14. februar 2019 av BippeStankelbein 2 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Dette fokuset på akselerasjon er noe stort tull slik jeg ser det. Til vanlig og daglig kjøring oppleves 9-9,5 s eller litt raskere fra 0-100 Km/t som veldig kjapt. Noe mer trenger man ikke, selv om mer er gjerne artig de første gangene. Det glir fort over. Mulig jeg er treg, men jeg synes det er nesten like gøy nå som første gang. Rett og slett vanedannende. Ganske unødvendig, men jeg kommer til å slite med å venne meg til noe med vesentlig tregere aks. Som de gangene jeg har kjørt ordinære ~100 hk fossilbiler etter jeg kjøpte Teslaen. Pedalen reagerer som om jeg hadde en stor sofapute mellom den og skoen. Bilen føles litt som et tankskip når man prøver å komme seg ut i kryss, på motorvei etc. God aks er i hvert fall MYE nyttigere enn høy toppfart. Jeg tror ikke jeg har vært over 150 noen gang med den og selv det var egentlig ganske unødvendig. Om toppfarta er 150 eller 1050 er likegyldig for meg. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Hvilken er det du har, Simen? Om jeg kan spørre? Lenke til kommentar
Trestein Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Jeg leser innlegg 71 og slår fast at du fortsatt lyver. Jeg registrerer at du prøver å bløffe, og ikke engang siterer det du mener gir deg rett.Så la meg sitere det jeg skriver:"Han minker etterspørsel av elektrisk kraft, ettersom bruk av olje til å drive biler er ekstremt mye mindre effektivt og mer energisløsende enn ren batteridrift."Her står det ingenting om at "innføring av elektriske biler ville medføre lavere belastning i elkraft nettet". Jeg skriver tvert imot om bruken av kraft generelt. Altså at det totale elektrisitetsforbruket går ned.Jeg skriver ingenting om hvorvidt lokal infrastruktur klarer å takle mange elbiler som lader på en gang. Så du påstår at å lage flere hundre tusen biler som får strøm fra nettet minker etterspørsel av eletrisk kraft? Det må du kunne dokumentere? Undersøkelse som viser dette? Har aldri sett noe slikt 4 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Hvilken er det du har, Simen? Om jeg kan spørre? TMS P85 2013. Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Siden ny? Da har du sikkert fått noen km på baken Lenke til kommentar
oophus Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 Prototypen er ekte nok, den. Du kan se på reaksjonen til Brooks fra DragTimes: https://youtu.be/izhYXO9wKz0?t=187 Han eier blant annet en Model S P100DL og en Lamborghini Huracan. Er nok ingen sykler som kan måle seg mot 2020 Roadster. I hvert fall ikke med SpaceX pakken! Trur ikke noen original sykkel vil ta den i en drag. Rett og slett pga man ikke får feste med et rundt dekk, samt "center of gravity" problemet motorsykler har ved akselerasjon. Må nok til en motorsykkel med flatt dragsterdekk, som er plassert et stykke lengre bak enn originalt slik at man ikke "ramler" opp på bakhjulet. ^^ SpaceX pakken er jo egentlig ikke noe nytt da. BMW lekte jo med dette før Elon og Tesla gjorde det. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 14. februar 2019 Del Skrevet 14. februar 2019 (endret) Nei, den begynner å nærme seg 2 år og 30 000 km i mitt eie. Endret 14. februar 2019 av Simen1 Lenke til kommentar
0laf Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 (endret) "Han minker etterspørsel av elektrisk kraft, ettersom bruk av olje til å drive biler er ekstremt mye mindre effektivt og mer energisløsende enn ren batteridrift." Her står det ingenting om at "innføring av elektriske biler ville medføre lavere belastning i elkraft nettet". Jeg skriver tvert imot om bruken av kraft generelt. Altså at det totale elektrisitetsforbruket går ned. Jeg skriver ingenting om hvorvidt lokal infrastruktur klarer å takle mange elbiler som lader på en gang. Ro ro .... Dersom strømnettet må oppgraderes, så er det rimelig å tro at forbruket av strøm øker med flere elbiler, og derfor også etterspørselen. Hvordan kan Elon Musk minske etterspørselen av elektrisk kraft ved å produsere elektriske biler? Total elektrisitetsforbruk reduseres sikkert, men den enorme mengden elektrisitet som ofte benyttes til å raffinere olje kommer generelt ikke fra strømnettet, men ved å brenne restprodukter og naturgass, som hentes opp sammen med oljen. Nedleggelse av oljeraffinerier fører ikke til noe nevneverdig mindre etterspørsel av kraft, i og med at de i stor grad generer egen kraft. Et stort antall elbiler som lades i de tusen hjem, vil derimot føre til betydelig økt etterspørsel, og sannsynligvis dyrere strømregninger. Totalt sett så gjør elbiler, og i en viss utstrekning Elon Musk som er aksjonær i et selskap som produserer elbiler, at etterspørselen etter elektrisk kraft øker, ikke minker. Epic Fail ! Endret 15. februar 2019 av 0laf 5 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Trur ikke noen original sykkel vil ta den i en drag. Rett og slett pga man ikke får feste med et rundt dekk, samt "center of gravity" problemet motorsykler har ved akselerasjon. Må nok til en motorsykkel med flatt dragsterdekk, som er plassert et stykke lengre bak enn originalt slik at man ikke "ramler" opp på bakhjulet. ^^Er nok sant det. Ser f.eks ut til at denne sykkelen sliter litt med å komme seg av streken raskt nok. https://youtu.be/cZ0XACnjT6A?t=1140 SpaceX pakken er jo egentlig ikke noe nytt da. BMW lekte jo med dette før Elon og Tesla gjorde det.Åh? Er det noe sted der jeg kan se hva BMW forsøkte seg på? Lenke til kommentar
oophus Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Åh? Er det noe sted der jeg kan se hva BMW forsøkte seg på? Whoops, det var ikke BMW, det var Bosch. 1 Lenke til kommentar
Espen Hugaas Andersen Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Whoops, det var ikke BMW, det var Bosch.Ja, den har jeg sett før. (Men dette virker ganske pysete i forhold til det man kan forvente Tesla/SpaceX vil ha i 2020 Roadster.) Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 15. februar 2019 Del Skrevet 15. februar 2019 Så du påstår at å lage flere hundre tusen biler som får strøm fra nettet minker etterspørsel av eletrisk kraft? Det må du kunne dokumentere? Undersøkelse som viser dette? Har aldri sett noe slikt Det er mer energikrevende å produsere fossilt drivstoff enn å bare få strømmen rett i bilen. Med ren batteridrift er virkningsgraden høyere og man slipper mange energitunge mellomledd. Hundre tusen elbiler bruker mindre energi enn hundre tusen fossilbiler. De krever altså mindre strøm totalt sett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå