glenni92 Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 Skal på kurs om noen uker gjennom jobben (bil tekniker) og jeg har jo helt glemt hvordan man regner ut motstand. er det noen som vet hvordan man finner ut totale motstand i en parallellkobla krets? er da en 12v krets. og la oss si det er 5Ω , 7Ω og 9Ω parallellkobla. hva er formelen for og regne ut totale motstand? Lenke til kommentar
glenni92 Skrevet 9. februar 2019 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2019 må ha det dypere forklart. matte har aldri vært min sterke siden men må kunne dette på det kurset jeg skal på, og av det lille der skjønte jeg ikke mye av Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 9. februar 2019 Del Skrevet 9. februar 2019 (endret) Det spørs jo litt hva som er forventet av hvordan du skal regne det ut, men formelen har jeg gitt deg. Insatt verdier så blir det slik: Du også tar du invers av resultatet for å få total motstand, altså du deler 1 på svaret. Mer direkte: eller Har du kun to mostander i parallell kan du bruke denne formelen Endret 9. februar 2019 av Chris93 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå