sverreb Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Omforming AC/DC og DC/AC foregår idag tilnærmet uten tap. Har akkurat vært med på bygging og testing av hybrid båter der slik teknologi benyttes i stor grad!Har du referanser til noe slikt? Jeg finner at slike konvertere typisk ligger på 5-10% tap. Fra akademia har jeg funnet noen referanser til litt bedre enn 5% men jeg har ikke kommet over noen som påstår nær null (Som jeg vil forstå til å være to magnituder bedre enn en triviell implementasjon i.e. ca <0.1%) Du bør også ta med tap i lading/utlading av batteriet. Nøyaktig hvor mye det er avhengier av SOC men om du bruker en rimelig stor del av batteriet er rundt 10% tap rimelig å anta. Tapet er større når SOC er høy og lavere når SOC er lav. 3 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 11. februar 2019 Del Skrevet 11. februar 2019 Løgner kommer fra begge sider av leiren, det er sikkert og visst. Begge kaller hverandre stygge ting men på slutten av dagen er ingen bedre enn de andre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå